• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • MuminMy

Alla inlägg som bryter mot reglerna ska anmälas, oavsett vem inläggsskrivaren är Hittar ni något regelbrott av redaktör Patrik ska det också anmälas

/my - mamma, medlem och moderator
  • MimmiLina

Varför kan inte längre lägga upp bilder?

Vare sig på nya eller gamla FL.

• Tulda

Jag har ett förslag/en fråga: Finns det möjlighet att ta bort just ordet "moderator" från signaturen, och bara låta det visas när moderatorn fungerar just som en moderator? När en moderator är inne i heta diskussioner som privatperson, kan det nog lätt leda till extra upprörda känslor om det dessutom står "moderator" vid signaturen. Det kanske upplevs som lite provocerande, har jag fått för mig!?

En tanke bara!

• MuminMy

saga och kevin: antar att du fått tråden flyttad för nu ligger den ju under humor?

Vill man ha en tråd flyttad anmäler man den och anger kategori "felplacerad" och skriver i motivering vart man vill ha den flyttad till så fixar vi det.

Tussi77: Som det är nu är ordet Moderator en del av själva signaturen, och då kan vi ju inte stänga av bara den delen tillfälligt Man skulle istället kunna ha ordet stämplat på ett specifikt inlägg men då kommer problemet med att komma ihåg det... plus att jag tror att många uppskattar att vi är synliga och att man kan ställa frågor till oss när som helst, skulle det stå Moderator bara i vissa inlägg skulle ju vår funktion som "forumsledsagare" lite gå förlorad... det är en avvägning. MEN redax har lovat att när nu nya sajten är sjösatt så ska han fixa så att vi kan sätta en speciell färg på texten i moderatormeddelanden, det gör att det blir ÄNNU tydligare när vi agerar "ordningsvakt" och när vi bara är oss själva eller  när vi är "ledsagare"...

/my - mamma, medlem och moderator
  • littletiger

jo, men jag hann posta mitt meddelande här innan jag visste att hon hade gått in i den tråden...ibland hänger man inte med när typ 10 pers. postar samtidigt i en hetsig diskussion.

• Glass
    Fast jag ska iväg och titta på after dark nu, så jag hoppas att någon annan tar över.
Svar på tråden Moderatortråden