Anton Chigurh skrev 2011-03-07 22:35:06 följande:
Dessa evinnerliga personangreppen. Kan du verkligen inte bättre än så. Titta igen, så hittar du säkert stav - och syftningsfel också.
Du är enbart sorglig.
*ASG* undrar vem som är sorglig som sitter och pushar för dödsstraff? har du så mycket pengar att du vill höja skatterna, köpa livvakter, elstängsel etc till hemmet? eller vapen kanske? nej föresten, då dör ju du me om du skjuter någon. personangrepp? o nej lille gubben, jag har inte börjat än. men du hamnade väl utanför trygghetszonen när nån skäller lite ;)
spunge skrev 2011-03-08 06:37:35 följande:
du skriver att det är hårt att sitta på kåken. du skriver att häkten inte är lyxiga.
men om jag tycker det så vem är du att säga emot?
jag gillar inte blodpudding, vill du äta det och tycker att det är gott. varsegad!
du begriper att två människor kan ha olika upptfattning om något va?
för om du inte begriper det kan du vara den sämsta sk debattören i historien!!!
jag vet vart jag står, min erfarenhet av diverse anstalter, häkten mm, är mina erfarenheter, inte dina att tycka och tänka om. jag tycker att det är för slött och för lyxigt. punkt!!
det är en debatt, då blir man motsagd. jag har större erfarenhet, vilket gör att man skall ta åt sig. gjorde du inte det i skolan? tog åt dig vad läraren sa? likt en politiker med skygglappar går du din väg utan att se världen utanför. det är tragiskt. olika uppfattning är en sak, men för dig är det dagens sanning vilket är fel.
du som anton i tråden tenderar att dra åt ett håll vilket gör inte bara mig men väldigt många rent av oroliga för hur världen kan vara så cynisk. framförallt när man pushar för nåt som kommer höja brottsstatistiken, återfallsstatistiken, skatterna, etc etc. är det värt det? är det inte bättre att som norge, satsa och få ner brotten? få ner återfallen? nej du är säkerligen anarkist och vill att vi skall ha ett laglöst samhälle.
Din erfarenhet är vad du har läst i media. annars kan du redogöra för dina källor, Punkt!