• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Glass
    Om du vill förklara lite tydligare vad tråden ska gå ut på, så uppdatera din ts.
  • smurfisar

men jag tycker ju att jag förklarta HELT rätt och vet inte varför folk ser det som en provokation

• Glass
    Vi ska inte diskutera det här, eftersom tråden är till för annat.
    Lite kort bara, så tycker jag inte att det verkar vara någon fara
  • Lycklig med Grodd

Det är väl inte tillaatet att skriva en traad som i slutändan leder till att man tjänar pengar eller??

• anne h

En fråga angående moderator;
    Det står "moderator" under er när ni skriver privat i trådar, fast ni gör det som "privatpersoner", ger lite fel intryck, som om ni representerar FL när ni skriver där, går det inte att fixa så ni INTE har det ordet med när ni skriver "privat" så man inte blandar ihop det?

har sett flera gånger en moderator delta i en tråd, nästan så man velat anmäla vederbörande men då det står "moderator" så vet jag ju inte om det är FL vederbörande representerar eller "bara" sin egen åsikt.

• AnneSophie

AnneH;

Jättebra förslag! Jag håller med. Då slipper man allt bjäfs om att moderatorer inte ska uttala sig och bla bla bla.
    Kan ju inte vara så svårt att fixa heller.

• Isolde

När vi uttrycker åsikter är vi alltid privatpersoner. Talar vi som moderatorer brukar vi skriva under med "/Moderator" (förutom just i den här tråden).

För bara någon sida sedan beskrev MuminMy fördelen med att vi alltid har det där "moderator" hängande vid nicket – nackdelarna har ni redan beskrivit.

• Isolde

Förtydligande: Det finns ingenting i vårt uppdrag som säger att vi inte får uttala oss om än det ena, än det andra. Vi har inte heller några slags extra restriktioner på oss – läs gärna under Upprätthållningen längst uppe till vänster (hittas under "Moderatorer" i beta-versionen).

• anne h

Isolde
    jag sa inte att ni inte får uttala er om vad ni vill. Naturligtvis ska ni väl det? men! När man bara läser snabbt inlägget/inläggen från en viss moderator som privatperson så tror man först det är som just _moderator_ hon skriver de personliga inläggen.. Ger fel syn på FL, måste jag tyvärr säga..

Men det ska alltså vara underskrivet med "/moderator" när ni inte skriver privat? Ok, då vet jag, det har nämligen INTE skett varje gång jag sett denna moderator "ryta i".. i trådar där hon själv deltagit och piskat upp stämningen..

tack för svar.

Svar på tråden Moderatortråden