• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Syster 81

Hej! tänkte bara höra om någon känt den lilla bebisen i magen något?  Jag är i vecka 14 och har inte kät nåt alls, men jag atar att jag får vänta tills vecka 18 nåt kanske!??  Jag längtar!!!! 

Oj vad jag längtar det är så spännande att vara gravid, fast jag önskar att man fått göra UL lite oftare så kanske man skulle slippa mycket av oro också!

• linahelena

Nä jag har inte känt något alls. känns som att man får vänta några veckor till. man vet ju inte hur det ska kännas heller Iofs.

• linahelena

Nä jag har inte känt något alls. känns som att man får vänta några veckor till. man vet ju inte hur det ska kännas heller Iofs.

• holly03
    Syster 81 skrev 2011-01-16 19:16:27 följande:
    Hej! tänkte bara höra om någon känt den lilla bebisen i magen något?  Jag är i vecka 14 och har inte kät nåt alls, men jag atar att jag får vänta tills vecka 18 nåt kanske!??  Jag längtar!!!! 

Oj vad jag längtar det är så spännande att vara gravid, fast jag önskar att man fått göra UL lite oftare så kanske man skulle slippa mycket av oro också!
    Japp jag känner bebben som en fiskstjärt el en fjäril (som alla säger) =) ...är dock i v.17..så du kanske får vänta lite då ! =) men SNART! hihi
  • Elsa81

Jag började känna lite grann runt v.18 men då var de lite svårt att avgöra vad de var men sen i slutet av v.19 kom första rejäla sparken så jag verkligen kände att det var bebisen!! Helt otrolig känsla! Nu är jag i v.20+4 och känner oftast när jag ligger på rygg hur bebisen bökar runt och sparkar hej vilt!

• Dahrling

Jag började känna i v.18, men jag tror att jag kännt tidigare, men inte fattat att det var det. I igår gick jag in i v.19, och under den senaste veckan har jag kännt knuffar varje kväll :) mysigt! Men jag tror att det är väldigt olika när man börjar känna.

• Syster 81

ÅÅÅ vad mysigt det låter.... Jag får ge mig till tåls ett par tre veckor till då kanske!

• SötaSarah

Jag är i v. 18 och har inte känt ngt uppenbart. En kväll kände jag som 3-4 st nervryckningar kan man nog jämföra det med som buffar innifrån under naveln fast det kändes lite som ryck. Men måste varit bebis! Men det är enda gången... Det va när jag låg på rygg i sängen och slappnade av... Hoppas få känna mer snart! :D

• linahelena

Idag känner jag av yrsel, konstigt det där. trodde jag skulle kräkas med men det gick över.

• M1986
    Elsa81 skrev 2011-01-15 10:14:05 följande:
    Men enligt BM så har jag inte lågt blodtryck, normalt enligt henne. Ska dit igen i början på feb o får kolla då om det har blivit ändrat.
    Lite obehagligt faktiskt när man känner att det bara snurrar i huvudet och man tappar bort sig lite
    Har också varit med om de, ensam på jobbet. Var riktigt obehagligt. Trodde jag skulle svimma.. Har de inte så ofta som tur är..
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011