• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena

vi vill inte veta kön innan förlossningen. väntar på att HC ska ringa upp mig. skit nervös att dom inte ska ta mig på allvar. har så sjukt ont i ryggen och svanskotan efter helgen. känns som  att jag har lyft min tant 100ggr. ont ont ont.  

• charlieandi
    Lycka 10 skrev 2011-01-03 13:52:42 följande:
    är det många som kommer ta reda på kön på RUL om det går?
    Vi vill väldigt gärna veta - är så nyfikna! Killen är dock bombsäker på en tjej medan jag inte direkt känner/tror något speciellt. Hoppas att det går att se när vi ska på RUL för det hade som sagt varit kul att veta.
    linahelena skrev 2011-01-03 13:59:58 följande:
    vi vill inte veta kön innan förlossningen. väntar på att HC ska ringa upp mig. skit nervös att dom inte ska ta mig på allvar. har så sjukt ont i ryggen och svanskotan efter helgen. känns som  att jag har lyft min tant 100ggr. ont ont ont.  
    Jag har lärt mig att så länge jag påtalar att jag är gravid under samtalen med t ex vårdcentralen och läkare jag träffat, brukar de flesta faktiskt ta mig på allvar. Idag fick jag förvisso höra att jag var nojig och att 'det märktes att det är mitt första barn' (ringde vc - vilket är enda gången jag varit i kontakt med just dem under graviditeten - pga av en möjlig urinvägsinfektion... visade sig sedan att det inte var något, men det hade jag ju inte vetat om jag inte gått dit). Annars funkar det att gråta
  • TalisQualis

Vi är lite kluvna när det kommer till att ta reda på kön. På ett sätt vill jag veta, men samtidigt så vill jag höra det där på förlossningen att "det blev en....." men jag vet inte. Jag vet att dom inte talar om kön på RUL här där vi bor så vi måste i så fall göra ett extra ul som vi själva får betala, så vi får nog prata ihop oss lite mer innan vi bestämmer oss. Ena dagen vill vi veta, andra inte Dock är vi båda rätt säkra på att det är en pojke, varför vet jag inte. Det bara känns så!

• linahelena
    charlieandi skrev 2011-01-03 14:06:39 följande:
    Jag har lärt mig att så länge jag påtalar att jag är gravid under samtalen med t ex vårdcentralen och läkare jag träffat, brukar de flesta faktiskt ta mig på allvar. Idag fick jag förvisso höra att jag var nojig och att 'det märktes att det är mitt första barn' (ringde vc - vilket är enda gången jag varit i kontakt med just dem under graviditeten - pga av en möjlig urinvägsinfektion... visade sig sedan att det inte var något, men det hade jag ju inte vetat om jag inte gått dit). Annars funkar det att gråta
    japp, det funkade. ska ringa imorgon prick kl 8 och få akuttid till ortoped.
    sa bara mitt namn, jag är gravid i v13, jobbar som personlig assistent, gör mycket tunga lyft på jobbet och jag får så sjukt ont i ryggen.

så nu ska jag bara lyckas ta mig upp till kl8 imorgon.
  • Lycka 89
    Okej!
    vad står HC för, kan itne för mitt liv komma på det :P
    jobbigt med ryggvärk :(
    Vi vill väldigt gärna veta - är så nyfikna! Killen är dock bombsäker på en tjej medan jag inte direkt känner/tror något speciellt. Hoppas att det går att se när vi ska på RUL för det hade som sagt varit kul att veta.
    Det vill vi med, så hoppas verkligen att det går! känns så mkt lättare om man vet, men förberdelser coh så.
    alla andra säger dock att dom inte tycker att man borde ta reda på det med första barnet, men vi både vill lika mkt så :)
    TalisQualis skrev 2011-01-03 14:14:22 följande:
    Vi är lite kluvna när det kommer till att ta reda på kön. På ett sätt vill jag veta, men samtidigt så vill jag höra det där på förlossningen att "det blev en....." men jag vet inte. Jag vet att dom inte talar om kön på RUL här där vi bor så vi måste i så fall göra ett extra ul som vi själva får betala, så vi får nog prata ihop oss lite mer innan vi bestämmer oss. Ena dagen vill vi veta, andra inte Dock är vi båda rätt säkra på att det är en pojke, varför vet jag inte. Det bara känns så!
    hoppas ni kan komma överrens bara, blir så mkt jobbigare om både tycker olika!
    man kanske tänker annorlunda också när man vet att man måste gå en extra gång för det
    också.. kul att ni känner på er vad det är också :)

jag har alltid tänkt att när jag får barn så kommer dcet vara en pojke, men vet inte varför.
    inbillar mig dock att det är bättre med en tjej först :P
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-03 14:23:30 följande:
    Okej!
    vad står HC för, kan itne för mitt liv komma på det :P
    jobbigt med ryggvärk :(
    hälso centralen:) 
    ja men skönt att dom tar mig på allvar iaf. det lär ju inte bli bättre ju mer magen växer å belastar ryggen ännu mer.  får väl se om ortopeden är lika bra som sköterskorna i bemötande. annars klappar jag väl ihop å får skickas på psyk..
  • M1986

Jag åkte å jobbade igad trots de som hände igår. Men jag vart svimfärdig idag också och fick dessutom svårt att andas och konstig mage, typ som håll eller sönderstressadmage så jag var tvungen att ringa in personal även idag och åka till läkaren. Den läkaren verka värdelös och tyckte bara att de är normalt typ!!?! Vi lyssnade på hjärtljuden och bebisen mådde bra så då tyckte han inte att jag skulle oroa mig. Har inte ens varit oroad över bebisen så de är inte så att de lugna mig eller så. Han rådde mig iaf till att vila så jag har tagit ledigt några dagar så får vi se hur de fortsätter. Tror kanske de kan ha med att göra att man jobbar själv å att de sätter någon slags press för att man inte ens kan gå på toan å så stress mitt i allt...

Fick också reda på att min fasters hus brunnit ner i natt och ligger på sjukhus med rökskador :( Usch usch. Farmor å farfar har haft detta huset i 40 år så man har massa minnen och jag kan inte förstå att det är borta nu...

Ska iväg till bästa kompisarna på tre rätters middag nu, har varit bestämt sedan länge så jag måste väl åka fast att de känns som magen är helt paj.. Har inte ätit sedan frukosten kl 8 men jag är inte hungrig heller..

• linahelena
    M1986 skrev 2011-01-03 17:23:02 följande:
    Jag åkte å jobbade igad trots de som hände igår. Men jag vart svimfärdig idag också och fick dessutom svårt att andas och konstig mage, typ som håll eller sönderstressadmage så jag var tvungen att ringa in personal även idag och åka till läkaren. Den läkaren verka värdelös och tyckte bara att de är normalt typ!!?! Vi lyssnade på hjärtljuden och bebisen mådde bra så då tyckte han inte att jag skulle oroa mig. Har inte ens varit oroad över bebisen så de är inte så att de lugna mig eller så. Han rådde mig iaf till att vila så jag har tagit ledigt några dagar så får vi se hur de fortsätter. Tror kanske de kan ha med att göra att man jobbar själv å att de sätter någon slags press för att man inte ens kan gå på toan å så stress mitt i allt...

Fick också reda på att min fasters hus brunnit ner i natt och ligger på sjukhus med rökskador :( Usch usch. Farmor å farfar har haft detta huset i 40 år så man har massa minnen och jag kan inte förstå att det är borta nu...

Ska iväg till bästa kompisarna på tre rätters middag nu, har varit bestämt sedan länge så jag måste väl åka fast att de känns som magen är helt paj.. Har inte ätit sedan frukosten kl 8 men jag är inte hungrig heller..
    usch vad otäckt!
  • SötaSarah
    Lycka 10 skrev 2011-01-03 13:52:42 följande:
    M1986: förstår att du blir orolig!
    men är säkert bara en kombination av lågt blodtryck, ökat blodmängd och så.
    den andra som är gravid på mitt jobb blir ofta svimfärdig och har hört att det är vanligt!

FrökenLagom: vad otäckt, men skönt att allt var bra :)

är det många som kommer ta reda på kön på RUL om det går?
    Vi ska försöka ta reda på kön! :) Båda har velat det från början... Jag hoppas på en tjej (om man nu får hoppas) men är helt säker på att det är en pojke så jag kommer nästan bli chockad och besviken om det inte är det för jag är sååå säker haha! Sambon hoppas på en pojke, såklart... :P Jag blir glad vilket som! :) Men känner på mig 99% att det är en pojke! Vet att mina vänner här fått veta kön på UL så hoppas dom inte är vresig när jag ska dit och att h*n vill visa sig! :D

Åhhh, 21 dagar kvar, det går så saktaaaa!!! Helgen innan (är en måndag vi ska dit) kommer gå så sjukt segt!! Måste planera nåt den helgen haha... Men händer mycket nu i alla fall tills dess! Superbra schema på jobbet äntligen, jobbat skitschema 2 månader + tagit körkort under den tiden så man va bra slut. Det blir ljusare ute. Jag är ledig tors, lör, sön, mån och jobbar bara 8-13 nu på fredag. På lördag är det 50-årskalas för pappa och lördagen efter jobbar jag. Sen är det ju bara en helg innan det är RUL! :D Och 2 v efter det ska vi till Teneriffa.... Åh, ska bli så skönt! :) Hoppas må bra då, är i v. 21 och dom flesta brukar må som bäst runt v. 20 blir orolig att det ska bli nåt och eftersom jag blir svimfärdig och så men det är åh andra sidan när jag inte kan slappna av och när det går ju över bara jag tar det lugnt.. Utomlands lär jag kunan slappna av i alla fall, brukar må bättre än nånsin då, och så kommer det hända så mkt kul där och vara så underbart skönt! Kan INTE bli värre än o jobba ;)
  • SötaSarah

Någon mer som har mkt huvudvärk? Inte sån dunkande men en molande huvudvärk i stort sett hela tiden... Dock såg mina värden bra ut annars skulle BM höra av sig så det verkar inte va sånt! Men är dålig på att äta mina Mitt Val kvinna får försöka få i mig dom oftare så kanske jag får i mig tillräckligt just nu :) Och äta bättre!

Åh, glömde säga, vi fick pengar i julklapp så det räcker till hela våran nya sittvagn! :D Helt fantastiskt skönt! Behöver vi bara köpa till liggkorgen och regnskydd typ! Galet bra, för vagnen är det dyraste och sambon kanske nte har jobb efter mars helt plötsligt så vart lite orolig, kommer bli tufft ändå men att slippa lägga 5000 där är helt galet skönt! :D Så glad!!!

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011