• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    Syster 81 skrev 2011-01-12 22:50:39 följande:
    Hej jag heter Ida väntar mitt första barn kring den 19 juli tror jag! Är det OK att jag går med i den här tråden?  Längtar och njuter av att äntligen, efter många års väntan pga. av studier ska få bli mamma!  Jag har en sambo som även han ser fram emot detta oerhört mycket så vi är så lyckliga, även om vår graviditet hitills inneburit mycket oro. Vi försöker dock att njuta så mycket vi bara kan.

Det började redan i vecka sju då vi åkte in akut pga av misstänkt utomkveds, men på UL kunde man se att den lilla faktiskt  låg rätt. Sedan har jag  varit på ett UL till  och fått sett den lilla på grund av mycket ont i magen, troligtvis är det växtvärk som gör så ont! Antar att det kan vara väldigt olika hur mycket man känner av det? Det var hur häftigt som helst att få se den lilla bebisen och det lilla  hjärtat som  pickade, längtar tills jag ska få göra det igen den 14/ 2. 

Trots all oro så börjar jag känna mig tryggare nu även om jag vissa dagar har väldigt ont i magen, men tror dock att jag börjar på foglossningar. Är det någon annan som känt av det? Det är så svårt när man aldrig varit med om det här förut!

Jobbar som lärare och har just berättat för mina elever att jag ska få barn och de blev så glada så jag tror att min graviditet blir en följetång resten av terminen! När berättade ni? / Ida
    klart du är välkommen:)
    jag är sjukskriven för belstningsskador i ryggen sen ca 14dagar tillbaka. men ortopeden funderade lite över om jag hade känningar av fogarna med, så jag får väl se hur det utvecklas. förhoppningsvis blir det inte på värsta viset men risken är större om man har haft ett fysiskt tungt jobb.

mina sambos brorsdöttrar fick veta väldigt tidigt, jag hade gärna hållt det hemligt för dom ett tag till även om alla vuxna visste då.men dom är glada å hoppas på att det blir en flicka, frågar varje gång dom kommer hur stor bebisen är nu. så får jag försöka måtta upp;)
  • Elsa81

Har precis lagt till mig på listan i den andra tråden och tänkte komma in här och säga hej =)

Har fått BF 1 juni, blev framflyttad en vecka på ultraljudet. Lite snopet att göra om en vecka men nu rullar de på igen.
    Är så glad att ha kommit över illamåendet och har gått över till att vara konstant hungrig Cool Får se hur mycket man har lagt på sig egentligen när det är dags för vägning hos BM.

• linahelena
    Elsa81 skrev 2011-01-12 23:23:34 följande:
    Har precis lagt till mig på listan i den andra tråden och tänkte komma in här och säga hej =)

Har fått BF 1 juni, blev framflyttad en vecka på ultraljudet. Lite snopet att göra om en vecka men nu rullar de på igen.
    Är så glad att ha kommit över illamåendet och har gått över till att vara konstant hungrig Cool Får se hur mycket man har lagt på sig egentligen när det är dags för vägning hos BM.
    Hej. ja min sambo säger det med. jag tycker du äter konstant, haha, det gör jag. men mest på kvällarna, på dagarna glömmer jag bort att äta istället.
  • Elsa81
    linahelena skrev 2011-01-12 23:26:34 följande:
    Hej. ja min sambo säger det med. jag tycker du äter konstant, haha, det gör jag. men mest på kvällarna, på dagarna glömmer jag bort att äta istället.
    Jag är oxå mer hungrig på kvällarna trots att jag har ätit frukost o lunch.

Jag litar på kroppen och är den hungrig så behöver jag väl maten! Och jag har märkt bara på de senaste 2 veckorna att magen har växt en del så jag är väl inne i en period där jag behöver mer!?
  • bcm
    Syster 81 skrev 2011-01-12 22:50:39 följande:
    Hej jag heter Ida väntar mitt första barn kring den 19 juli tror jag! Är det OK att jag går med i den här tråden?  Längtar och njuter av att äntligen, efter många års väntan pga. av studier ska få bli mamma!  Jag har en sambo som även han ser fram emot detta oerhört mycket så vi är så lyckliga, även om vår graviditet hitills inneburit mycket oro. Vi försöker dock att njuta så mycket vi bara kan.

Det började redan i vecka sju då vi åkte in akut pga av misstänkt utomkveds, men på UL kunde man se att den lilla faktiskt  låg rätt. Sedan har jag  varit på ett UL till  och fått sett den lilla på grund av mycket ont i magen, troligtvis är det växtvärk som gör så ont! Antar att det kan vara väldigt olika hur mycket man känner av det? Det var hur häftigt som helst att få se den lilla bebisen och det lilla  hjärtat som  pickade, längtar tills jag ska få göra det igen den 14/ 2. 

Trots all oro så börjar jag känna mig tryggare nu även om jag vissa dagar har väldigt ont i magen, men tror dock att jag börjar på foglossningar. Är det någon annan som känt av det? Det är så svårt när man aldrig varit med om det här förut!

Jobbar som lärare och har just berättat för mina elever att jag ska få barn och de blev så glada så jag tror att min graviditet blir en följetång resten av terminen! När berättade ni? / Ida
    jag ringde min bm igår men hon tyckte de lät för tidigt med foglossning i v.15 så ringde doktorn och sjukgymnasten så ska få komma dit idag. Doktorn tyckte de lät som inflammation i höfterna och sjukgymnasten sa att man visst kan få foglossning så här tidigt. Får se vad de är för något :)
  • linahelena
    Elsa81 skrev 2011-01-12 23:34:01 följande:
    Jag är oxå mer hungrig på kvällarna trots att jag har ätit frukost o lunch.

Jag litar på kroppen och är den hungrig så behöver jag väl maten! Och jag har märkt bara på de senaste 2 veckorna att magen har växt en del så jag är väl inne i en period där jag behöver mer!?
    ja jag med, jag gråter inte för att äta lite extra. är bara glad att jag hittills sluppit kräkas något.
  • Tandfe

Var på RUL idag, det var en riktigt häfig upplevelse! Ville inte att det skulle bli klart, låg där och hade det bra. Valpen låg med ryggen utåt och visade sig som den skulle allt såg normalt ut men jag var väldigt nervös innan. vi tog inte reda på kön, tycker inte det spelar någon roll och vi får fortsätta vara nyfikna. Väldigt många tror att det blir en flicka och jag (som i princip alltid gissar fel!) är övertyad om att det är en pojke.

• kakan08
    bcm skrev 2011-01-13 09:07:54 följande:
    jag ringde min bm igår men hon tyckte de lät för tidigt med foglossning i v.15 så ringde doktorn och sjukgymnasten så ska få komma dit idag. Doktorn tyckte de lät som inflammation i höfterna och sjukgymnasten sa att man visst kan få foglossning så här tidigt. Får se vad de är för något :)
    Hej! Ny i tråden och BF 5/6, så jag är i v.20 nu. Det kan absolut vara foglossning du har. Min foglossning började i v.15. Det kom rätt skarpt direkt och började med att det gjorde mer och mer ont att gå. Hemska tanke, jag som älskar att träna och röra på mig. Å andra sidan har jag sluppit ifrån andra graviditetskrämpor och cravings totalt. Från v. 17 blev det olidligt, jag kunde inte sitta, framförallt inte ligga, knappt sova och att vända sig i sängen var otänkbart. Som om hela bäckenet var låst i muskelfästena vid ryggslutet. Då fick jag kontakt med en sjukgymnast, som jag sedan har gått på akupunkturbehandling hos. Nu, efter ca 3 veckors behandling börjar det känns lite bättre. Första veckan med ordentlig foglossning på jobbet var förra veckan och det gick sådär fastän det bara var en halv vecka. Denna vecka fungerar det lite bättre.

Det är ändå märkligt att kunskapen om foglossning är så dålig. Flera sjukgymnaster jag pratade med sa att det kunde absolut inte vara foglossning så tidigt i graviditeten. Och om det var det - stackars mig - när det väl har kommit blir det bara sämre och sämre. Pratade även med personliga tränare på Sats, som hade graviditet som specialitet och de trodde inte heller på foglossning. Den sjukgymnast jag är hos nu har haft patienter som fått symptom redan i vecka 12. Och det mest positiva är att jag nu har hört om flera som det nästa har gått över för, med hjälp av behandling.

Jag tror verkligen på behandlingen och att det kan bli bättre. Bara man anpassar sina rörelser lite, så ska vi nog överleva foglossningen ;)

Heja oss!
  • Elsa81

Min kusin fick reda på att hon väntade barn genom att hon kände av foglossningen, då var hon i ca v. 5-6

Håller med om att det är konstigt att de inte kan mer om saken....hur många föder inte barn varje år liksom?? Dem har sån bra koll om allt annat som hör till graviditeten.

• TalisQualis

RUL igår gick jätte bra och allt var som det skulle. Vilken upplevelse! I 45minuter fick vi ligga och beundra miraklet som visade sig vara en pojke Han va inte fullt så stor som beräknat så vi får stanna kvar i vecka 18 några dagar extra. Han är beräknad till den 19 juni i stället för den 15. Men oj så fin han va

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011