• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • brokig

Men man får väl inte lägga upp bilder som fotografen har upphovsrätten på?

• Angel80

Ok! så inte isamband med bilden, men i min presentation kan jag väl lägga den och tala om att det är en viss fotograf som tagit mina bröllopsfotografier?

• TheBlueRose

Isolde tror jag ska bli moddis

Nopp, vet flera som länkar till fotografet kliniker mm..Då ska ju även det vara reklam..Men man tjänar ju själv på att jag "typ" länkar till Faluns IVF klinik...

• Roisin Dubh

SÅ länge det inte är fotografen själv som länkar är det tillåtet. Oberoende tips är ju helt ok.

/ Hanna the hog
  • TheBlueRose

Varför har man annars "mina länkar" till

• Angel80

Jag frågar för att vi är väldigt nöjda med bilderna och det kan vara kul för andra att se hennes andra fotografier.

• hailey

Har man betalat en fotograf för att ta bilder på sitt bröllop eller sina barn osv är det ju självklart att man kan lägga upp dom. Dom bilderna har han ju tagit för kundens syfte att använda som dom vill.

• Angel80

Tack för alla svar, så som jag tolkar det så är det alltså ok! Man vill ju inte bryta några regler.

• brokig

hailey: Nej, det säger inte lagen. Fotografen har upphovsrätt på bilderna. Du har ingen rättighet att lägga upp dem eller kräva negativ. Jag tror bestämt att det krävs ett tillstånd för att få ha dem i sitt galleri på FL. Är det inte så?

• Roisin Dubh

Det stämmer, brokig.

/ Hanna the hog
Svar på tråden Moderatortråden