• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Jefa

Glass
    Såg det inte förren nu. Har haft släkten hemma

Någon annan som kan hjälpa mig med en fråga privat?

• smurfisar

skulle precis fråga om man får ha en sådan tråd som panda skrev men det behöver jag vist inte ler

• Jennie med ie

Fipa frågade: "Om nån löjlig människa kommer in i en tråd och börjar påstå saker om mig som inte är sant, är det tillåtet? "
    Enligt vissa moderatorer är det det... I alla fall när det gäller mig. Jag hade flera gånger anmält inlägg där andra skribenter påstår saker om mig som är helt osanna, och då fått avslag på anmälan med motiveringen att "vi vet inte om det som skrivs på nätet är sant eller ej" typ.. Så att påstå att jag skrivit saker jag aldrig skrivit, gjort saker jag aldrig gjort och tycker saker jag aldrig sagt att jag tycker var tydligen tillåtet.

• Isolde

Jennie, om du får en anmälan av det här slaget avslagen föreslår jag att du anmäler om den och ber en annan moderator titta på saken. Tyvärr går ju inte överklandena så snabbt för annars hade det varit den bästa vägen att gå.

Klaga allmänt hjälper i alla fall inte.

• Jennie med ie

Isolde, nej överklagandeförfarandet är ju ett skämt.... Att be en annan moderator titta på saken har också visat sig vara lönlöst.

Jag klagar inte allmänt heller, jag svarade på en i tråden tidigare ställd fråga.

• AnneSophie

Någon av moderatorerna eller kanske tom hus-guden Patrik;

Vet ni om det kommer ske en omstrukturering på anmälnings- och överklagandeprocessen nu iom att Familjeliv Beta släpps?
    Jag VET (!) hur svårt det är att vara moderator och jag tycker att ni gör ett bra jobb med tanle på allt så pågår här på denna gigant-sajt MEEEEEN jag tror ändå att det behövs lite nytänkade här på FL.
    Systemet är rent ut sagt märkligt och rätt så orättvist...och segt.
    Finns så många betydligt mer effektiva lösningar på anmälningar och överklagande.

• AnneSophie

...och för GUDS SKULL...
    OM man inte får skriva mer i en tråd så LÅS den eller bygg en sådan lås-funktion. Vad är poängen med att skriva "skriv inte här mer" samtidigt som man faktiskt har textarean kvar?

• MuminMy

*grrr* Databasfel efter mitt låååånga svar till AnneSophie

i korthet: det kommer att komma en del nytt när redax väl fått snurr på nya sajten och plus...

har ni förslag, maila redax.

*tjurar och räcker ut tungan åt databaseländet*

/my - mamma, medlem och moderator
  • MuminMy
    Tar gärna en sån funktion - du kan posta den till mig i min inbox
    /my - mamma, medlem och moderator
Svar på tråden Moderatortråden