PetraGbg skrev 2011-01-30 19:56:11 följande:
Hej igen!!
Vad roligt att flera hittat denna tråden! Förut hade jag för mig att jag fick meddelande även på mailen så har inte varit inne och kikat på ett tag..
Men nu ska jag skärpa mig och gå in oftare :)
Vad bra med alla roliga tips!! Jag har hört att det verkar väldigt rörigt kring förskolarna i Mölnlycke nu, att många valt privata alternativ och att man inte vet vilka som kommer att finnas till hösten. Har ni hört något om detta?
Jag tänkte i första hand kolla upp Krokens förskola, Finnsjön och Furudalens förskola. Jättebra att höra omdömen från er som känner till dessa!
Jag känner inte heller några Mölnlyckebor och vi flyttar som sagt i slutet av mars men även jag är sugen på att prova öppen förskola och rytmik. Vi kanske skulle kunna ta en fika eller promenad när alla är på plats??
Vi renoverar nu för fullt.. inte så mycket egentligen men tapeter och färg och det tar såååån tid. Inte så roligt att vara själv hemma i Olskroken med två småkillar när mannen jobbar hela veckorna och helgerna.. men det är nog väl värt det i slutändan.
Ska boka in mig på besök på förskolorna kommande veckor, hör av mig efter det!!
Varma hälsningar Petra (med Jakob 2.5 och Erik snart 3 mån)
Vår dotter går på krokens förskola och vi är verkligen väldigt, väldigt nöjda. De är mycket bra, de hittar på skoj saker med barnen och det är aldrig några problem med någonting.
Vi bor redan i båtmanstorpet och det är rätt nära att gå och hämta om man vill det.