• Delfinis

Nyfödda i mölnlycke?

Jag har en liten på 2 månader och vi skall flytta till mölnlycke i maj, tycker det skulle vara roligt att få kontakt med andra med små barn i området.
    Kan få lite råd om vilken dagis man skall välja, vilka ni har valt /ska välja m.m
    Gå på promenader och så:)

• Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?
  • Lindacecilia78

Jaha då vet jag vart ni bor, vi gick förbi där - ser jätte mysigt ut!

Ja nu var det nästa runda av baciller, jag och min lille blev sjuka igen. jag fick 39 graders feber igår em/kväll och Benjamin fick det i natt. Stackars liten det verkligen avlöser varandra alla dessa baciller...tycker så synd om honom!

Ses gärna på en fika, biblioteket är bra för där är det lätt att komma fram med vagnen. På sommaren och våren är det soligt och gott på deras uteservering! Jag tänkte gå till ÖP på måndag men det blir nog inget med det tyvärr...får avvakta tills vi blir friska och hoppas inte övriga i familjen får våra baciller.

Vi hörs! 

/ Linda 

• Lindacecilia78

kom på en grej!
    Petra du undrade över barnmarknad och när jag var på BVC i torsdags så hängde där en lapp om barnmarknad. Den är i Skinnefjällskolans matsal, lördagen den 2 april 09.00-13.30.

• PetraGbg

Tack för tips om marknaden, får se om jag orkar ta mig dit!! Det är så värdefullt att få information från er som redan bor i trakterna!! Vi fastnade för Mölnlycke direkt, men vi har absolut ingen lokalkännedom och har egentligen inte varit runt särskilt mycket heller. Så det ska bli spännande promenader framöver!!
    Linda: Hoppas lille Benjamin är bättre och att ni kanske får klara er från vattenkoppor nu iaf. Än så länge har vi haft en hel frisk vecka med båda killarna så nu håller jag tummarna för att det håller i sig :)
    Vintersippan: Vad skoj att du hittat tillbaka. Vi kikade på radhus i ert område också, jättefint!

Var det någon av er som vet vem man ska kontakta angående rytmiken? Ligger öppna förskolan i centrala mölnlycke eller utanför? Om det var dem som höll i detta??? 

Nu har vi sökt förskoleplats på Kroken och Finnsjön, båda känns som bra alternativ.

Fika låter jättemysigt, ska verkligen bli skoj att få träffa er! 

• Lindacecilia78

Petra: Tack han mår bättre! Hoppas dessa jäkla vattkoppor håller sig bort, fingers crossed...! Skönt att ni varit friska nu ett litet tag, hoppa det håller i sig.
    Hoppas ni får plats på en av dessa dagis då, blir säkert bra med vilken som!

Öppna förskolan ligger vägg i vägg med BVC nere i "centrala" Mölnlycke - i centrum så att säga Glad, mittemot eller bredvid Hemköp ligger en byggnad med BVC, MVC, vårdcentral och öppna förskola.

Det finns 2 olika rytmiker en som hålls i öppna förskolan som kyrkan anordnar, i Råda församling och till den kan man bara dyka upp de dagar man känner för att ha rytmik. Och rytmiken är då på onsdagar 15.00, www.rada.nu

Den andra är på Kulturhuset i centrum och den måste man anmäla sig till och den kostar pengar. Står om denna på www.harryda.se, under kultur och sedan kulturhuset och småbarnsrytmik. Och den är uppdelad i olika åldrar så jag själv fick inte riktigt ihop det med mina 2 knoddar då jag tänkte jag skulle ha med båda på detta. Så jag vet inte hur jag ska göra...får väl gå någon onsdag ibland istället. Tänkte det hade varit kul med en aktivitet på måndagar då vi inte har dagis för den store, men vi får hitta på ngt annat det är ju snart vår så då finns det ju lite mer man kan göra!

Instämmer - ska bli kul att träffas!

Vi hörs!

• vintersippan

Ja barnmarknaden ska jag absolut gå på! Måste även tipsa om en butik som har öppnat nu i januari i Mölnlycke. Det är en barnbutik som heter Lekisbutiken och ligger en bit bakom Mölnlycke Gardencenter. I den finns en second handdel ifall man är intresserad av att handla begagnat. Jag blev helt till mig . Hittade en didiriksson skaljacka till lillplutten för 120 spänn (!) och lära-gå-skor från Kavat och Pax mm. Finns även nya leksaker m.m.

• NyssGiftMig

Hej på er
    Vi bor ockås i Härryda kommun!

Kikar in för att länka till vad jag skrev; har ni också läst i HärrydaPosten ang vistelsetid för barn till föräldralediga?
    Har ni läst dessa insändare & kommentarerna till dem?
    Vad tycker ni?

www.familjeliv.se/Forum-3-26/m57649442.html

• Lindacecilia78

hallå allihopa! hoppas allt är bra med er! jag funderade på att gå till öppna förskolan på måndag med mina 2 killar. någon som är sugen på att följa med? det är 0-6 år mellan 9-12.

• vintersippan

hej! Har babysim på måndagar och lillen fixar bara en "aktivitet" per dag. Gärna en annan dag

• PetraGbg

Hej!! Skoj att du frågar Linda. Vi hade gärna gärna kommit, men Jakob började snora igår så vi vill inte riskera att smitta er om ni äntligen är friska.... Sen har vi ganska mycket denna veckan inför flytten i helgen så kanske bäst att ta det lugnt och försöka vila ut förkylningen. Men om bara en vecka har vi flyttat och snart vill vi gärna hitta på aktiviteter!!
    Ha det gott och hoppas att ni får en trevlig dag!
    Förresten tack för alla tips om länkar osv till rytmik.. Du som känner till så mkt.. :) Det kommer att gå mammu mu teater här på vårt närbibliotek och runt i göteborg, för barn ca 2-3 år. Har du hört om de kommer till m-lycke också?? Vi är tyvärr bortresta just när de är nära oss här... Min Jakob älskar de böckerna och filmen.

• Lindacecilia78

PetraGBG: fasen är ni förkylda igen? Shiit va trist, känns iof som alla är lite små snoriga runt om, lite av den varan hemma oxå tyvärr...men inte så farligt dock. hoppas det inte är så farligt hos er heller.
    nice flytt till helgen nu då! kul! men mkt att stå i antar jag? spännande! hoppas ni ska trivas här i mölnlycke!

inte sett ngt om mamma mu teater, varit en del nere på biblioteket men ingen info vad jag kunnat se, kan fråga nästa gång jag är där. blir nog lite öppna förskolan och sedan pannkakor på biblioteket så jag kan fråga då.

pratade med en kompis här om dagen och öppna förskolan nere hos kyrkan ska tydligen vara riktigt bra, tror jag ska testa den någon dag här fram över den kostar 100:- per termin tydligen men ska visst vara värt det. måste ju även gälla rytmiken oxå.

Vintersippan: absolut another time! 

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?