• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • Trasdockan

Hej igen tjejer! Jag är 22 år o sambon 24 o vi bor i hus i Trädgårdsstaden i Laholm!Glad
    Idag var vi på andra ultraljudet o fick nytt BF datum: 6 juni!
    Är i vecka 19 o bebisen sparkar som bara den!

• Theta
    Trasdockan skrev 2011-01-05 18:02:51 följande:
    Hej igen tjejer! Jag är 22 år o sambon 24 o vi bor i hus i Trädgårdsstaden i Laholm!Glad
    Oj så spännande Skrattande
    Saknar tiden som gravid, och ultraljudet - Sjukt häftigt att se Cassandra busa runt :)
    Jag bor i Vallberga med sambon, vi är båda 22 år. Cassandra blir 1 år i mars :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS
    Theta skrev 2011-01-04 19:05:12 följande:
    Vad roligt för er, nej det går snabbt nu, vårkanten brukar ju bara rusa förbi :)

Här är allt bra, har städat ur julen (ALLA 2 SAKER Drömmer) Haha!! Har bakat lite kanelbular idag med, de var väldigt goda. C gillade dem också Solig
    Sent ikväll kommer sambon hem, så då blir det nog lite mys med en film och bullar, morgondagen ska nog slås ihjäl med städ och tvätt.

Har alla haft trevligt på nyå?
    Vad skönt att städa bort julsakerna! Vi har precis börjat renovera vårat kök så hela huset ser ut som ett bombnedslag! Så julsakerna får stå framme tills vi är klara!

Hade det väldigt mysigt på nyår, väldigt lugnt med närmaste kompisarna. Sj? Glad
    Åh vad mysigt! Vad heter ni? Kanske någon man känner igen?Glad
  • Theta
    SamsonS skrev 2011-01-05 18:37:49 följande:
    Vad skönt att städa bort julsakerna! Vi har precis börjat renovera vårat kök så hela huset ser ut som ett bombnedslag! Så julsakerna får stå framme tills vi är klara!

Hade det väldigt mysigt på nyår, väldigt lugnt med närmaste kompisarna. Sj? Glad
    Ja det är skönt, imorgon så ska det städas och tvättas en massa. Skönt när det är rent och fint hemma Solig
    Vi hade det supermysigt, Cassandra tittade på fyrverkerierna med stoooora ögon. Blev inte alls rädd eller ledsen för dem, trots att vi var ute och tittade.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Mia386
    då kanske man känner. bor i hasslöv med sambo.. vi är med 22 och 24 :P 
  • Trasdockan
    Mia386 skrev 2011-01-05 19:21:17 följande:
    då kanske man känner. bor i hasslöv med sambo.. vi är med 22 och 24 :P 
    Jag känner nog ingen av er tjejer, då jag ursprungligen är Halmstadbo! :) Men det hade varit kul att lära känna lite mera folk här nere i LA Holm.... Vi flyttade hit för 2 år sedan då gubben fick jobb här nere. Så jag pendlar till mitt jobb i Halmstad varje dag o lillfisen går på det nybyggda dagiset som finns i närheten! Men vi känner oss ganska ensamma då vi inte känner några andra par i samma ålder med barn! Så vi är oftast ensamma på alla helger!
  • Theta
    Trasdockan skrev 2011-01-08 10:44:07 följande:
    Jag känner nog ingen av er tjejer, då jag ursprungligen är Halmstadbo! :) Men det hade varit kul att lära känna lite mera folk här nere i LA Holm.... Vi flyttade hit för 2 år sedan då gubben fick jobb här nere. Så jag pendlar till mitt jobb i Halmstad varje dag o lillfisen går på det nybyggda dagiset som finns i närheten! Men vi känner oss ganska ensamma då vi inte känner några andra par i samma ålder med barn! Så vi är oftast ensamma på alla helger!
    Känner igen mig med ensamheten. Just nu så har Cassandra bara Anna-Lucia som kompis, Mias dotter, men det skiljer 8 månader på dem så de kan ju inte leka tillsammans eller så ännu. Sen så känner vi inte några andra här i Vallberga med barn :( Så tråkigt är det.

Ibland så ser man någon gå utanför med sina barn i Cassies ålder, har seriöst funderat på att springa efter dem och typ säga " Hej! Jag har ett barn också, och är ensam. Ska vi bli vänner så våra barn kan leka?" Haha...!!! Solig De hade ju sprungit bort fort som fan Tungan ute
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Mia386
    Theta skrev 2011-01-08 11:20:23 följande:
    Känner igen mig med ensamheten. Just nu så har Cassandra bara Anna-Lucia som kompis, Mias dotter, men det skiljer 8 månader på dem så de kan ju inte leka tillsammans eller så ännu. Sen så känner vi inte några andra här i Vallberga med barn :( Så tråkigt är det.

Ibland så ser man någon gå utanför med sina barn i Cassies ålder, har seriöst funderat på att springa efter dem och typ säga " Hej! Jag har ett barn också, och är ensam. Ska vi bli vänner så våra barn kan leka?" Haha...!!! Solig De hade ju sprungit bort fort som fan Tungan ute
    haha.. låter något som en pedo hade kunnat göra ju :-P

Rätt märkligt att det finns så många "unga" gravida som är ensama här i laholm/halmstad, :S  
  • Trasdockan
    Theta skrev 2011-01-08 11:20:23 följande:

Hahaha, låter som något jag själv tänkt göra!!Tungan ute 
    Jag känner oftast att man jobbar så mycket o när man väl är ledig så vill man ju bara vara hemma o umgås med la familia! O så ska det renoveras på huset, det ska städas o hållas på! Speciellt nu när vi båda jobbar heltid så hinner man inte med så mycket längre!Rynkar på näsan 

Har ni jobb tjejer eller pluggar ni? Vet ju att i vår ålder så är det ju inte alltid så enkelt att få jobb, iaf inte ett fast! Jag har haft turen då jag fick fast anställning direkt efter gymnasiet o har jobbat på samma ställe sen dess!
  • Theta
    Trasdockan skrev 2011-01-09 11:49:48 följande:
    Hahaha, låter som något jag själv tänkt göra!!Tungan ute 
    Jag känner oftast att man jobbar så mycket o när man väl är ledig så vill man ju bara vara hemma o umgås med la familia! O så ska det renoveras på huset, det ska städas o hållas på! Speciellt nu när vi båda jobbar heltid så hinner man inte med så mycket längre!Rynkar på näsan 

Har ni jobb tjejer eller pluggar ni? Vet ju att i vår ålder så är det ju inte alltid så enkelt att få jobb, iaf inte ett fast! Jag har haft turen då jag fick fast anställning direkt efter gymnasiet o har jobbat på samma ställe sen dess!
    Haha, jag har tillochmed övervägt att sätta in en kontaktannons Drömmer Haha!!

Jag är dessvärre arbetssökande, har böjat söka jobb nu igen, är bara föräldraledig till den sista nästa månad. Så den 1a mars så ska man in på arbetsförmedlingen igen och börja bråka med dem igen. Hoppas på att få iaf ett deltidsjobb innan dess, så man slipper bråka med dem. För de här i Laholm är helt pantade.
    Eller att sambon hinner få något jobb, för just nu så lever vi bara på min föräldrapenning som ligger på nästan 9000 kr + barnbidraget, har då en hyra på 4500 kr.
    Och nu när jag blir arbetssökande igen så kommer jag få strax under 4000 kr + bb. Så det kommer inte att gå då. Har tänkt att ringa till fsk i Laholm och boka tid för att få hjälp med att ansöka om bostadsbidrag. För det kommer att behövad så länge ingen av oss har en heltidsanställning.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?