• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Anonym (ny-Add-tjej)
    Passar på att tipsa om en facebook grupp för både kvinnor och män som har ADD eller ADHD! :)

Den är endast till för dom som REDAN HAR en diagnos eller som redan STÅR I KÖ för att få en utredning.. :)
    Där kan man få info angående medicin och allt möjligt som rör diagnosen och få stöttning/hjälp i sin vardag.

Viktigt:  Gruppen tillåter INTE att folk som bara som tror sig ha något, har barn som har det, är intresserade, är en anhörig går med.. Detta är inte för att diskriminera utan för att medlemmarna ska veta vart man har dom andra och skapa trygghet, trovärdighet & gemenskap.

Hjärtligt välkomna!

www.facebook.com/groups/336955269658533/
  • Anonym

någon med adhd som fått igenom sjukersättning?

• Tillalamm
    Anonym skrev 2012-02-14 15:55:37 följande:
    någon med adhd som fått igenom sjukersättning?
    menar du tillfällig eller "för alltid"?
  • Anonym
    Tillalamm skrev 2012-02-15 09:24:43 följande:
    menar du tillfällig eller "för alltid"?
    för alltid
  • Anonym
    Minifer skrev 2012-02-15 13:09:24 följande:
    jag känner ingen själv, men vad jag hört är inte adhd grund för det utan då skall det vara annat som spelar in också
    om man har ADHD social fobi panikångest mm som inte går att medicineras bort pga överkänslighet mot medicin
  • Malla70

Ny här.. Men känner mig redan som hemma  Flört  Känns som att sitta och prata med människor man känt i 20 år för vi verkar alla vara lika, på ett eller annat sätt ( Läs struligt sätt ) :)

Jag har sedan länge anat att jag är annorlunda, men inte förstått vad?.  Tills igår när jag läste om ADD för att försöka utröna om det är just det som min mor har... och vips så inser jag att allt som stod var hämtat ur mitt eget liv, från mitt vardagsrum och ur kaoset i min hjärna.
    Tog kontakt med Hälsocentralen här i byn så nu är väl bollen i rulling hoppas jag...
    Känns konstig men ändå väldigt befriande att jag ev snart ska få ett svar på varför det alltid blir kaos...
    Ska fortsätta läsa lite mer i tråden för att kunna känna igen mig ännu mer :)

Ha en bra dag alla!

• Tillalamm
    Anonym skrev 2012-02-15 11:50:34 följande:
    för alltid
    Tror att det är svårt, men alla fall måste ju bedömas olika. Tror att de i första hand provar med andra åtgärder, ex ett anpassat jobb med lönebidrag så att man orkar med det.
  • Tillalamm
    Malla70 skrev 2012-02-16 11:10:57 följande:
    Ny här.. Men känner mig redan som hemma  Flört  Känns som att sitta och prata med människor man känt i 20 år för vi verkar alla vara lika, på ett eller annat sätt ( Läs struligt sätt ) :)

Jag har sedan länge anat att jag är annorlunda, men inte förstått vad?.  Tills igår när jag läste om ADD för att försöka utröna om det är just det som min mor har... och vips så inser jag att allt som stod var hämtat ur mitt eget liv, från mitt vardagsrum och ur kaoset i min hjärna.
    Tog kontakt med Hälsocentralen här i byn så nu är väl bollen i rulling hoppas jag...
    Känns konstig men ändå väldigt befriande att jag ev snart ska få ett svar på varför det alltid blir kaos...
    Ska fortsätta läsa lite mer i tråden för att kunna känna igen mig ännu mer :)

Ha en bra dag alla!
    Det är skönt att känna igen sigSkrattande
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen