• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • En Anna

Hattifnatt89: mysigt! Jag vet inte om jag känner bebisen ännu så jag har tyvärr inget att komma med. Känns dock skumt ibland :) v.16 nu går in i 17 på lördag

• holly03
    SamsonS skrev 2011-01-06 23:51:59 följande:
    Ni som har känt att bebisen röra sig, hur tydligt kan ni känna och hur ofta?

Jag känner som något som vibrerar lite ibland ganska långt ner på höger sida. Undrar om det bara är nerv/muskelryckningar eller om det faktiskt är bebis? När jag sitter ner lite böjd känns det typ som en mobil som vibrerar ganska svagt...
    JAg känner typ 2 ggr om dagen ungefär..bara som ett kort fladder som simmar förbi typ....För mig är det oxå på höger sida långt nere....Jag har aldrig haft så förut, så jag tror inte det är nervryckningar! =) Klart det är din bebis du känner!! =) Mys!

Samma som du, så vibrerar det när jag sitter framåtböjd...har oxå funderat vad det är!! Vad tror du? 
  • M1986

Jag känner ibland när jag ligger ner något som lixom småbubblar eller kittlar till i magen. Vaknar också å går upp och kissar varannan timme hela natten. På dagen kissar jag väl var 20-30 minut.

Igår var vi å besökte babyproffsen som ligger i samma köpcentrum jag jobbar i. Tyckte de var lite halvpinsamt eftersom alla som jobbar vet vem man är osv. De samma var de när man var på hm och stod på mamma avdelningen. känns så tidigt hehe. Fanns dock inga byxor alls i 34-36 :( Jag som nu bara har ett par jeans som passar och på mitt jobb måste man ha jeans!! :(
    Vi kikade lite på bilbarnstolar å så, herre gud de är ju en hel djungel de där. Vissa såg jätteklumpiga ut och under satt den fast på en stor fyrkantig klump. Men när jag berätta för mamma så sa hon att de nog är så att den klumpen alltid sitter fastspänt i bilen och att man bara behöver klicka i barnstolen så man slipper dra bälte varenda gång. Då lät de ju lite smidigare men ja de var ju några å välja på då. Mamma tycker ju att vi lika gärna kan låna en från bvc den första tiden för 300 men jag vet inte om jag vill ha en som massa bebisar haft?
    I juni när vi åker till pappa nästa gång så ska vi inom en jättestor bebisaffär å jag tror att de blir då vi köper allt som är kvar, om man nu klarar vänta tills dess ;)

• SötaSarah

Ang bilbarnstol rekommenderar jag Akta graco logico s, 1800 kr på babyproffsen. Fått sjukt bra recensioner och ser jättesmidig och bra ut. Klumpen du pratar om finns även till den och den spänner man ju fast så den alltid sitter där och klickar bara i stolen, superbra om du frågar mig! :) Slippa spänna fast varje gång.

• linahelena

Fler än jag som har humörsvängningar som heter duga? tror min sambo fått en släng av graviditetshormoner i sig med. Vi bråkar som aldrig förr har nog aldrig varit så nära att göra slut som nu. jag längtar tills bebben befinner sig utanför kroppen. är nog inte skapad för att vara gravid. jag har alldeles för stort kontrollbehov över min egen kropp för att klara av det tror jag. håller tummarna för att sommaren är här snart.

kom på för någon dag sen att man blöder efter förlossningen. såg framför mg hela juli i gigantiska bindor, när det är som varmast utan att kunna bada en endaste gång. men syrran sa att hon bara blödde några dagar så får väl hoppas jag är av samma skrot å korn som henne.  

• Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-09 03:19:22 följande:

Fler än jag som har humörsvängningar som heter duga? tror min sambo fått en släng av graviditetshormoner i sig med. Vi bråkar som aldrig förr har nog aldrig varit så nära att göra slut som nu. jag längtar tills bebben befinner sig utanför kroppen. är nog inte skapad för att vara gravid. jag har alldeles för stort kontrollbehov över min egen kropp för att klara av det tror jag. håller tummarna för att sommaren är här snart.

kom på för någon dag sen att man blöder efter förlossningen. såg framför mg hela juli i gigantiska bindor, när det är som varmast utan att kunna bada en endaste gång. men syrran sa att hon bara blödde några dagar så får väl hoppas jag är av samma skrot å korn som henne.  

ja gud ja, vi bråkar också som aldrig förr över absolut ingenting! :P tur att vi glömmer de snabbt iaf :)
    tror jag blivit grinigare senaste tiden eftersom att jag märkligt nog har fått ett hemskt illamående och spyr varje dag, har gått ner 2,5kg denna vecka bara och 5 kg sen jag fick veta att jag var gravid..
    någon mer som börjat må illa i v12 och det bara blivit värre och värre? värsta veckan hiittils har varit denna, alltså v 14..

i dag går ju in i v 15 och hoppas illamåendet går över ju, skulle ju vara slut helt i slutet på v 1, så är lite besviken på min bok :P hoppas verkligen inte att det håller i sig hela graviditeten... har också hört att det kan vara ett tecken på tvillingar, någon mer som hört de?
  • linahelena

14+3 idag, känns som den värsta veckan hittils. inte hört att illamåendse ska vara ett tecken på tvillingar men min kompis har varit skitdålig tills v14 typ och hon ska ha tvillingar. hon är i v18 nu och ser ut som att hon skulle vara i v36 typ så ska bli intressant å se hur stor hon blir.

• En Anna

Jag mår inte illa längre och det känns underbart, är i v.17 idag (16+1).
    Hittade en jättefin spjälsäng på blocket som jag ska åka och titta på imorgon. Blir nog att jag köper den :) Första inköpet i så fall

• Lycka 89

det måste bli bättre nu, ska ju på skidsemester i morgon :/
    så hoppas jag inte får som dig då denna vecka :P

vet att jag läst någonstans att man mår extra illa under tvillingraviditet, men allt är ju inviduellt så :P
    men har ju chans på tvillingar, både min morfar och farmor är tvillingar så därför jag funderar på det kanske :)

jobbigt att hon redan är så stor då! sjukskriven från jobbet då då?

• M1986
    En Anna skrev 2011-01-09 13:23:57 följande:
    Jag mår inte illa längre och det känns underbart, är i v.17 idag (16+1).
    Hittade en jättefin spjälsäng på blocket som jag ska åka och titta på imorgon. Blir nog att jag köper den :) Första inköpet i så fall
    Åh vad spännande att evt köpa spjälsäng =) Vi besökte flera babybutiker igår men de är så himla mycket å välja på så de är svårt att bestämma sig hehe. Vi har iaf bestämt vilket skötbord vi ska ha nu, vet inte när de är dags att köpa de egentligen men helst vill man ju bygga upp allt på en gång å vika in kläderna å bädda i ordning sängen osv ;) Vi ska få en spjälsäng av en kamrat som han sagt måste målas om. Sambon har fått en galen ide om att lacka den rosa med flakes (glitterflingor) i, jag tror ju att de blir en kille så rosa passar inte å dessutom måste ju färgen gå ihop med våra påslakansett vi köpt så de får nog bli vit, svart eller evt röd. Glitter verkar de som att de ska bli för de tyckte han vore såå häftigt hehe :)

Jag är också ganska illamående till å från. Hade ju inge illamående alls från typ vecka 8-12 men sen börja de igen :( Åh ja vet ju att de inte beror på tvillingar då jag sett h*n. Sambon har tvillingsyskon så risken fanns väl också att även vi skulle få men en i taget räcker mer än väl :)
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011