• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-20 11:18:14 följande:
    japp det blir värre. man ska inte belasta om man har foglossning eller ryggvärk, därför jag blev sjukskriven.
    för att dom inte vill riskera att det blir värre.

kunde nästan inte röra mig efter jag jobbat ett dygnspass. det gjorde så jävla ont bara att gå till bussen så jag hade kunnat kräkas av smärtan.

nu har jag känningar lite då och då men inte alls på samma sätt. nästan så det känns som att jag skulle kunna jobba igen men då skulle man ju stå på ruta ett igen.
    usch då har du nog lite ondare än mig iaf! skönt att det blivit bättre för dig iaf och hoppas att det blir ännu bttre av sjukgymnastiken eller att dy får fortsätta vara sjukskriven fram till BF..
    ska nog ringa nu på en gång och boka tid, blir orolig av att läsa om ditt :P
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-20 12:00:41 följande:
    usch då har du nog lite ondare än mig iaf! skönt att det blivit bättre för dig iaf och hoppas att det blir ännu bttre av sjukgymnastiken eller att dy får fortsätta vara sjukskriven fram till BF..
    ska nog ringa nu på en gång och boka tid, blir orolig av att läsa om ditt :P
    gör det bättre att kolla upp det före istället för efter.
    blir uppsagd från mitt jobb den 5mars så efter det ska jag nog stämpla faktiskt å söka lättre jobb:) fast antar att jag har en kula i mars så kan ju bli lite problem att få jobba dom där sista månaderna. vi får se vad sjukgymnasten säger.
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-20 12:52:19 följande:
    gör det bättre att kolla upp det före istället för efter.
    blir uppsagd från mitt jobb den 5mars så efter det ska jag nog stämpla faktiskt å söka lättre jobb:) fast antar att jag har en kula i mars så kan ju bli lite problem att få jobba dom där sista månaderna. vi får se vad sjukgymnasten säger.
    oj vad jobbigt att du blir uppsagd :O
    visste du om det sedan tidigare?

hoppas att det inte syns för väl och att du kan jobba några månader iaf!
    din sambo ahr jobb iaf eller? vilket orosmoment :/
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-20 13:23:48 följande:
    oj vad jobbigt att du blir uppsagd :O
    visste du om det sedan tidigare?

hoppas att det inte syns för väl och att du kan jobba några månader iaf!
    din sambo ahr jobb iaf eller? vilket orosmoment :/
    ja  det har varit prat om det länge eftersom att personalen lyfter sönder sig. sen börjar tanten bli lite dement så antagligen så blir det hem för henne nu med extra personal som kan hjälpa till vid lyft.  det blev klart i dagarna när jag blev sjukskriven. eftersom jag är den andra på kort tid som blir sjukskriven så tog bolaget beslutet att dom inte kan garantera deras personals säkerhet där längre och kommer därför lämna över till kommun den 5mars.

min sambo är långtidsarbetslös och gör praktik på ett dagis. så tanker var ju att jag skulle joba tills maj iaf. men det löser sig alltid. jag är inte orolig. var mer orolig när jag jobbade och riskerade att lyfta sönder mig vid varje lyft.

har bra kontakt med dom bolag jag jobbat på så ska gå in och erbjuda mig att vara tim vikarie och ev ta ett sommarvik. men nu har jag ju BF mitt i semestern så antar att det inte blir så mycket jobbat första månaden när bebis har kommit iaf.
  • Lycka 89

Jaha okej då förstår jag :)
    bara du skriver in dig på arbetsförmedlingen direkt får du väl samma FP?
    och om du har bra kontakt med de bolagen borde de ju inte vara några problem att få
    komma och jobba när de börjar bli dags för de efter föräldraledigheten heller :)

självklart är det bättre att vara arbetslös än att riskera att lyfta sönder dig och faktiskt kanske skada barnet!

allt brukar lösa sig så ingen ide att oroa sig när man inte kan göra så mkt åt saken :)

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-20 13:49:51 följande:
    Jaha okej då förstår jag :)
    bara du skriver in dig på arbetsförmedlingen direkt får du väl samma FP?
    och om du har bra kontakt med de bolagen borde de ju inte vara några problem att få
    komma och jobba när de börjar bli dags för de efter föräldraledigheten heller :)

självklart är det bättre att vara arbetslös än att riskera att lyfta sönder dig och faktiskt kanske skada barnet!

allt brukar lösa sig så ingen ide att oroa sig när man inte kan göra så mkt åt saken :)
    ja gtror det, jag hoppas ju att dom inte räknar ens inkomst dom senaste månaderna av graviditeten.
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-20 14:56:48 följande:
    ja gtror det, jag hoppas ju att dom inte räknar ens inkomst dom senaste månaderna av graviditeten.
    jag har läst att om man skirver in sig på AF direkt, så behåller man sig SGI från föregående jobb :)
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-20 15:11:39 följande:
    jag har läst att om man skirver in sig på AF direkt, så behåller man sig SGI från föregående jobb :)
    oki ja får ju göra det den 5te då:)
  • Lycka 89

Oj nu har vi tydligen köpt bostadsrätt :O

vann budgivning i dag på en bostadsrätt som är som ett radhus, med liten tomt och så :)
    känns lite läskigt även fast vi räknat nog på att vi ska klara ekonimin även när jag är
    mammaledig !

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-20 17:16:55 följande:
    Oj nu har vi tydligen köpt bostadsrätt :O

vann budgivning i dag på en bostadsrätt som är som ett radhus, med liten tomt och så :)
    känns lite läskigt även fast vi räknat nog på att vi ska klara ekonimin även när jag är
    mammaledig !
    åh vad härligt!
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011