• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Diwa

Wynona:

har du åsikter om moderatorernas agerande bör du överklaga de ärenden du anser har blivit felbehandlade...

de är medlemmar precis som du och jag och vi har ingen rätt att gå till personangrrepp mot dem genom att ifrågasätta deras agerande...

står i reglerna klart och tydligt att det ALDRIG är ok att ifrågasätta dem utan såna saker ska tas med mastern himself...

• Aangiee

S N A F U: du som verkar hyffsat kunnig på det här med fotografering och sånt. kanske kan du svara på en fråga jag funderat på länge...

En kompis(vi kan kalla honom Kalle) till min sambo är ute och fotar väldigt mycket. Han fångade en kändis på bild efter en trafikolycka(inte allt för allvarlig) och sålde den till Exbladet(som egentligen heter någonting annat ). Bilden kom med i tidningen. Sen när året var slut så kommer det ju såna där bilagor ''året som gått'' typ. Och Exbladet hade även i denna tidning publicerat denna bild. då är då frågan.
    vad exakt var det de köpte rättigheterna till?? får de använda bilden igen på ett sätt som detta??
    Kalle är inte missnöjd eller arg på Exbladet vad jag vet i alla fall, tror de gjort rätt för sig. men jag är lite nyfiken bara...
    kanske har du lite mer kläm på sånt???

• Aangiee

Oj, nu gled jag lite OT i moderator tråden förlåt!
    kanske borde skrivit till dig privat istället???

• wynona

Men alla har rätt att ifrågasätta, men det har gått över till något slags förmynderi. Vill barnen fara på klassresa, javisst!!!!! Men föräldrarna ska inte ta över, aldrig i livet.

• Isolde

Wynona, vi bedömer aldrig ärenden efter vår åsikt i sakfrågan, utan efter huruvida inlägget bryter mot en regel eller ej. Jag tycker att du ska överklaga de ärenden som du menar handlar om jäv, och tala om i överklagan att du tror att moderator X har haft hand om dem.

Att spy galla över en enskild, någorlunda lätt identifierbar person är definitivt inte rätt väg att gå.

• TheBlueRose

wynona ,,,nu fattar jag inte ditt sista inlägg

• Kajsan

Hur gör man om man vill anmäla galna inlägg i folks gästböcker? Smidigast alltså?

• Roisin Dubh

Ta skärmdump och maila redax. Kajsan.

/ Hanna the hog
  • MuminMy

Den som vill får gärna starta en ny tråd om rättigheter i samband med fotografering det är ett intressant ämne men ligger något utanför den här trådens syfte

Vi behandlar, av princip, inte ärenden som gäller trådar vi deltar aktivt i (om det inte är VRÅLkris och ingen annan är online), eller ärenden som gäller medlemmar vi har en nära relation till.

/my - mamma, medlem och moderator
Svar på tråden Moderatortråden