• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • Theta

Just det, igår så började Cassandra att gå själv Skrattande Hjärta
    Hon är tidig precis som jag, hon bev ju 9 månader på nyårsafton Solig

¤l Cassandra 100331 l¤
  • SimonsTilda

Bor dock i Falkenberg, men ändå :P
    Jag är 19 år o har en son på 19 månader o en som är beräknad till 3 Feb, dock
    planerad igångsättning 24 Jan :) 

• Mia386
    Trasdockan skrev 2011-01-09 11:49:48 följande:
    Hahaha, låter som något jag själv tänkt göra!!Tungan ute 
    Jag känner oftast att man jobbar så mycket o när man väl är ledig så vill man ju bara vara hemma o umgås med la familia! O så ska det renoveras på huset, det ska städas o hållas på! Speciellt nu när vi båda jobbar heltid så hinner man inte med så mycket längre!Rynkar på näsan 

Har ni jobb tjejer eller pluggar ni? Vet ju att i vår ålder så är det ju inte alltid så enkelt att få jobb, iaf inte ett fast! Jag har haft turen då jag fick fast anställning direkt efter gymnasiet o har jobbat på samma ställe sen dess!
    arbetslös är jag... har jobbat innan i hemtjänst, men de ville inte ha tbx mig när de fick veta jag var gravid.. dum nog så anmälde jag dom inte :/ men men.. jobb ska jag inte tänka på än, är föräldraledig till september, kanske lite mer, får se hur jag gör. Sedan ska jag leta jobb som massör :) 
    Vad jobbar du med för något då? 
  • Trasdockan
    Mia386 skrev 2011-01-09 13:46:34 följande:
    arbetslös är jag... har jobbat innan i hemtjänst, men de ville inte ha tbx mig när de fick veta jag var gravid.. dum nog så anmälde jag dom inte :/ men men.. jobb ska jag inte tänka på än, är föräldraledig till september, kanske lite mer, får se hur jag gör. Sedan ska jag leta jobb som massör :) 
    Vad jobbar du med för något då? 
    Jag är utbildad yrkeschaufför o kör för Schenker åkeri i Halmstad. Just nu kör jag enkel lastbil, men ibland får jag hoppa in o köra med släp oxå!
    Ska bli spännande att se hur länge jag kan jobba i denna graviditeten, då jag blev sjukskriven när jag var i 7:e månaden när jag väntade lilleman!  Många av mina kollegor tror att bara för att man är gravid så får man börja "gå hemma", men vem ska då betala mina räkningar!? Så jag får allt vackert jobba tills jag får havandeskapspenning.
  • Mia386
    Trasdockan skrev 2011-01-09 16:48:24 följande:
    Jag är utbildad yrkeschaufför o kör för Schenker åkeri i Halmstad. Just nu kör jag enkel lastbil, men ibland får jag hoppa in o köra med släp oxå!
    Ska bli spännande att se hur länge jag kan jobba i denna graviditeten, då jag blev sjukskriven när jag var i 7:e månaden när jag väntade lilleman!  Många av mina kollegor tror att bara för att man är gravid så får man börja "gå hemma", men vem ska då betala mina räkningar!? Så jag får allt vackert jobba tills jag får havandeskapspenning.
    Det kan väl dom göra ;P Kan man få det om man "bara" kör lastbil? Fast är ju klart, är väl inte lätt med en stor mage i vägen :P 
  • SamsonS
    Trasdockan skrev 2011-01-08 10:44:07 följande:
    Jag känner nog ingen av er tjejer, då jag ursprungligen är Halmstadbo! :) Men det hade varit kul att lära känna lite mera folk här nere i LA Holm.... Vi flyttade hit för 2 år sedan då gubben fick jobb här nere. Så jag pendlar till mitt jobb i Halmstad varje dag o lillfisen går på det nybyggda dagiset som finns i närheten! Men vi känner oss ganska ensamma då vi inte känner några andra par i samma ålder med barn! Så vi är oftast ensamma på alla helger!
    Jag är också från Halmstad igentligen! Glad
    Vilket gymnasium gick du på? Jag gick Hotell/Restaurang på Sture, o vad heter ni?
  • Trasdockan
    SamsonS skrev 2011-01-10 10:21:30 följande:
    Jag är också från Halmstad igentligen! Glad
    Vilket gymnasium gick du på? Jag gick Hotell/Restaurang på Sture, o vad heter ni?
    Jag gick på Kattegattgymnasiet, fordonsprogrammet med inriktning Transport!! När jag tog studenten så var det bara jag o en tjej till som gick på hela fordon...
    Mia386 skrev 2011-01-09 22:51:26 följande:
    Det kan väl dom göra ;P Kan man få det om man "bara" kör lastbil? Fast är ju klart, är väl inte lätt med en stor mage i vägen :P 
    Haha, tänk om världen vore så enkel!! Faktum är att magen var aldrig något hinder när jag väntade grabben, utan det är ju mer eller mindre alla krämpor som tillkommer som foglossning, jag kräktes från början till slutet av graviditeten! Men jag jobbade ändå o det gör jag nu oxå fast jag är helt grön i huvet om morgnarna! Men det är ju ett ganska tufft o väldigt fysiskt ansträngande jobb, med tunga lyft o stress. Så jag har ju fått dra ner en del på tempot för att orka med! Jag var ganska nyligen sjukskriven för att ha överansträngt mig vilket ledde till ryggvärk o dålig ork! 
    Sååå nu längtar man bara till havandeskapsledigheten o sen till sommaren när bebben kommit o man bara kan njuta av livet. 
  • CasperOchMamma

Bor i Halmstad med sambo. Jag är 24 och sambon är 33. Jag har en son sedan tidigare, på 5 år. väntar första gemensamma bebisen i Maj:)

• SamsonS

Trasdockan: Haha då har du säkert haft min pappa som lärare:P han är på personbil och heter Glenn. haha

• Trasdockan
    SamsonS skrev 2011-01-10 22:10:57 följande:
    Trasdockan: Haha då har du säkert haft min pappa som lärare:P han är på personbil och heter Glenn. haha
    My god!! Haha, han undervisade i hydraulik/pneumatik när jag gick i ettan! Skrattande 
    Världen är liten.
    Men då har jag iaf sett dig nån gång då du var på skolan o praktiserade eller hälsade på?
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?