• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Långväga

"Marvelina Online
    Idag 09:27 - NR: 7381928

Noterar att det inte bara var en person i en viss tråd som bar sig illa åt. Har du anmält det Långväga? Gör det om du tycker att du själv har uppfört dig korrekt. Eller gör det i alla fall. Kan säga att det finns minst en person därinne som blivit fruktansvärt ledsen av det som sagts där... "

Marvelina - vad menas? Det enda jag sagt i den tråden är "Tagga ner NU xxxx"
    Vad menar du med ditt inlägg? VEM har blivit ledsen, att TS har blivit det vet jag.

• Långväga

Snuttenuttan och ni andra moderatorer:

Jag uppskattar ert arbete, tro inte annat. Jag förstår också att ni inte kan sitta uppe hela natten bara för att ha en moderator på plats. Men kanske behövs det några fler moderatorer, som "anställs" på villkor att de tar en natt var - eller liknande.
    Häromnatten hände något liknande, då en person fullkomligt spydde ur sig rasistiska inlägg utan att bli stoppad, eftersom ingen moderator fanns tillgänglig.

• TheBlueRose

Långväga- anmäla dom inläggen som du anser är rasistiska eller påhopp. så tar moddisarna det då dom loggar in..

• Snuttarna

Långväga,
    det bästa sättet att komma ifrån problemet med kollisionsartade trådar är att först anmäla och sen gå därifrån. Mata inte trollen/uppviglarna.

/Snuttarna
  • Långväga

Snuttarna: Ok, men det är lättare sagt än gjort. I alla fall för en rättskaffens person som jag
    Om någon säger något riktigt eländigt rasistiskt till exempel så bara MÅSTE jag argumentera emot.

• Långväga

wynona: Du kan inte veta vilken moderator som behandlar ärendet. Och de har ju rätt att vara med i diskussionerna. Jag tycker att du tar i för mycket i ditt inlägg.

• Marvelina

Ber om ursäkt för min ton mot långväga. Det rörde sig visst inte om den tråd jag trodde.

• Snuttarna

Wynona,
    Vi moderatorer får diskutera hur mycket vi vill så länge vi håller oss till reglerna.
    Vi skickar alla anmälningar mot oss själv direkt till redaktionen, just för att vi inte ska kunna behandla ett eget ärende.

/Snuttarna
  • TheBlueRose

*Som jag har förtått saken så är det ok, att skapa en helt ny sajt: den borde heta:
    Familjeliv och deras korrupta sight. och därefter följes en beskrivning....*

wynona,,som jag har förstått det enligt Patrik så får INTE den moddis som är med i en tråd och diskuterar "behandla" några som helst ärenden i den tråden dom dikuterar i...

• TheBlueRose

Nu får nån moddis rätta mig om jag har fel här..Men jag har för mig att Patrik har nämt detta förut....

Svar på tråden Moderatortråden