• Delfinis

Nyfödda i mölnlycke?

Jag har en liten på 2 månader och vi skall flytta till mölnlycke i maj, tycker det skulle vara roligt att få kontakt med andra med små barn i området.
    Kan få lite råd om vilken dagis man skall välja, vilka ni har valt /ska välja m.m
    Gå på promenader och så:)

• Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?
  • Delfinis

ok, det hade jag ingen aning om, trodde det fungerade likadant på alla ställen...

• Delfinis

ok, nästan bättre att kunna gå och komma som man vill men meddela gärna vad du får veta :)

• Glass
    Lindacecilia78 skrev 2011-02-01 14:28:29 följande:
    Glass: Våra kompisar går på Krokens och hon talade om att den skull kanske läggas ner?? Har du inte hört ngt. om det som oxå har ditt barn där?! Petra: kul att du oxå har 2 i samma ålder som jag. Vincent 2,5 år och Benjamin 2 mån. Vincent går oxå tis-tors på dagis, Finnsjön. Ses gärna ngn söndag framöver! Jag har inte kollat upp rytmiken här i Mölnlycke ännu, stod nämligen från 4 mån. Så jag antar höstterminen om det inte är så att dem har 2 omgångar nu på våren eller beror ju iof på när vår terminen startar om lille B hunnit bli 4 mån. Vi hörs!!
    Verkar jättekonstigt att den skulle läggas ner, då den bara varit öppen ett halvår. Jag har inte hört något alls, men jag vet att den är istort sett fullbelagd och att det har öppnat några tillfälliga avdelningar i mölnlycke eftersom det är för många barn i kö just nu. 
    Jag kan fråga personalen om de hört något, men jag tror verkligen inte att den ska det. 

Petragbg, var ska du flytta till ankaresväg? 

• PetraGbg

Jag ska ringa Kroken imorgon för att fråga om jag får komma på studiebesök så jag kan höra med dem då också! Ska även ringa Finnsjön och Furudalen. Skriver om jag hör något nytt..

Linda: Ja jätteskoj att vi har nästan precis jämngamla killar! Hoppas vädret bättrar på sig lite så ser jag fram emot en söndagspromenad om du kan framöver! :). Rytmik efter sommaren låter trevligt! Har gått här vid Redbergsplatsen och Jakob min äldste uppskattade det mycket!

Glass: Vi har köpt en 4:a på Ankares väg 175, eller egentligen var det en 3:a med förråd så just nu flyttar vi en innervägg och då tänkte vi också passa på att måla och lägga lite nytt golv.. och så har vi plötsligt ett lite större projekt än planerat, men skoj!!

• Lindacecilia78

Glass: Jag blandar nog ihop förskolorna. Den förskolan dem går på skulle läggas ner och flyttas till en skolas gamla lokaler och så skulle dem i skolan flytta över till Djupedalsskolan istället. Men jag är osäker på namnen, blev ett jäkla ramaskri bland föräldrar i alla fall. Och Kroken som du talar om är det nog inte, speciellt inte om det är den nya! Petra: tar gärna en söndags promenad framöver, lille killen behöver bara stabilisera sig lite. Det är mat varannan timma och en hel del gråt på han, magen...Eftersom det äts så ofta så skulle det vara skönt med lite bättre väder så jag kan amma ute och slipper skynda mig hem. Kul med renovering får ni ju det precis som ni vill ha det!

• PetraGbg

Hej igen!

Linda: Absolut, vi tar promenad när väder och mage tillåter :).. Vi kan gärna hålla oss i dina hemtrakter och ta en kortare runda någon söndag när jag ändå är ute och "hejar" på jobbandet. 

Nu har jag kollat upp lite ang förskolorna.

Mkt bra bemötande på telefon till de jag ringde! Har nu bokat in mig på besök nästa onsdag på Krokens förskola och på Finnsjön. Fick information om att troligen Furubacken, Skogsgläntan och Barrskogens förskola läggs ner till hösten. Säkert var iaf att Kroken och Finnsjön finns kvar och som sagt så verkade de jag pratade med väldigt trevliga på båda ställena! Ska bli spännande att kika!

• Delfinis

hur gamla var era barn igen?Är det inte tidigt att söka dagis plats, läste att man bara kan  tidigast göra det 6 månader innan???

• Glass
    PetraGbg skrev 2011-02-03 22:47:38 följande:

Hej igen!

Linda: Absolut, vi tar promenad när väder och mage tillåter :).. Vi kan gärna hålla oss i dina hemtrakter och ta en kortare runda någon söndag när jag ändå är ute och "hejar" på jobbandet. 

Nu har jag kollat upp lite ang förskolorna.

Mkt bra bemötande på telefon till de jag ringde! Har nu bokat in mig på besök nästa onsdag på Krokens förskola och på Finnsjön. Fick information om att troligen Furubacken, Skogsgläntan och Barrskogens förskola läggs ner till hösten. Säkert var iaf att Kroken och Finnsjön finns kvar och som sagt så verkade de jag pratade med väldigt trevliga på båda ställena! Ska bli spännande att kika!

Bra info, det stämmer med vad jag också "hört" Jag är inte helt insatt i turerna runt det eftersom det inte gäller oss
Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?