Anonym (Under utredning.) skrev 2010-12-15 20:34:06 följande:
Var hos läkaren o sjuksköterskan idag.
De tycker att mkt stämmer överens med ADHD/ADD med mig. Och eftersom jhag fortfarande ammar så ska jag forstätta äta Cipralex men ska öka dosen till 2 tabletter nu.
Tyckte att de 2 första veckorna med den medicinen hjälpte, men sen har de dalat neråt igen.. o de tydde på att de mkt väl kunde vara ADHD sa han då de var vanligt.
Så nu ska jag öka iaf, eftersom jag tydligen hade en depression oxå. Men sen ska vi träffas i Februari igen o starta utredningen på riktigt, ska ha försökt att sluta amma tills dess.. o har jag det så ska jag få prova Concerta. Såå de känns så sjukt underbart de här, de e såå grymma dem 2 som hjälper mig.
De sa att de jobbar itne med att man bara fyller i papper, o sen avgör om man har ADHD eller inte, så svart eller vitt jobbade inte dem, utan vi diskuterar fram o tillbaka hela tiden.. så de lyssnar verkligen,.
Vad glad jag blir av att läsa om den hjälp du får. Jag tycker det är jättebra att man inte bara grundar en diagnos på några ifyllda formulär och samtal utan att man (läs läkarna/psykologen) försöker träffa personen igråga ett par ggr och lära känna henne/honom. Hoppas jag också får samma tur som du. Känns ju som ett lotteri, det här med vården.