• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Isolde

Anne H,

Om en moderator uppträder på ett sätt som du tycker är olämpligt ska du förstås genast anmäla det till redaktionen, info@familjeliv.se! Och moderators inlägg, precis som andras, ska anmälas om man tycker att det är olämpligt.

• AnneSophie

Jamen självklart ska ni få säga vad katten ni vill fastän ni har ett uppdrag vid sidan om som moderatorer. Absolut!
    Men som vi såg, hmm tex igår...och dagen före det och dagen före det och..., så finns det många som retar sig grymt på det där. Och står det "Moderator" under er visningsbild så är det detta ni är alltid OCH det förknippas för många tyvärr som en viss begränsning av uttrycksmöjligheter fastän ni skriver som privatpersoner 99 gånger av 100.
    Jag kan tycka att AnneH:s förslag är smidigt oavsett. Då blir det inget tjafs om att en moderator är inne och skriver. Står det inte Moderator under nicket så är ni "bara" privatperson. Står det Moderator så är ni där i egenskap av Moderator.

• smurfisar

Till moderatorn. Är min bild provocerande?????

• smurfisar

Någon annan som kan svara på min fråga

• Gabish

Jag tycker den är vacker. Inte det minsta provocerande

• smurfisar

Tack var rädd att det var för avklätt och att det kanske borde ligga under starka bilder. Nu kan man ju inte välja om man vill se den eller inte. Tack för era svar

Svar på tråden Moderatortråden