• Delfinis

Nyfödda i mölnlycke?

Jag har en liten på 2 månader och vi skall flytta till mölnlycke i maj, tycker det skulle vara roligt att få kontakt med andra med små barn i området.
    Kan få lite råd om vilken dagis man skall välja, vilka ni har valt /ska välja m.m
    Gå på promenader och så:)

• Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?
  • Delfinis

nu har vi hittat hit några stycken , får vi inte tappa tråden;)
    Min flicka gick på babyrytmik förra veckan första gången, det var bara 7 barn så det var skönt..
    Men lillan älskade det:)Jätte bra sak att gå på i framtiden.
    Vi kanske kan ta en promenad om några veckor  istället när vädret tillåter, så ´barnen ´får träffas:)

Annelie

• Lindacecilia78

ja det hade varit kul att hålla kontakten. ska oxå kolla rytmiken, kankse vi hamnar i samma grupp. lycka till med flytten!
    ja det brukar vara uppskattat med rytmik, gick på det i stan, innan vi flytta till Mölnycke, med min store kille och han tyckte det var kanon roligt!

Vi hörs! 

• PetraGbg

Hej igen!!

Vad roligt att flera hittat denna tråden! Förut hade jag för mig att jag fick meddelande även på mailen så har inte varit inne och kikat på ett tag..
    Men nu ska jag skärpa mig och gå in oftare :)

Vad bra med alla roliga tips!! Jag har hört att det verkar väldigt rörigt kring förskolarna i Mölnlycke nu, att många valt privata alternativ och att man inte vet vilka som kommer att finnas till hösten. Har ni hört något om detta?

Jag tänkte i första hand kolla upp Krokens förskola, Finnsjön och Furudalens förskola. Jättebra att höra omdömen från er som känner till dessa!

Jag känner inte heller några Mölnlyckebor och vi flyttar som sagt i slutet av mars men även jag är sugen på att prova öppen förskola och rytmik. Vi kanske skulle kunna ta en fika eller promenad när alla är på plats??
    Vi renoverar nu för fullt.. inte så mycket egentligen men tapeter och färg och det tar såååån tid. Inte så roligt att vara själv hemma i Olskroken med två småkillar när mannen jobbar hela veckorna och helgerna.. men det är nog väl värt det i slutändan.

Ska boka in mig på besök på förskolorna kommande veckor, hör av mig efter det!!

Varma hälsningar Petra (med Jakob 2.5 och Erik snart 3 mån)

• Delfinis

Jag har inte hört något om att någon  förskola skall läggas ner, men det kanske är nytt?
    jag tar gärna också tips om vilka som är bra m.m
    Var inne och skulle ansöka för en plats för en dagis plats men då stod det att man bara kunde ansöka 6 månader innan man önskar platsen...men det kan vara olika.

Jag tycker också det kan vara kul att träffas för en promenad eller för de som kan
    kanske gå på rytmik med de små...
    Jobbigt att hitta på saker med barn när man ´måste´vara borta när det är renovering...men jag är öppen till förslag om någon vill hitta på något.Har ju den lilla hela dagarna själv så promenader, rytmik eller annat är alltid kul att hitta på...

• Glass
    PetraGbg skrev 2011-01-30 19:56:11 följande:
    Hej igen!!

Vad roligt att flera hittat denna tråden! Förut hade jag för mig att jag fick meddelande även på mailen så har inte varit inne och kikat på ett tag..
    Men nu ska jag skärpa mig och gå in oftare :)

Vad bra med alla roliga tips!! Jag har hört att det verkar väldigt rörigt kring förskolarna i Mölnlycke nu, att många valt privata alternativ och att man inte vet vilka som kommer att finnas till hösten. Har ni hört något om detta?

Jag tänkte i första hand kolla upp Krokens förskola, Finnsjön och Furudalens förskola. Jättebra att höra omdömen från er som känner till dessa!

Jag känner inte heller några Mölnlyckebor och vi flyttar som sagt i slutet av mars men även jag är sugen på att prova öppen förskola och rytmik. Vi kanske skulle kunna ta en fika eller promenad när alla är på plats??
    Vi renoverar nu för fullt.. inte så mycket egentligen men tapeter och färg och det tar såååån tid. Inte så roligt att vara själv hemma i Olskroken med två småkillar när mannen jobbar hela veckorna och helgerna.. men det är nog väl värt det i slutändan.

Ska boka in mig på besök på förskolorna kommande veckor, hör av mig efter det!!

Varma hälsningar Petra (med Jakob 2.5 och Erik snart 3 mån)
    Vår dotter går på krokens förskola och vi är verkligen väldigt, väldigt nöjda. De är mycket bra, de hittar på skoj saker med barnen och det är aldrig några problem med någonting. 

Vi bor redan i båtmanstorpet och det är rätt nära att gå och hämta om man vill det.  
  • PetraGbg

Vad roligt att höra omdöme om Krokens förskola för de är de jag tänkte kontakta först.. Jag hörde av en granne på Ankares väg att det kommer att ske omstruktureringar till hösten och att man inte nu vet vilka avdelningar/förskolor som kommer att finnas kvar, men det var tydligen mycket som händer just nu..

Jag har min store son på dagis tis-tors 9-14 så däremellan ses jag gärna för promenad,i Gbg annars fungerar det också att ta med båda barnen till öppen förskola/rytmik etc.
    Jag skulle också tycka att det vore skoj att ta en promenad i Mölnlycke någon söndag om någon har tid, skoj att se lite nya gator :).  Är det  förresten någon som vet om det är kö till rytmik i mölnlycke?

Läser min mail oftare om någon kommer med förslag: [email protected]

• Lindacecilia78

Glass: Våra kompisar går på Krokens och hon talade om att den skull kanske läggas ner?? Har du inte hört ngt. om det som oxå har ditt barn där?! Petra: kul att du oxå har 2 i samma ålder som jag. Vincent 2,5 år och Benjamin 2 mån. Vincent går oxå tis-tors på dagis, Finnsjön. Ses gärna ngn söndag framöver! Jag har inte kollat upp rytmiken här i Mölnlycke ännu, stod nämligen från 4 mån. Så jag antar höstterminen om det inte är så att dem har 2 omgångar nu på våren eller beror ju iof på när vår terminen startar om lille B hunnit bli 4 mån. Vi hörs!!

• Delfinis

måste man anmäla sig till rytmiken?här i göteborg behöver man bara dyka upp när man vill, är det inte samma i mölnlycke?

• Lindacecilia78

Nej tror man måste anmäla sig, i alla fall på den som är på Kulturhuset på måndagar. Men sedan finns det en på onsdagar kl 15.00, tror jag det va. Den är på öppna förskolan i kyrkan, Råda församling. Dit kan man bara dyka upp om man vill.

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?