• Hamnkrumelur

Är du för eller emot dödsstraff?

Jag var för dödstraff men sen såg jag en dokumentär som handlade om dödstraffet i Texas. Det var så vidrigt. Det var fruktansvärt. Är mord förbjudet så är det. Det är inte okej att det finns ett lagligt sätt att mörda. Mördar man en mördare så är man ju inte bättre själv.

Jag är numera EMOT

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?
  • trollkarl
    Auctoritas skrev 2011-03-04 19:12:55 följande:
    intellekta? Foten i munnen
    snubblade på tangenterna Tungan ute
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-03-03 15:39:19 följande:
    Jag bor i norrland, de flesta jag känner har kniv med sig dagligen, om inte på sig så iaf i sin bil för att använda vid nödsituationer som sker oftare än man kan tro ;)
    Har även en och annan i bekantskapskretesen som alltid har en yxa i bilen, inte fan planerar de att yxmörda folk på ensliga vägar för det!
    Sen finns de de som har kniv på sig för att de har en tanke om självförsvar också, och slutligen en minimal grupp som har det för att de planerar att använda den till dåligheter.
    Antar att du inte har den i innerfickan när du ska gå till dagis
  • trollkarl

@ jovisst

Jag har min när jag hämtar o lämnar på dagis, föräldramöten, middag med svärmor etc.. Va e problemet?

• jovisst
    trollkarl skrev 2011-03-04 23:39:12 följande:
    @ jovisst

Jag har min när jag hämtar o lämnar på dagis, föräldramöten, middag med svärmor etc.. Va e problemet?
    Eftersom du är så väl bevandrad i kriminalvården så förstår jag att du inte inser problemet med det...frågan är varför du har kniv på dig när du äter middag med svärmor,men vad vet jag...hon kanske är morsa till bröderna dalton!!

Sen det där med att man inte får ringa sin flickvän när man sitter inne och inte kan vänta på att någon har tid....älskar man sin flickvän så ser man till att vara med henne och inte sätta sig på kåken och lipa!
  • trollkarl

@ jovisst

Goggle ordet gerber gatorjaw så ser du vad jag menar, sen tex lämna o hämta ungarna på dagis, ja i arbetskläder som snickare så har du kniv i tjänst etc etc. Men det har du ingen koll på?

Sen off topic till kriminalvårdspolitiken.

Att ringa sin familj är nåt som ingår i den mentala comebacken.
    Du kan ju spendera 72 timmar på isol så kan vi diskutera efteråt. Tror inte du e så kaxig då.. Du har säkerligen levt skyddad verkstad med helyllefamiljen där föräldrarna skåpsuper etc. O nej! Har jag fördomar? Oops. Sorry, tänk på det nästa gång du har fördomar!!!! PWNED!

• Plutteli
    jovisst skrev 2011-03-04 23:14:18 följande:
    Antar att du inte har den i innerfickan när du ska gå till dagis
    Jag bär inte kniv öht, men har hänt fler gånger än jag kan räkna att andra barns pappor haft kniv synligt när de hämtat sina barn på förskolan samtidigt som jag hämtat min dotter. Än har ingen knivmördats...
  • jovisst
    trollkarl skrev 2011-03-05 00:47:48 följande:
    @ jovisst

Goggle ordet gerber gatorjaw så ser du vad jag menar, sen tex lämna o hämta ungarna på dagis, ja i arbetskläder som snickare så har du kniv i tjänst etc etc. Men det har du ingen koll på?

Sen off topic till kriminalvårdspolitiken.

Att ringa sin familj är nåt som ingår i den mentala comebacken.
    Du kan ju spendera 72 timmar på isol så kan vi diskutera efteråt. Tror inte du e så kaxig då.. Du har säkerligen levt skyddad verkstad med helyllefamiljen där föräldrarna skåpsuper etc. O nej! Har jag fördomar? Oops. Sorry, tänk på det nästa gång du har fördomar!!!! PWNED!
    Nej om snickar vet jag inte så mycket.....intresset är inte så stort!

Borde ha fattat att du inte fattade ett dyft,jag menade såklart inte att om du är kirurg så får du inte använda en skalpell.

Men om du inte är kirurg så ska du inte ha skalpell på dig när du jobbar....fattar dyyyy!

Att du har suttit på isolering är ingen annans fel än ditt eget,skyll dig själv helt enkelt!

Sen är det ju så att alla som inte suttit inne är inte skåpsupare och inte har en "aning" om "verkligheten" som ni så fint kallar den.

Att vara så rädd om sin familj så att man ser till att inte åka in,det du.............
  • trollkarl
    jovisst skrev 2011-03-05 15:59:51 följande:
    Nej om snickar vet jag inte så mycket.....intresset är inte så stort!

Borde ha fattat att du inte fattade ett dyft,jag menade såklart inte att om du är kirurg så får du inte använda en skalpell.

Men om du inte är kirurg så ska du inte ha skalpell på dig när du jobbar....fattar dyyyy!

Att du har suttit på isolering är ingen annans fel än ditt eget,skyll dig själv helt enkelt!

Sen är det ju så att alla som inte suttit inne är inte skåpsupare och inte har en "aning" om "verkligheten" som ni så fint kallar den.

Att vara så rädd om sin familj så att man ser till att inte åka in,det du.............
    nä intresset är inte så stort för nåt ser jag, varken för att lyssna eller för att lära dig nåt. men det är väl så när man levt i skyddad verkstad..
    oops, hade jag fördomar nu igen? right back at you.

att ha fördomar om nån eller nåt du inte upplevt är inte nyttigt.
    att skrika och gapa, samt inte kunna uttrycka sig på ett adekvat sätt är ett tecken på avsaknad av resonemang samt ett bristande självförtroende.

nej jag står fast vid att ni som varken besökt, suttit eller jobbat inom KVV vet vad det innebär, tyvärr må jag allt tillägga. personer som er förstör den debatt som vi försöker bygga upp för att få till skott en större förändring inom kriminalvårdsdebatten.

att inte åka in, det är inget någon kan någonsin lova varken sig själv eller sin familj. tro mig, det är lätt att hamna snett!
  • Fille88

Jag är garanterat FÖR dösstraff.

Folk som har dödat eller sexuellt utnyttjat ett barn kan bli dödade själva tycker jag!!

Men annars ska det vara dödstraff för brott som: Mord , Pedofili, Våldtäckt , m.m

Sen tycker jag även att man borde hugga av ena handen på en tjuv som man gör i vissa arabländer,,, om det är en vuxen ( kanske även ett barn , jag vet ej)

Men det är en annan femma jag är inne på nu..

Men angående dödstraff så tkr jag att JA: Återinför dödstraff ,,gamla sverige var MKT BÄTTRE

Tyvärr så är dagens Sverige väldigt mesigt land med mesiga straff och fega människor,,,Annars är landet en av världens bästa i världen!.

• trollkarl

@ fille

22 år gammal vet man inte så mycket, så jag förstår att du tycker så lille vän..

Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?