• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • M1986

Åh vad härligt med Rul. Tyckte de kändes underbart att se barnet i vecka 13 men jag längtar ännu mer till Rul. Jättefin bild FruTQ :)

Till er andra så har jag två frågor. Hur exakt känns foglossning å hur vet man om man har de? Och hur känns sammandragningar och kan man få de så tidigt som vecka 15 de också?

• En Anna

Åh grattis FruTQ! Vad skönt att allt såg bra ut :)
    Jag längtar så till den 24:e!!!

• TalisQualis

Tack förstår att ni längtar, det är verkligen en häftig upplevelse! Men snart är det eran tur också!

Angående sammandragningar kan jag bekräfta att Ja, man kan få dom tidigt. Det fick i alla fall jag. Nu har dom i för sig försvunnit igen/är inte så tydliga som innan. Läs om sammandragningar här
     www.niomanader.se/content.asp

• linahelena
    M1986 skrev 2011-01-14 09:58:10 följande:
    Åh vad härligt med Rul. Tyckte de kändes underbart att se barnet i vecka 13 men jag längtar ännu mer till Rul. Jättefin bild FruTQ :)

Till er andra så har jag två frågor. Hur exakt känns foglossning å hur vet man om man har de? Och hur känns sammandragningar och kan man få de så tidigt som vecka 15 de också?
    vet ju inte om jag har foglossning men när jag får ont är det som att nån hugger mig med en kniv i svanskotan
  • M1986
    linahelena skrev 2011-01-14 11:54:25 följande:
    vet ju inte om jag har foglossning men när jag får ont är det som att nån hugger mig med en kniv i svanskotan
    hmm okey. Har ont vid svanskotan ibland jag också men värst är det vid dessa knölarna på sidan under magen, vet inte om de är livmodern kanske? Där trycker de på ganska ofta. Lite obehagligt faktiskt.. Ska ju göra nytt blodprov för röda hund på fredag eller måndag så jag antar att BM ringer med besked å jag tänkte passa på att fråga henne då om vad de kan vara..
  • linahelena
    M1986 skrev 2011-01-14 12:01:22 följande:
    hmm okey. Har ont vid svanskotan ibland jag också men värst är det vid dessa knölarna på sidan under magen, vet inte om de är livmodern kanske? Där trycker de på ganska ofta. Lite obehagligt faktiskt.. Ska ju göra nytt blodprov för röda hund på fredag eller måndag så jag antar att BM ringer med besked å jag tänkte passa på att fråga henne då om vad de kan vara..
    men det är nog det man kan ju känna det hela vägen runt särskilt i bäckenet å det är väl dom benen du menar? kolla upp det har hört att det finns något stödbälte om man får riktigt ont.
  • bcm

jag fick "diagnosen" foglossning igår av både doktor och sjukgymnast, jag har ont i höfterna och bak i slutet av ryggen. allt gör ont, sitta stå, ligga, gå. Foglossning är svårt att ställa för att de är så himla olika för alla men de har speciella punkter som de kollar om du har ont. Jag går nu runt med ett bälte hela dagarna och får inte göra någonting, bara sitta i soffan.

• linahelena
    bcm skrev 2011-01-14 12:15:41 följande:
    jag fick "diagnosen" foglossning igår av både doktor och sjukgymnast, jag har ont i höfterna och bak i slutet av ryggen. allt gör ont, sitta stå, ligga, gå. Foglossning är svårt att ställa för att de är så himla olika för alla men de har speciella punkter som de kollar om du har ont. Jag går nu runt med ett bälte hela dagarna och får inte göra någonting, bara sitta i soffan.
    fy tusan vad tråkigt. jag känner av mitt om jag överanstränger mig eller lyfter tungt, att känna av det jämt måste vara skitjobbigt!
  • M1986
    linahelena skrev 2011-01-14 12:07:43 följande:
    men det är nog det man kan ju känna det hela vägen runt särskilt i bäckenet å det är väl dom benen du menar? kolla upp det har hört att det finns något stödbälte om man får riktigt ont.
    bcm skrev 2011-01-14 12:15:41 följande:
    Ja de är vid dom benen, är så dålig på kroppsdelar hehe. Ja då kanske de är foglossning ändå fast jag klarar ju att gå osv. är bara väldigt obehagligt å de känns som ett tryckt där lixom. Så länge de inte bli värre så väntar jag tills jag får provsvaren å passar på att fråga då.. En arbetskollegas dotter har kraftig foglossning å har varit sjukskriven några veckor, hon klarar knappt göra något. Vet inte om hon har något bälte men har hört att hon använder stödstrumpor.
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011