• Delfinis

Nyfödda i mölnlycke?

Jag har en liten på 2 månader och vi skall flytta till mölnlycke i maj, tycker det skulle vara roligt att få kontakt med andra med små barn i området.
    Kan få lite råd om vilken dagis man skall välja, vilka ni har valt /ska välja m.m
    Gå på promenader och så:)

• Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?
  • PetraGbg

Hej hej!!

Nu har vi äntligen flyttat och börjat installera oss lite smått.. Å vårsolen börjar titta fram också!! Hur härligt som helst!! På måndag tänkte jag och killarna promenera in till Mölnlycke city :).. och leta upp öppna förkskolan. Såg att det tyvärr var stängt på fredagar så för vår del passar nog bara måndagar. Är det någon som ska dit får ni gärna höra av er!

• Lindacecilia78

välkommen välkommen!

vi brukar gå dit på måndagar jag och killarna och en annan mamma till i mitt område här med sina 2 killar, så då ses vi där helt enkelt! ÖF ligger mittemot, eller sida vid sida som Hemköp. du hittar nog.  öppnar 10.00 imon. eller om du vill ses utanför Hemköp innan så visar vi vart vi ska gå?

fredagar så är ÖF öppet i kyrkans lokaler, den ska tydligen vara bra. vi har inte testat den ännu.

• PetraGbg

Skoj, okej 10 som gäller.. Brukar ni komma precis vid 10? Träffar er gärna vid hemköp om ni inte har något emot att ha en tid att passa.. Annars ses vi som sagt där inne. :)

• Lindacecilia78

nja vi brukar komma typ kvart över men tänkte försöka komma 10 imon faktiskt, är ju bara i 2 timmar och sista 20 så är det lite sång. tiden går så fort, bra om killarna hinner leka lite. plus att vi alltid är så stressade...

vet inte om Madeleine ska med imon ännu, men vi kan ses 10 utanför Hemköp. vi brukar gå till biblioteket efteråt och äta pannkakor och leka lite på barn avdelningen om ni vill hänga med på det. 

ses imon! 

• PetraGbg

10 utanför Hemköp blir kanon!! Vet ännu inte hur länge vi kan stanna imorgon. Ska få hjälp av svärfar med lite uppsättning av hyllor och byggjobb här hemma så jag får anpassa mig lite efter honom. Men annars är pannkakor ingenting vi säger nej till :) Ses imorgon!! Och skulle ni av någon anledning inte kunna gå så är det inte säkert jag kollar nätet imorgon. Men jag väntar ett tag och sen går jag in oavsett, så känn ingen press om du är sen eller inte kommer!

• Delfinis

oj det var länge sen någon skrev här..hur har alla det?Nu börjar värmen närma sig,härligt:)
    Är det några som umgås redan kanske från tråden:)?

• PetraGbg

Ja tiden flyger verkligen fram och barnen växer så det knakar :).. Jag och Linda gick på öppen förskola vid ett tillfälle och sen har vi sprungit på varandra några gånger vilket är väldigt trevligt!!
    Delphin: Hur har det gått med flytten??
    Är det fler som är sugna på att ses, kanske ta en fika vid "arken" (där det finns lekplats och djur)  vid råda kyrkan så hade det varit skojt!
    Min Jakob fick förresten plats på Krokens förskola till hösten. Vi sökte Furubacken i första hand, men är nöjda ändå då vi får nära dit.. 

• vintersippan

Hej! Ja vi hänger gärna med  till arken! Säg bara när Jag har oxå gått en del på öppna fsk, vi kanske har setts fast vi inte vet vilka vi är.. /Emilia

• Delfinis

Nu har vi också flyttat hit och det känns jätte kul...Mycket att göra innan man får ordning på allt men det får ta sin tid..Jag följer också gärna med till arken om man kan....:)

• PetraGbg

Ja känner igen det där med att få ordning på saker, men det är väldigt skönt när allt är klart. Vi kan ses på måndagar och fredagar fram till midsommar, sen slutar Jakob på dagis och då kan vi även andra dagar, men tyvärr kan vi inte nästa vecka. Men måndag den 20 juni kanske?? Vad säger ni?

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?