• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • TalisQualis
    linahelena skrev 2010-12-29 12:37:49 följande:
    i maj kan jag söka om havandeskapspenning. innan dess är det bara sjukskrivning som gäller.
    nä lyften är verkligen plågsamma nu. jag fick ont i ryggen innan oxå men nu får jag ont från nacke ner till under rumpan efter ett arbetspass med upprepade lyft. måste försöka boka in en läkartid tills efter nyår, men jag VILL verkligen inte gå av redan nu.

samtidigt så måste jag väl, alla säger ju att jag aldrig kommer förlåta mig själv om jag skulle lyfta sönder mig själv eller om något mot förmodan skulle hända bebisen.
    Maj låter långt fram i tiden. Men du är kanske beräkna mycket senare än mig. Tyckte min barnmorska sa att jag kan räkna med att få börja gå hemma redan i mitten av April.. (BF 15 juni, så 60 dagar innan) men frågan är hur tidigt jag ska söka då? Hur lång behandlingstid har dom liksom? Jag ska förvisso på nått allmänt infomöte för blivande föräldrar hos fkassan i Februari så jag får kanske fråga dom närmare då!
  • linahelena
    TalisQualis skrev 2010-12-29 13:05:01 följande:
    Maj låter långt fram i tiden. Men du är kanske beräkna mycket senare än mig. Tyckte min barnmorska sa att jag kan räkna med att få börja gå hemma redan i mitten av April.. (BF 15 juni, så 60 dagar innan) men frågan är hur tidigt jag ska söka då? Hur lång behandlingstid har dom liksom? Jag ska förvisso på nått allmänt infomöte för blivande föräldrar hos fkassan i Februari så jag får kanske fråga dom närmare då!
    6 juli:) japp 60dagar innan bf är den 6maj för mig.  jag har ingen aning. har för mig att man kan söka nästa gång jag ska till BM och då är det i v24. kommer troligtvis inte lyckas klara mig tills dess. men i april är det väl tänkt jag ska söka iaf.
  • charlieandi
    pyyyret skrev 2010-12-28 19:49:22 följande:
    Här kommer ännu en blivande mamma! Kan knappt fatta att det är sant, men det känns ändå underbart!
    BF är 25/7, så det är väl precis på gränsen att jag får vara med här! ;)
    Välkommen hit! & Grattis till plusset!
  • charlieandi
    Lycka 10 skrev 2010-12-28 16:11:12 följande:
    charlieandi skrev 2010-12-28 15:58:10 följande:
    Visst KAN det hända att bebisen dör, att man kommer till ett inbokat VUL och så finns där endast ett foster som motsvarar ett par veckor tillbaka i tid. Men man får också ha med sig att sådant är oerhört ovanligt i förhållande till graviditeter. Läste i någon annan juni-tråd och där hade någon frågat om barnmorskan någonsin hört talas om någon som kom till sitt RUL och där bebisen var död sedan flera veckor tillbaka - den barnmorskan hade aldrig varit med om det, så jag tror inte att det är ett scenario du behöver oroa dig inför.

Jag kan även berätta att det vanligaste är att man börjar blöda av sig själv. Att kroppen tar hand om missfallet på egen hand och ganska omgående. Vanligaste orsakerna till missfall är dessutom att

1. fostret inte fäster på rätt ställe och alltså stöts ut i samma veva som den förväntade mensen = man vet inte ens om att man haft ett missfall.

2. I vecka 6-7 när hjärtat ska börja slå.
    Jag är väl medveten om de du skriver, men kan ändå inte sluta oroa mig för det..
    jag vet att det trloligtvis inte är så, men har svårt att glädjas fören jag sett att det faktiskt finns något där..

jag hoppas så otroligt mkt att det inte är så, men efterom att jag i princip inte känner något alls så oroar man sig ju tyvärr :/
    skulle kännts lättare om man sett tidigare, och inte behöver vänta halva graviditeten, men inte mkt att göra nu så får sluta :P
    Jag tror att det här till - man oroar sig. Det gör ju jag med, trots att jag 'vet' (sett via vul) att allt i alla fall då, i vecka 13+4 såg bra ut. Men jag antar att vi alla kommer kunna slappna av åtminstone lite mer efter RUL? Då är man dessutom så pass långt in i graviditeten och även om saker kan hända även då så äh, sånt kan i alla fall inte jag tänka på - då blir jag nog knäpp.
  • emmaothomaz

Jag o min pojkvän väntar vårat första barn i Juli.... ska bli så underbart... men jag mår så illa
    o svårt att äta, fått dropp några gånger.. Hoppas de vänder är i vecka 12 nu :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL 
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    11/7-11 EmmaoThomaz
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

• TalisQualis
    linahelena skrev 2010-12-29 13:09:03 följande:
    6 juli:) japp 60dagar innan bf är den 6maj för mig.  jag har ingen aning. har för mig att man kan söka nästa gång jag ska till BM och då är det i v24. kommer troligtvis inte lyckas klara mig tills dess. men i april är det väl tänkt jag ska söka iaf.
    Ja ska inte heller till BM igen förrän i vecka 24. Känns långt dit! Är i vecka 17 nu... Ja frågan är ju hur tidigt man ska söka om jag ska kunna börja gå hemma 60 dagar innan... fkassan kan ju ta bra lång tid på sig med saker och ting! Får man avslag måste man ju ha tid på sig att överklaga också :/
  • TalisQualis
    SamsonS skrev 2010-12-29 14:25:09 följande:
    Någon mer som är typ öm i magen? Glad
    Jag är öm i magen och det molar och sticker lite nu och då. Sen känner jag av ligamenten väldigt mycket också!
  • SamsonS
    TalisQualis skrev 2010-12-29 15:31:49 följande:
    Jag är öm i magen och det molar och sticker lite nu och då. Sen känner jag av ligamenten väldigt mycket också!
    Okej! Skönt att man inte är ensam! Glad
  • Lycka 89
    SamsonS skrev 2010-12-28 19:06:47 följande:
    Haha nej det kan jag inte. Känns helt sjukt när man tänker på det! Har träffat sambons systrar nu i jul som är i v 28 resp. 24 och dom syns det ju ordentligt på, känns helt ofattbart att jag också kommer se ut så ganska snart, haha.
    Men det är nog svårast för sambon eftersom att han inte märker av något än, förutom att han inte får något mys Tungan ute och att jag får konstiga utbrott ibland. Haha

Hur känner du själv?
    Jag kan verkligen inte heller fatta, känns som att jag pratar om någon annan och "smyger" in på forum fast jag inte får typ :P jag och sambon har nog lika svårt ! men så fort man får mage förstår jag nog mkt lättare än honom :) hoppas det går fort!
    charlieandi skrev 2010-12-29 13:27:14 följande:
    Jag tror att det här till - man oroar sig. Det gör ju jag med, trots att jag 'vet' (sett via vul) att allt i alla fall då, i vecka 13+4 såg bra ut. Men jag antar att vi alla kommer kunna slappna av åtminstone lite mer efter RUL? Då är man dessutom så pass långt in i graviditeten och även om saker kan hända även då så äh, sånt kan i alla fall inte jag tänka på - då blir jag nog knäpp.
    verkar så du :) tror också att man kan slappna av lite mer efter det då har man ju kommit halvvägs och om det är bra då så borde man kunna slappna av lite iaf :) barn kan ju överleva från v 23, så till den veckan längtar kjag :)
    nu ska jag försöka tänka mer positivt! kom åt någon knapp så halva texen blev stor och fattar inte hur man får tillbaka det XD
    SamsonS skrev 2010-12-29 14:25:09 följande:
    Någon mer som är typ öm i magen? Glad
    jag är! låg precis och tänkte på om det verkligen var normalt när jag läste ditt 5 sek senare :P
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011