Anonym (virrpanna) skrev 2010-12-17 14:56:09 följande:
Ja men tex vid epilepsi borde de ju säga det när man får reda på att man har det? Att man måste uppge det om man skulle vilja ta körkort? På sjukhuset alltså, tex att läkaren säger det. Men jag vet inte? Isåfall borde ju psykologen som utreder en tala om det menar jag? Alltså psykologen som har utrett en och kommer fram till en diagnos... hade inte alls hört talas om detta förrän nu när jag läser här... det kanske beror på graden? Det verkar ju finnas många grader... tex jag har väldigt lätt för att köra bil, det är ungefär som att gå för mig, funkar automatiskt. Har nog rätt bra koll också vad som händer. Men annars kanske automat är något? Alltså att man tar körkort för enbart automatbil? Om det finns nu för tiden...
Har du inte tagit körkort för att du har just diagnosen eller är det annan orsak? Om man får fråga förstås

.
Hur fungerar ni andra i trafiken? Har liksom inte tänkt på det förut bara... men kanske är för jag är van då jag tävlingskört biltävlingar och sånt redan som tonåring... säkert ett sug efter adrenalinkick hehe... ursäkta mitt flum idag... är lite trött...
Det kan ju bero på att ni andra verkar ha fått diagnosen lite senare än jag, och redan haft körkort innan?

Då har ju körningen fungerat och inget intyg behövs. Om man inte har kört innan så vill dom väll ha koll på en, kanske? Jag bara spekulerar...
Jag vet inte, aldrig haft något intresse för bilar och körkort. Nu börjar det dock bli aktuellt att börja, eftersom jag snart är helt färdig i skolan och vill kunna söka jobb sen.

Då behöver man ofta bil...