• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89
    TalisQualis skrev 2010-12-30 11:38:20 följande:
    Gick in i vecka 17 igår. Det är inte klokt vad tiden går. Är det nån som börjar gå upp i vikt? Hur mycket?
    Jag har inte gått upp ett gram, snarare gått ner två kilo så jag ligger under min startvikt! Jag hoppas jag börjar gå upp snart så inte allt kommer på en gång sen  
    Jag är ju bara i v 13 men  har inte gått upp något, gått ner ca 3 kilo sen jag fick veta, men ahde
    precis varit utomlands då också så :P
  • Tandfe

Vaknade i natt av att det var rörelser i magenHjärta är 16+4 idag så det är härligt. UL-tid 13 jan och nu börjar det synas lite utanpå iaf om än inte mycket.

• TalisQualis
    Tandfe skrev 2010-12-31 11:59:09 följande:

Vaknade i natt av att det var rörelser i magenHjärta är 16+4 idag så det är härligt. UL-tid 13 jan och nu börjar det synas lite utanpå iaf om än inte mycket.

Åh va härligt! Vilken nyårspresent Vill också känna!!  Jag ska också på UL 13 jan. Det ska bli såå otroligt spännande!
  • FiaLotta83

Mysigt att känna lilla bebben. Tror att jag också gjort det men ärinte helt säker!

Ska också på ul den 13!

• charlieandi

Jag vet inte än om det är bebis jag känt av. Är som lite "bubbel" i magens högra sida, rätt långt ner. Har även fått för mig att bebis ligger just där. Men jag vet inte riktigt :)

• charlieandi

FruTQ - jag är i vecka 16 men har inte heller gått upp något ännu. bara ner, ca 8 kg. vart skiträdd ett tag och hörde mig för när jag var inlagd på sjukhuset men det var ok med mig och bebis iaf. väldigt vanligt att gå ner några kilon så du har säkert inget att oroa dig för :) men visst vill man att det ska vända, känns onaturligt att gå ner.

• M1986

Måste fråga er om någon av er varit med om liknande..
    Idag när jag var på jobb, typiskt nog så skulle jag vara själv till klockan 13. Mådde som vanligt i morse (var sjuk tidigare i veckan men sen i onsdags har jag varit frisk) men strax efter elva så kom de en våg över mig kändes de som och jag blev alldeles svimfärdig, var helt säker på att jag skulle svimma men satte mig ner på en pall som lyckligtvis stod där jag befann mig. Kunderna i butiken såg på mig att jag blev dålig och fråga hur de var med mig osv. Kände att detta fixar jag inte å ringde securitas som kan passa butiker medans man är på toa å kortare ärenden osv. Men jag hann inte ens vänta på honom innan jag var tvungen att kuta in på lagret där jag spydde. Bestämde mig för å ringa efter personal för att jag nog inte klarar å jobba när de är så men de var inte de lättaste och jag var tvungen att vara kvar en halvtimma innan ny styrka innan personal var på plats. Satt under den tiden bara på en pall å mådde allmänt dålig. Eller jag var inte direkt illamående utan de kändes bara som att allt snurra å så. Kan de ha varit något med blodtrycket, dåligt järn eller att man druckit för lite? Kändes väldigt otäckt faktiskt. Ska försöka jobba i morgon och är själv fram tills 12 så jag hoppas verkligen att inget liknande händer igen..

• FrökenLagom

Gott nytt år på er! Hoppas att allting är bra och att magarna växer som de ska :)
    Själv fick jag tillbringa lördagnatt på SÖS pga starka smärtor, men den lilla mådde bra och vi fick se hur h*n kickade på ordentligt. Imorgon är det dags för RUL och sen efter det ska jag försöka släppa oron lite mer.

M1986 - Jag har också känt mig svimfärdig och illamående/yr då och då. Inte lika mycket som dig, men du är inte ensam om att kroppen trasslar till det för en ibland.

• SötaSarah

Har inte spytt än men ofta kväljningar. Däremot känner jag igen svimningskänslan. Jag har det varje dag mer eller mindre när jag t ex står och sminkar mig, duschar osv. Det blir bra när jag sätter mig ner. Men märkt att de ofta kommer när jag är stessad eller spänner mig... Men det är riktigt jobbigt! Måste va allt extra blod kroppen inte är van vid...

• Lycka 89

M1986: förstår att du blir orolig!
    men är säkert bara en kombination av lågt blodtryck, ökat blodmängd och så.
    den andra som är gravid på mitt jobb blir ofta svimfärdig och har hört att det är vanligt!

FrökenLagom: vad otäckt, men skönt att allt var bra :)

är det många som kommer ta reda på kön på RUL om det går?

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011