• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • SamsonS
    Theta skrev 2011-01-18 20:46:33 följande:
    Ja det hade varit jätteoligt! Typ grillat lite korv och snackat massa strunt, haha :)
    Ja eller hur! Ta en fika eller vad som helst :)
    Pyret beräknad 13/7-11 <3
  • stina8503
    Theta skrev 2011-01-16 23:38:49 följande:
    Okej :) Cassandra var beräknad till den 28:e mars, men kom den 31:a. Tur det, för jag ville verkligen inte att hon skulle födas den 1:a april Solig
    Trivs ni bra då?
    Jodå, vi trivs bra. Lilla Tjärby är lugnt och skönt, men det ska bli skönt när våren kommer och man kan ut och promenera lite mer.

Din dotter och jag är födda på samma dag, vilket sammanträffande, hihi. Leon var också beräknad till 31 mars och jag var också orolig att han skulle komma 1 april, stackars barn som är födda då. Hade en kille i min klass i grundskolan som fyllde 1 april, vad han blev retad ibörjan.
  • stina8503
    SamsonS skrev 2011-01-18 20:48:17 följande:
    Ja eller hur! Ta en fika eller vad som helst :)
    Vi bor på Hallarsvägen.
    Jag träffas gärna med er Laholmstjejer för att se om vi har något gemensamt att spinna vidare på.
    Kul för barnen också att få lite nya vänner Glad
    Jag känner mig så sjuk sällskapssjuk. Lyckades övertyga min barnmorska om att jag verkligen behöver få gå i en föräldragrupp för att träffa andra blivande mammor. Hoppas på en bra grupp som gillar att prataGlad
  • Theta
    stina8503 skrev 2011-01-18 22:48:54 följande:
    Jodå, vi trivs bra. Lilla Tjärby är lugnt och skönt, men det ska bli skönt när våren kommer och man kan ut och promenera lite mer.

Din dotter och jag är födda på samma dag, vilket sammanträffande, hihi. Leon var också beräknad till 31 mars och jag var också orolig att han skulle komma 1 april, stackars barn som är födda då. Hade en kille i min klass i grundskolan som fyllde 1 april, vad han blev retad ibörjan.
    Haha, vilket sammanträffande!!
    Jag tänkte också på det, supermycket mot slutet. Ville verkligen inte att hon skulle födas den 1:a eftersom man vet hur barn är, hittar lätt anledningar att retas.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Mia386

Jag kom i en ganska bra grupp, vi kan prata o så, men de är de äldre personerna som umgås mest, sedan är där ett par till som vi är vänner med nu, som är något år yngre än mig, så det går ju bra det iaf :P Rätt kul, vi var tre par ur vår föräldrar grupp som födde på samma dag :P 

Jag (och sambon) träffar gärna mer folk, kul att lära känna fler människor, och johan känner inte så många då kan kommer från jämtland.. :P

Gud vilket gulligt ljud det kom från Anna-Lucia nu när hon busade med johan ^^ Så jävla underbart <3 

• SamsonS

Stina8503: Okej, vi bor i bostadrätterna bort mot sjön:) haha fyller du också år den 31/3? Jag också;)
    Kan ju vi ut och promenera sen när bebisarna har kommit ju IOM att vi bor så nära:)

• stina8503
    SamsonS skrev 2011-01-19 10:47:40 följande:
    Stina8503: Okej, vi bor i bostadrätterna bort mot sjön:) haha fyller du också år den 31/3? Jag också;)
    Kan ju vi ut och promenera sen när bebisarna har kommit ju IOM att vi bor så nära:)
    Sammanfattningsvis: 31/3 är en toppendag!
    När är er bebis beräknad?
    Vår är beräknad 22/3
    Tycker aboslut vi kan promenera tillsammans med våra bebisar när de kommit.
    Du kan ju säkert en massa bra ställen att promenera på också till skillnad från mig... :)
  • SamsonS

Stina8503: Ja verkligen en bra dag, haha! Jag är inte beräknad förrän 13/7 och har inte varit på rul än så vet ju inte riktigt heller. Men vi har många månader på oss att promenixa! :)

• Theta

Gud vad trött jag blir!!

Cassandra har alltid somnat sent för natten, oftast mellan 22-24. Det har varit okej innan, men eftersom det är dags för förskola om ett par månader så vill jag gärna att hon ska somna tidigare. De senaste 2 månaderna så har hon somnat 23-24 tiden.. Men nu, nu de senaste nätterna har hon somnat kl 02..

Så idag så fick hon inte sova sin kvällslur som hon annars gärna vill, vi busade & lekte med henne en del uner kvällen för att trötta ut henne, sen duschade hon med sin pappa och var nära på att somna i duschen. Efter duschen så var det ny blöja och pyjamas, sen busade vi en del och hon somnade vid 21.30 tiden. Härligt att få lägga sig tidigt, trodde jag. 23.15 började hon sova lite lättare och en kvart senare var hon vaken igen.

Så nu sitter vi här, jag är fett trött men kan inte sova eftersom hon är vaken. Hon kryper omkring på golvet och leker med sina leksaker, är på datorn, våra mobiler, tv´n och en massa annat.. Jag vill bara sova, men kan inte. Tar jag med henne in i sovrummet och försöker mysa/tutta henne till sömns snuttar hon bara lite och sen så börjar hon krypa runt, klättra på mig och sänggaveln osv. Skriker och tjoar.. Så då  ger man upp efter att ha försökt i 30  minuter. Att lägga henne i hennes säng känns inte aktuellt, eftersom hon inte är trött och alltid annars somnar när hon blir tuttad..

Jag fattar inte varför hon helt plötsligt blir så pigg och vägra sova innan kl 02? Jag blir så trött på detta Kräks

¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS
    Theta skrev 2011-01-20 00:08:41 följande:
    Gud vad trött jag blir!!

Cassandra har alltid somnat sent för natten, oftast mellan 22-24. Det har varit okej innan, men eftersom det är dags för förskola om ett par månader så vill jag gärna att hon ska somna tidigare. De senaste 2 månaderna så har hon somnat 23-24 tiden.. Men nu, nu de senaste nätterna har hon somnat kl 02..

Så idag så fick hon inte sova sin kvällslur som hon annars gärna vill, vi busade & lekte med henne en del uner kvällen för att trötta ut henne, sen duschade hon med sin pappa och var nära på att somna i duschen. Efter duschen så var det ny blöja och pyjamas, sen busade vi en del och hon somnade vid 21.30 tiden. Härligt att få lägga sig tidigt, trodde jag. 23.15 började hon sova lite lättare och en kvart senare var hon vaken igen.

Så nu sitter vi här, jag är fett trött men kan inte sova eftersom hon är vaken. Hon kryper omkring på golvet och leker med sina leksaker, är på datorn, våra mobiler, tv´n och en massa annat.. Jag vill bara sova, men kan inte. Tar jag med henne in i sovrummet och försöker mysa/tutta henne till sömns snuttar hon bara lite och sen så börjar hon krypa runt, klättra på mig och sänggaveln osv. Skriker och tjoar.. Så då  ger man upp efter att ha försökt i 30  minuter. Att lägga henne i hennes säng känns inte aktuellt, eftersom hon inte är trött och alltid annars somnar när hon blir tuttad..

Jag fattar inte varför hon helt plötsligt blir så pigg och vägra sova innan kl 02? Jag blir så trött på detta Kräks
    Vad tröttsamt! Hoppas det vänder så att ni får sova!
    Pyret beräknad 13/7-11 <3
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?