• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Anonym (Add-depp-morsan)

minifer: kanske är knäpp, men fattade inte bilden du lade ut

• Minifer
    Anonym (Add-depp-morsan) skrev 2012-03-09 23:55:17 följande:
    minifer: kanske är knäpp, men fattade inte bilden du lade ut
    Har du sett de andra som cirkulerar på fejjan som beskriver olika yrken ur olika människor point of view? Poängen är att en person med adhd/add som skall göra en liknande blir för distraherad för att göra klart den =)
  • Moonis
    Minifer skrev 2012-03-10 01:09:55 följande:
    Har du sett de andra som cirkulerar på fejjan som beskriver olika yrken ur olika människor point of view? Poängen är att en person med adhd/add som skall göra en liknande blir för distraherad för att göra klart den =)
    Misstänkte att det skulle va nåt sånt Tungan ute

Nej jag har ju inte sett det på FB :)

• Malla70

En fråga... Hur lång tid tog det för er att få träffa en första kontakt till utredning?

Här i Sveg kommer det att dröja 6 veckor innan jag ens får en kallelse.  Tiden kan sedan ligga ännu några veckor fram i tiden :(
    Och OM jag får en utredning så ligger den i Östersund, dvs 18 mil från mig och det lär ju ta 5 år innan en sådan tid fås. Man bor helt klart i fel ände av landet när det gäller sånt här...

Malla70 skrev 2012-03-16 11:22:03 följande:
    En fråga... Hur lång tid tog det för er att få träffa en första kontakt till utredning?

Här i Sveg kommer det att dröja 6 veckor innan jag ens får en kallelse.  Tiden kan sedan ligga ännu några veckor fram i tiden :(

Och OM jag får en utredning så ligger den i Östersund, dvs 18 mil från mig och det lär ju ta 5 år innan en sådan tid fås. Man bor helt klart i fel ände av landet när det gäller sånt här...

ETt beslut om du ska ställas i kö för utredning eller inte ska ta höggst 3 månader, vårdgarantin vettu :) vem som beslutar det vet jag inte hur det är hos dig, men hos mig är det en överläkare på psyk.
  • Malla70
    Anonym (Add-depp-morsan) skrev 2012-03-16 11:52:01 följande:
    ETt beslut om du ska ställas i kö för utredning eller inte ska ta höggst 3 månader, vårdgarantin vettu :) vem som beslutar det vet jag inte hur det är hos dig, men hos mig är det en överläkare på psyk.
    Ah! Just ja... då är det bara till att hoppas på att det tillämpas här i norra vidderna. Det är lite cykelverkstad över hälsocentralen här...
    Tack för snabbt svar! :)
  • Minifer
    Malla70 skrev 2012-03-16 11:22:03 följande:

tog kontakt i september tror jag, i början på december hade jag "sluss-samtal" och i början på januari började utredningen. Och slutade, eftersom han satte diagnos på typ en gång

Glurgh, jag har höjt min dos concerta idag från 18 till 36. MÅr inte så braaa, alalalala! Hoppas det blir bättre snart =/
  • Moonis
    Minifer skrev 2012-03-16 13:34:00 följande:
    tog kontakt i september tror jag, i början på december hade jag "sluss-samtal" och i början på januari började utredningen. Och slutade, eftersom han satte diagnos på typ en gång

Glurgh, jag har höjt min dos concerta idag från 18 till 36. MÅr inte så braaa, alalalala! Hoppas det blir bättre snart =/
    Sambon mådde skit på Concertan så han bytte till Strattera. Han blev väldigt känslokall på dom men hoppas dom fungerar för dig. Inkörning på medicin är aldrig kul Obestämd
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen