• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • Theta

Nu mår jag bättre, bortsett från en rethosta som heter duga (hostar så jag kräker nästan) och en öroninflammation.

I förgår så blev Cassandra febrig och sov i stort sett hela dagen igår. Vilket resulterade i att hon somnade för natten halv 2 inatt :S Och jag fick väcka henne 20 över 11 i middes. Nu sover hon middag.
    Sambon börjar tydligen också att bli dålig, så typiskt nu vid jul. Så vi får se hur pass mycket firande det blir för vår del.

Har ni klarat er undan förkylningarna som härjar?

¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-21 15:26:39 följande:
    Nu mår jag bättre, bortsett från en rethosta som heter duga (hostar så jag kräker nästan) och en öroninflammation.

I förgår så blev Cassandra febrig och sov i stort sett hela dagen igår. Vilket resulterade i att hon somnade för natten halv 2 inatt :S Och jag fick väcka henne 20 över 11 i middes. Nu sover hon middag.
    Sambon börjar tydligen också att bli dålig, så typiskt nu vid jul. Så vi får se hur pass mycket firande det blir för vår del.

Har ni klarat er undan förkylningarna som härjar?
    Usch vad jobbigt! Krya på er :)

Jag har inte klarat mig undan! Måndag och tisdag förra veckan låg jag hemma superförkyld med feber. inte alls roligt, men skönare att det var förra veckan än denna. Jag är fortfarande förkyld men känner mig inte dålig längre, eller, haha förutom illamåendet då Skrattande

Nu är jag helt klar med alla julklappar, känns skönt! Hur går det för er?
  • Theta

Okej, vad jobbigt. Jag låg ju hemma med feber osv förra veckan med, men nu är det ju helt kalrt bättre :)

Vi är nästan klara, ska slå in en fetestor ljusstake på något vänster. Har ingen aning alls om hur det ska gå till eller om vi ens har papper som räcker till det. Haha!! Sen så ska vi köpa lite trisslotter också :) Sen är vi helt klara :) Känns riktigt skönt att det bara är lotterna kvar att inhandla, men det tar vi på torsdag när vi ska handla.

Vi ska ju fira jul 3 gånger. Två gånger med min familj (föräldrarna är skilda) och en gång med sambons familj. Det som vi ska ha med mamma är redan lämnat i hennes händer, så jag måste sortera upp alla de andra klapparna på torsdagkväll så vi slipper stå ute och leta i bilen på julafton. Haha.. Vi ska stanna hos svärisarna på julafton och på juldagen ska vi till min pappa.

¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS

Jag har också lite trisslotter kvar, och en klapp till en julklappslek vi ska ha :)

Det blir ganska mycket firande för oss också. Imorgon blir det gekås på dagen med hela min familj, på kvällen firar vi hemma hos dom. På fredag blir det till min farmor och farfar på jullunch, på kvällen Bennys familj och släkt. På lördag är det Bennys familj igen, en tradition att vi alltid äter hemgjord julkorv. Och söndag blir det hos min mormor. Så det är fullt upp hela helgen, haha! Ikväll ska vi också till Bennys föräldrar för hans systrar kommer ner från Stockholm ikväll. Så inget lugn och ro här inte :P

• Theta
    SamsonS skrev 2010-12-22 11:13:17 följande:

Jag har också lite trisslotter kvar, och en klapp till en julklappslek vi ska ha :)

Det blir ganska mycket firande för oss också. Imorgon blir det gekås på dagen med hela min familj, på kvällen firar vi hemma hos dom. På fredag blir det till min farmor och farfar på jullunch, på kvällen Bennys familj och släkt. På lördag är det Bennys familj igen, en tradition att vi alltid äter hemgjord julkorv. Och söndag blir det hos min mormor. Så det är fullt upp hela helgen, haha! Ikväll ska vi också till Bennys föräldrar för hans systrar kommer ner från Stockholm ikväll. Så inget lugn och ro här inte :P

Men det hör till att man firar sönder sig själv tillsammans med familjen :)
    Robins syster bor också i Stockholm, så hon och hennes man kommer ner nu med. Har inte träffat dem sen Cassandras dop så det ska bli jätteroligt :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS

Vad kul! Vi har ju varit på Gekås idag mitt i allt snökaos, haha. Köpte mitt första gravidplagg och har så smått börjat köpa lite basgrejer till pyret i magen :) Går in i v 12 idag så nu kan man snart börja känna sig lite mer säker :)

God Jul på er!Tomte

• Mia386

Är med från Laholm, och min dotter är ca 1 månad nu. Bor i Hasslöv och jag känner smuk sedan innan... Men är alltid kul att lära känna fler människor :) 

• SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-27 13:23:57 följande:
    Är med från Laholm, och min dotter är ca 1 månad nu. Bor i Hasslöv och jag känner smuk sedan innan... Men är alltid kul att lära känna fler människor :) 
    Vad roligt att du hittade hit :) Känner igen dig från en annan tråd också!
  • Mia386
    SamsonS skrev 2010-12-27 19:56:54 följande:
    Vad roligt att du hittade hit :) Känner igen dig från en annan tråd också!
    vi har skrivit till varandra kom jag fram till ^^ 
  • SamsonS
    Mia386 skrev 2010-12-27 23:21:40 följande:
    vi har skrivit till varandra kom jag fram till ^^ 
    Ja just det, haha :P
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?