• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • Trasdockan
    SamsonS skrev 2011-01-13 19:41:17 följande:
    Trasdockan: pappa ville jag skulle hälsa så han kom på vem du är, haha, så nu kom jag också på:)
    hehe, hälsa tebax! :)
  • stina8503
    Theta skrev 2011-01-13 23:01:10 följande:
    Hej och välkommen :D
    När flyttade ni hit? Var i Laholm bor ni?
    Jag och Mia386 känner varandra sen innan, men alla vi andra har typ bara pratat här i tråden Solig  Vilket datum är det BF på bebisen?

Kram
    Hej och tack!
    Vi flyttade till Lilla Tjärby den 28 november.
    Vår bebis är beräknad till den 22 mars är i v. 31 nu.
    Leon kom 3 veckor tidigare så vi får se hur denna lilla/lille tänker göra ;)
  • Theta
    stina8503 skrev 2011-01-16 23:14:41 följande:
    Hej och tack!
    Okej :) Cassandra var beräknad till den 28:e mars, men kom den 31:a. Tur det, för jag ville verkligen inte att hon skulle födas den 1:a april Solig
    Trivs ni bra då?
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS
    stina8503 skrev 2011-01-16 23:14:41 följande:
    Hej och tack!
    Vi bor också i Lilla Tjärby! Skrattande Var någoonstans bor ni?
    Pyret beräknad 13/7-11 <3
  • SamsonS

Har precis kommit hem från min första ung mammaträff. Rätt kul faktiskt att träffa lite fler gravida:) enda som var lite synd va att alla är yngre än mig haha

• Theta
    SamsonS skrev 2011-01-18 17:45:05 följande:
    Har precis kommit hem från min första ung mammaträff. Rätt kul faktiskt att träffa lite fler gravida:) enda som var lite synd va att alla är yngre än mig haha
    Det är roligt att komma ut och träffa andra, fast jag och sambon hade oturen att hamna i en grupp som inte alls var sugna på att prata med andra typ. De satt i princip knäpp tysta under hela träffarna, varje gång..
    Så sjukt drygt var det, jag och sambon är supersociala och såg träffarna som en möjlighet att upprätta kontakt med andra som skulle få barn samtidigt som oss. Så C skulle få lite vänner.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS

Vad tråkigt! Var ju lite stelt i början, men sen kom alla igång och vi pratade om massor med saker. Skönt att prata om massa olika saker man känner och tänker, för jag känner mig så tjatig när jag pratar så mycket om allt sånt hemma, man tänker ju inte på så mycket annat, hehe :P

• Theta
    SamsonS skrev 2011-01-18 19:48:05 följande:
    Vad tråkigt! Var ju lite stelt i början, men sen kom alla igång och vi pratade om massor med saker. Skönt att prata om massa olika saker man känner och tänker, för jag känner mig så tjatig när jag pratar så mycket om allt sånt hemma, man tänker ju inte på så mycket annat, hehe :P
    Riktigt tråkigt var det, sen när vi varit på ÖF så har det varit likadant. De som är unga sitter nästan bara tysta och verkar besvärade vid tilltal, och de äldre är typ som att "din åsikt räknas inte för du har knappt slutat lågstadiet"..

Men nu slipper jag det.. Hoppas jag iaf! När Cassandra börjar på förskolan så skaffar hon ju sig vänner och då lär man ju känna föräldrarna, och så fort vädret blir lite bättre så kommer vi nog träffa på fler föräldrar i lekplatsen :)

Klart det är lite stelt i början, man blir ju osäker på hur de andra är och så.. Det gäller ju att man är öppen så man hittar ett ämne att prata om Glad
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • SamsonS

Låter inte kul alls. Tycker att såna träffar ska vara något positivt ju.

Hade varit kul senare i vår sen att kanske ses, iaf vi som bor i Laholm:)

• Theta
    SamsonS skrev 2011-01-18 20:44:01 följande:
    Låter inte kul alls. Tycker att såna träffar ska vara något positivt ju.

Hade varit kul senare i vår sen att kanske ses, iaf vi som bor i Laholm:)
    Ja det hade varit jätteoligt! Typ grillat lite korv och snackat massa strunt, haha :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?