• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Elsa81
    M1986 skrev 2011-01-17 11:12:06 följande:
    Har också varit med om de, ensam på jobbet. Var riktigt obehagligt. Trodde jag skulle svimma.. Har de inte så ofta som tur är..

Mitt har oxå blivit bättre nu när jag kan äta bättre! Men är fortfarande känslig för att stå still länge på samma ställe.

Mitt shoppande blir lidande för jag klarar inte att stå o kolla på kläder längre stunder....dåligt Cool

• emmaothomaz

BF
    24/6-11 En Anna
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 MrsCL 
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    8/7-11 EmmaoThomaz - Jönköping 

Jag är i vecka 15 idag och har inte känt något än... man längtar efter 
    att de ska kännas i magen :)  

• Lycka 89
    emmaothomaz skrev 2011-01-17 15:31:06 följande:
    BF
    24/6-11 En Anna
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 MrsCL 
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    8/7-11 EmmaoThomaz - Jönköping 

Jag är i vecka 15 idag och har inte känt något än... man längtar efter 
    att de ska kännas i magen :)  
    finns en separat tråd för BF lista, den där är inte komplett. kolla i TS pålänkarna :)

Jag har inte heller känt något än, är i v 16. tror inte jag kommer känna så tidigt..

Riktigt less på att må illa nu, började ju må illa i v 12 ca och sen har de bara blivit värre och värre.
    spyr nästan varje dag och får kväljningar bara sådär.. tror även att jag böörjar få foglossning eller något annat skit.. får ont i höfterna, ryggen och höger knä när jag går och har haft de ett bra tag nu i början kändes de mest som obehag men nu gör de ont.. trodde de skulle vara en dans på rosor ochmassa mys att vara gravid, men inte då :P fats  värt är de ju absolut!
  • linahelena

jag var hos sjukgymnast idag, ska börja träna på måndag, hon trodde mitt onda kunde bero på annat än foglossning så jag håller tummarna för det

• Lycka 89

Linahelena: då håller vi tummarna för det! hur gör man om man vill få hjälp med värk?
    slltså ringer man vårdcentralen och hur kan dom se om man har ont eller inte? :P
    konstiga frågar ka<nske, men jag är tankspridd ;P

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-19 21:46:05 följande:
    Linahelena: då håller vi tummarna för det! hur gör man om man vill få hjälp med värk?
    slltså ringer man vårdcentralen och hur kan dom se om man har ont eller inte? :P
    konstiga frågar ka<nske, men jag är tankspridd ;P
    ringde hälsocentralen här och sa att jag var gravid och hade ont i ryggen. då fick jag träffa en ortoped som gjorde lite böj tester å tryckte lite här å var så fick jag säga till när det gjorde ont å bara böja tills det gjorde ont. kollade hållningen.  å jag fick peka ut vart jag brukar känna av det onda

så sjukskrev han mig och skickade remiss till sjukgymnast. för att jag ska ha en chans att stärka upp min hållning och ryggmuskulatur innan magen blir stor och börjar belasta ryggen ännu mer.

idag träffade jag sjukgymnast och fick böja mig på samma sätt. sen fick jag lägga mig på en brits å hon klämde på ryggen och kollade hur högt jag kunde lyfta mina ben tills det stränade emot. kollade oxå hållningen.  och frågade hur länge jag var sjukskriven och om det blivit bättre sen jag slutade jobba och sånt.

och på måndag ska jag börja träna med henne. hon sa att vi skulle träna mycket med en sån Boll.så får väl se då om det hjälper i bäckenet med eller bara i bröstryggen.

men har fått skitbra bemötande gillar verkligen att dom bytt till privatläkare där.
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-19 21:58:38 följande:
    ringde hälsocentralen här och sa att jag var gravid och hade ont i ryggen. då fick jag träffa en ortoped som gjorde lite böj tester å tryckte lite här å var så fick jag säga till när det gjorde ont å bara böja tills det gjorde ont. kollade hållningen.  å jag fick peka ut vart jag brukar känna av det onda

så sjukskrev han mig och skickade remiss till sjukgymnast. för att jag ska ha en chans att stärka upp min hållning och ryggmuskulatur innan magen blir stor och börjar belasta ryggen ännu mer.

idag träffade jag sjukgymnast och fick böja mig på samma sätt. sen fick jag lägga mig på en brits å hon klämde på ryggen och kollade hur högt jag kunde lyfta mina ben tills det stränade emot. kollade oxå hållningen.  och frågade hur länge jag var sjukskriven och om det blivit bättre sen jag slutade jobba och sånt.

och på måndag ska jag börja träna med henne. hon sa att vi skulle träna mycket med en sån Boll.så får väl se då om det hjälper i bäckenet med eller bara i bröstryggen.

men har fått skitbra bemötande gillar verkligen att dom bytt till privatläkare där.
    okej men då ska jag också ringa om det inte blir bättre snart!
    vore ju bra om man fick hjälp i tid om det faktiskt är något annat än foglossning.

låter riktigt bra med den hjälpen du får! trodde man skulle bli i frågasatt mer
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-19 22:06:40 följande:
    okej men då ska jag också ringa om det inte blir bättre snart!
    vore ju bra om man fick hjälp i tid om det faktiskt är något annat än foglossning.

låter riktigt bra med den hjälpen du får! trodde man skulle bli i frågasatt mer
    ja jag trodde det med. som att dom bara skulle säga jaja det går nog över ta en panodil å gå hem, det är fullt normalt.  men dom har varit helt underbara.  man känner sig helt dum när man står där. å viker sig hit å dit. jag har ingen aning om hur mycket man ska kunna böja liksom å så hummar dom å skriver lite.

ja man kan ju lika gärna ringa och få det uppkollat.
    är det foglossning så kan man ju ändå inte göra något åt det så det lär ju märkas om jag inte slutar ha ont. men hon sa att om man var kort i senorna i bakbenen å inte kunde få upp dom i nittio grader när man ligger ner så kan det oxå påverka just svank och svanskota.
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-19 22:13:01 följande:
    ja jag trodde det med. som att dom bara skulle säga jaja det går nog över ta en panodil å gå hem, det är fullt normalt.  men dom har varit helt underbara.  man känner sig helt dum när man står där. å viker sig hit å dit. jag har ingen aning om hur mycket man ska kunna böja liksom å så hummar dom å skriver lite.

ja man kan ju lika gärna ringa och få det uppkollat.
    är det foglossning så kan man ju ändå inte göra något åt det så det lär ju märkas om jag inte slutar ha ont. men hon sa att om man var kort i senorna i bakbenen å inte kunde få upp dom i nittio grader när man ligger ner så kan det oxå påverka just svank och svanskota.
    precis min tanke, allt man känner är ju sååå normalt hela tiden...
    blir de inge ättre innan måndag tänker jag ringa då, kan man ju få veta i tid om det är
    foglossning också.. jobbar ju inom vården med mkt lyft så kanske blir sjukskriven isf och det är ju
    bra. för foglossning blir väl värre om man fortsätter och lyfta och belaste ryggen?
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-20 10:14:05 följande:
    precis min tanke, allt man känner är ju sååå normalt hela tiden...
    blir de inge ättre innan måndag tänker jag ringa då, kan man ju få veta i tid om det är
    foglossning också.. jobbar ju inom vården med mkt lyft så kanske blir sjukskriven isf och det är ju
    bra. för foglossning blir väl värre om man fortsätter och lyfta och belaste ryggen?
    japp det blir värre. man ska inte belasta om man har foglossning eller ryggvärk, därför jag blev sjukskriven.
    för att dom inte vill riskera att det blir värre.

kunde nästan inte röra mig efter jag jobbat ett dygnspass. det gjorde så jävla ont bara att gå till bussen så jag hade kunnat kräkas av smärtan.

nu har jag känningar lite då och då men inte alls på samma sätt. nästan så det känns som att jag skulle kunna jobba igen men då skulle man ju stå på ruta ett igen.
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011