• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • Theta

Äntligen hemma igen! Vi har varit hos svärföräldrarna i Kristianstad sen i söndags. Och imorgon så blir det Ge-kås. Måste inhandla saker för dagisstart. Ska skicka papperna till kommunen imorgon tänkte jag, så i mitten av april kommer Cassandra att börja på dagis Skrattande

Ni som har lite äldre barn, vad ska man köpa?
    Jag har tänkt köpa ett regnställ och stövlar. Fick en overall av svärmor som hon köpte. Någon vårmössa ska vi också köpa. Men vad fasen behövs mer? Blir så jobbigt om man måste köpa upp en massa 2 dagar innan och stressleta och bara köpa första bästa..
    Jag tycker om att vara ute i god tid.

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Mia386
    Theta skrev 2011-01-13 21:02:06 följande:
    Äntligen hemma igen! Vi har varit hos svärföräldrarna i Kristianstad sen i söndags. Och imorgon så blir det Ge-kås. Måste inhandla saker för dagisstart. Ska skicka papperna till kommunen imorgon tänkte jag, så i mitten av april kommer Cassandra att börja på dagis Skrattande

Ni som har lite äldre barn, vad ska man köpa?
    Jag har tänkt köpa ett regnställ och stövlar. Fick en overall av svärmor som hon köpte. Någon vårmössa ska vi också köpa. Men vad fasen behövs mer? Blir så jobbigt om man måste köpa upp en massa 2 dagar innan och stressleta och bara köpa första bästa..
    Jag tycker om att vara ute i god tid.
    du behöver inte köpa fler amningskupor iaf, jag har tre paket du kan få.. jag använder dom bara till att torka kräk med ^^ 
  • Theta
    Mia386 skrev 2011-01-13 21:06:31 följande:
    du behöver inte köpa fler amningskupor iaf, jag har tre paket du kan få.. jag använder dom bara till att torka kräk med ^^ 
    Haha, tack Solig Snäll du är Drömmer
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • CasperOchMamma

Jag har ett par stövlar på dagis, regnset, mössa, vantar och halsduk.. På våren/hösten brukar jag ha en tunn scarf.. Sedan är det extra kläder som man kan låta ligga kvar (dem flesta har en egen hylla med korg) där lämnar jag byxor, tröja, strumpor och kalsonger OM det skulle hända en olycka på dagis.. :) Napp om hon fortfarande använder det..

• Theta
    CasperOchMamma skrev 2011-01-13 21:29:44 följande:

Jag har ett par stövlar på dagis, regnset, mössa, vantar och halsduk.. På våren/hösten brukar jag ha en tunn scarf.. Sedan är det extra kläder som man kan låta ligga kvar (dem flesta har en egen hylla med korg) där lämnar jag byxor, tröja, strumpor och kalsonger OM det skulle hända en olycka på dagis.. :) Napp om hon fortfarande använder det..

Tack Drömmer
    Jag har sagt till sambon att mössa, regnkläder, ombyten och stövlar måste finnas där. Men halsduk/scarfs & vantar har jag inte haft en tanke på! Tack så mycket.
    Nappen tar hon bara i bilen/vagnen (knappt) så sådanna kan stanna hemma :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • stina8503

Hej!
    Är väl ingen "ung" mamma precis, men jag är nyinflyttad och känner mig ensam... Sökte på Laholm och fick upp er tråd.
    Jag blir 26 år i mars, sonen blir 2 år i mars och bebisen är beräknad i mars (lika bra att samla ihop allt i samma månad) bara sambon som sticker ut blir 27år i maj. Har nu tjejer träffats någon gång eller är det "bara" här?

• Theta
    stina8503 skrev 2011-01-13 22:29:31 följande:
    Hej!
    Är väl ingen "ung" mamma precis, men jag är nyinflyttad och känner mig ensam... Sökte på Laholm och fick upp er tråd.
    Jag blir 26 år i mars, sonen blir 2 år i mars och bebisen är beräknad i mars (lika bra att samla ihop allt i samma månad) bara sambon som sticker ut blir 27år i maj. Har nu tjejer träffats någon gång eller är det "bara" här?
    Hej och välkommen :D
    När flyttade ni hit? Var i Laholm bor ni?
    Jag och Mia386 känner varandra sen innan, men alla vi andra har typ bara pratat här i tråden Solig  Vilket datum är det BF på bebisen?

Kram
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • CasperOchMamma
    Theta skrev 2011-01-13 22:11:24 följande:
    Tack Drömmer
    Jag har sagt till sambon att mössa, regnkläder, ombyten och stövlar måste finnas där. Men halsduk/scarfs & vantar har jag inte haft en tanke på! Tack så mycket.
    Nappen tar hon bara i bilen/vagnen (knappt) så sådanna kan stanna hemma :)

Man kommer på saker i efterhand med.. Så som blöjor, det är lika bra att det finns ett blöjpaket ståendes på dagis med:) Så gjorde jag när Casper var liten och använde blöjor.

• Theta

Haha, ja blöjor har jag inte tänkt på ^^ Tack!

• stina8503
    Theta skrev 2011-01-14 09:50:04 följande:
    Haha, ja blöjor har jag inte tänkt på ^^ Tack!
    Jag köpte en vindoverall till sonen när han började dagis i höstas. Fungerade jättefint, mycket praktisk, skyddade honom mot vinden och kläderna från att bli smutsiga, beroende på hur kallt det var hade han mer eller mindre kläder under. Fråga personalen de har många bra tips på vilka kläder som kan vara bra :)
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?