• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    M1986 skrev 2011-01-14 12:28:33 följande:
    bcm skrev 2011-01-14 12:15:41 följande:
    jag fick "diagnosen" foglossning igår av både doktor och sjukgymnast, jag har ont i höfterna och bak i slutet av ryggen. allt gör ont, sitta stå, ligga, gå. Foglossning är svårt att ställa för att de är så himla olika för alla men de har speciella punkter som de kollar om du har ont. Jag går nu runt med ett bälte hela dagarna och får inte göra någonting, bara sitta i soffan.
    Ja de är vid dom benen, är så dålig på kroppsdelar hehe. Ja då kanske de är foglossning ändå fast jag klarar ju att gå osv. är bara väldigt obehagligt å de känns som ett tryckt där lixom. Så länge de inte bli värre så väntar jag tills jag får provsvaren å passar på att fråga då.. En arbetskollegas dotter har kraftig foglossning å har varit sjukskriven några veckor, hon klarar knappt göra något. Vet inte om hon har något bälte men har hört att hon använder stödstrumpor.
    stödstrumpor? måste ju vara av någon annan andledning eller? typ att hon samlar på sig vatten..
  • bcm
    linahelena skrev 2011-01-14 12:20:36 följande:
    fy tusan vad tråkigt. jag känner av mitt om jag överanstränger mig eller lyfter tungt, att känna av det jämt måste vara skitjobbigt!
    ja det är riktigt jobbigt och är bara i v.15 så min foglossning startade alltså i v.14. Jag som tyckte jag har haft en så bra graviditet hittils, illamående i perioder men inte spytt något så får man detta när de är låååångt kvar av graviditeten :/ men min sjukgymnast skulle göra allt för att jag skulle ha de så bra som möjligt, ska få prova träna i en varmvatten bassäng om de inte är bättre innan den 25e. Jag gjorde misstaget innan jag visste vad de var att lyfta tungt och nu är de som de är..
  • bcm
    M1986 skrev 2011-01-14 12:28:33 följande:
    bcm skrev 2011-01-14 12:15:41 följande:
    jag fick "diagnosen" foglossning igår av både doktor och sjukgymnast, jag har ont i höfterna och bak i slutet av ryggen. allt gör ont, sitta stå, ligga, gå. Foglossning är svårt att ställa för att de är så himla olika för alla men de har speciella punkter som de kollar om du har ont. Jag går nu runt med ett bälte hela dagarna och får inte göra någonting, bara sitta i soffan.
    Ja de är vid dom benen, är så dålig på kroppsdelar hehe. Ja då kanske de är foglossning ändå fast jag klarar ju att gå osv. är bara väldigt obehagligt å de känns som ett tryckt där lixom. Så länge de inte bli värre så väntar jag tills jag får provsvaren å passar på att fråga då.. En arbetskollegas dotter har kraftig foglossning å har varit sjukskriven några veckor, hon klarar knappt göra något. Vet inte om hon har något bälte men har hört att hon använder stödstrumpor.
    ring en sjukgymnast om du är osäker, så du inte gör de värre om de är foglossning, dom har mest koll. min BM sa till mig att jag inte kan ha foglossning för de är alldeles för tidigt för de.
  • linahelena
    bcm skrev 2011-01-14 13:49:30 följande:
    ja det är riktigt jobbigt och är bara i v.15 så min foglossning startade alltså i v.14. Jag som tyckte jag har haft en så bra graviditet hittils, illamående i perioder men inte spytt något så får man detta när de är låååångt kvar av graviditeten :/ men min sjukgymnast skulle göra allt för att jag skulle ha de så bra som möjligt, ska få prova träna i en varmvatten bassäng om de inte är bättre innan den 25e. Jag gjorde misstaget innan jag visste vad de var att lyfta tungt och nu är de som de är..
    jag blev ju sjukskriven i v13+2 för att det inte skulle bli värre. trycker det är tråkigt som fan att vara hemma men då slipper jag ju ha ont iaf. måste vara värre om man redan fått riktigt ont,
  • bcm
    linahelena skrev 2011-01-14 13:55:00 följande:
    jag blev ju sjukskriven i v13+2 för att det inte skulle bli värre. trycker det är tråkigt som fan att vara hemma men då slipper jag ju ha ont iaf. måste vara värre om man redan fått riktigt ont,
    som tur är så är jag arbetssökande just nu, blev uppsagd pga arbetsbrist men får jobbet tillbaka i slutet på månaden och får hoppas jag hittat någon lösning tills dess. Doktorn sa att jag skulle ringa han när jag fått jobb så skulle han sjukskriva mig på en gång :) var bara onödigt med sjukskrivning nu när jag ändå går hemma.
  • linahelena
    bcm skrev 2011-01-14 13:57:36 följande:
    som tur är så är jag arbetssökande just nu, blev uppsagd pga arbetsbrist men får jobbet tillbaka i slutet på månaden och får hoppas jag hittat någon lösning tills dess. Doktorn sa att jag skulle ringa han när jag fått jobb så skulle han sjukskriva mig på en gång :) var bara onödigt med sjukskrivning nu när jag ändå går hemma.
    ja det är ju onödigt. själv ska man börja söka jobb efter 5 mars då jag blir uppsagd. stor chans att lyckas få något med en kanonkula på magen. men har ju rätt till att stämpla iaf.
  • bcm
    linahelena skrev 2011-01-14 14:00:35 följande:
    ja det är ju onödigt. själv ska man börja söka jobb efter 5 mars då jag blir uppsagd. stor chans att lyckas få något med en kanonkula på magen. men har ju rätt till att stämpla iaf.
    nej man blir ju nekad på en gång tyvärr .. jag kan dölja min än så länge men i mars är de garanterat kört, haha! men som arbetslös kan man fokusera ordentligt på graviditeten men trist vid löningsdags tyvärr ..
  • linahelena
    bcm skrev 2011-01-14 17:20:27 följande:
    nej man blir ju nekad på en gång tyvärr .. jag kan dölja min än så länge men i mars är de garanterat kört, haha! men som arbetslös kan man fokusera ordentligt på graviditeten men trist vid löningsdags tyvärr ..
    ja det är ju det men å andra sidan så har man inge resekostnader till och från jobb eller behöver göra en massa extra mat till matlådor.  får väl helt enkelt låta bli att shoppa så mycket
  • bcm
    linahelena skrev 2011-01-14 17:26:03 följande:
    ja det är ju det men å andra sidan så har man inge resekostnader till och från jobb eller behöver göra en massa extra mat till matlådor.  får väl helt enkelt låta bli att shoppa så mycket
    ja jag tror man klarar dig ändå, hellre må bra resten av graviditeten än att vara totalt förstörd. känner mig mer död än levande faktiskt, var och handlade idag och fy tusan vad ostabil man är, kändes som jag skulle ramla ihop i en hög.
  • Elsa81

Är det nån mer som känner att blodtrycket sjunker så fort man står stilla en längre tid? Jag har fortfarande lite problem med yrsel om jag står upp för länge och inte rör på mig.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011