• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Whizzer

Ang budgivning så är det precis så som de får göra, tyvärr. Men när pennan nuddar kontraktet då är det case closed o ingen annan kan komma med fler bud även om det vore en miljon högre

• Lycka 89

Linahelena: ja inte så snällt gjort, men dom får ju göra så tyvärr..

viväntarlois: japp det är verkligen en jungel du! vart bor du nu då?  uppsala är ju verkligen svårt att få något, och dyyyyrt :P

Hattifnatt89: Ja mna får ju det, det är inget klart fören kontraktet är skrivet.. :(
    det är som det är, men hoppas sälvklart på att vi hittar något bättre precis som du sa :)

FruTQ: inge kul alls! men man får se de så att det kasnke fanns en mening, fan vad jag ska skratta om något är fel :P alltid läskigt att köpa när man inte gjort förut, men vi bad föräldrar följa med och kolla och så :)

Whizzer: Vet att man FÅR göra så, men känns ändå girigt och elakt.. dom hade faktiskt kunnat sagt att dom ville vänta till morgondagen men att säga att vi vunnit. men bara min mening :P

• Syster 81

Vad synd med huset, attsiken vad arg jag skulle bli!!!!!! Håller tummarna för att ni hittar något liknande fast lite bättre snart!!!

Här hemma i har jag legat magsjuk hela helgen och varit döhungrig mellan kräkningarna, jättekonstigt att ligga och fantisera om gräddtårta när man är magsjuk!!!!! Men det kan inte vara graviditeten som gör att jag spyr kopiösa mängder så här i vecka 15 va??? Jag har ju bara spytt någon enstaka grr på morgonen tidigare och nästan inte känt av något illamående på slutet!

Vad tror ni???

• linahelena

Syster 81: låter ju mer som magsjuka men man vet ju aldrig.

• Skojsuss

Här är en till som kräktes som bara den igår... suck!!! Hög feber hade jag oxå.. tror det är lite bättre idag, inte ätit någotännu, grym värk i magen..
    Någon som vet hur länge det är "okej" att vara utan mat och dryck nu när man är gravid. Ät i princip inget under hela dagen igår, å de jagdrackt kom upp lika fort.. Så man kan säga att jag inte ätit något/druckit något sen i lördags kväll!
    Seegt som bara den!

• SötaSarah

Skojsuss : barnet klarar sig ett tag, den får näring av reserver man redan har i kroppen om det inte kommer in nytt och man kan ju bli sjuk så ett par dagar är ingen fara. Med tanke på att vissa spyr varje dag i flera veckor oxkså är de nog ingen fara för dig :)

• Lycka 89
    Syster 81 skrev 2011-01-23 21:40:38 följande:
    Vad synd med huset, attsiken vad arg jag skulle bli!!!!!! Håller tummarna för att ni hittar något liknande fast lite bättre snart!!!

Här hemma i har jag legat magsjuk hela helgen och varit döhungrig mellan kräkningarna, jättekonstigt att ligga och fantisera om gräddtårta när man är magsjuk!!!!! Men det kan inte vara graviditeten som gör att jag spyr kopiösa mängder så här i vecka 15 va??? Jag har ju bara spytt någon enstaka grr på morgonen tidigare och nästan inte känt av något illamående på slutet!

Vad tror ni???
    låter ju som magsjuka men det är ionte omöjligt att börja spy i v 15..
    jag börjar iofs typ ca v 11-12 men har bara blivit värre och värre, är i v 17 nu  så :P

ska till läkaren i  morgon pga rygg och höftvärk, och hoppas dom kan ge mig nå tips
    på vad jag akn göra åt kräkningarna, läst att man inte ska exprementera med de själv så vill
    inte köpa nå åksjuketabletter eller så utan att läkaren säger de..
    hoppas också väldigr mkt på att bli sjujkskrivern. är olidligt att knappt kunna sova pga
    värk, knappt få i sig något pga kräkningar och dessutom jobba på de...
    trodde aldrig att jag ens  skulle hoppas på sjukskrivning så här idigt...
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-24 17:44:28 följande:
    jag börjar iofs typ ca v 11-12 men har bara blivit värre och värre, är i v 17 nu  så :P

ska till läkaren i  morgon pga rygg och höftvärk, och hoppas dom kan ge mig nå tips
    på vad jag akn göra åt kräkningarna, läst att man inte ska exprementera med de själv så vill
    hoppas också väldigr mkt på att bli sjujkskrivern. är olidligt att knappt kunna sova pga
    nä det trodde inte jag heller när jag satt där. men det behövdes verkligen. var helt stensäker på att kunna jobba tills maj å så blir man sjukskrven i januari liksom. ska träna hemma nu bara på en boll så  får väl se hur det går när jag måste få ny sjukskrivning. får panik när jag tänker på att behöva jobba igen. har ju fortfarande ont men inte alls på samma sätt
  • Syster 81
    Lycka 10 skrev 2011-01-24 17:44:28 följande:

Oj då det kan alltså bli så också! Mår dock bättre idag och har inte kräkts, men mår halvilla! Tänker dock försöka jobba i morgon ändå! Ger det ett försök får jag ju åka hem om det inte går!

Men fy vad jobbigt du verkar ha det med värk och kräk och allt otrevligt man kan råka ut för som gravid! VI får verklign hoppas att de sjukskriver dig om du inte orkar jobba! Det finns ju inge värre att måsta pressa sig själv så hårt när man har ont, jag vet hur det känns eftersom jag dras med diskbråck ! Vi får verkligen hoppas att det blir lite bättre med allt så du får tycka att det är trevligt att vara gravid också!

Håller alla tummar jag har att de ska kunna hjälpa dig på något sätt!!!
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011