• Impartial

Cambridge för viktminskning...

tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
    Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.

• Svar på tråden Cambridge för viktminskning...
  • Syster C

Min svärmor + sambo kommer hit på måndag ( kommer ca 3-4 ggr/året) och stannar till torsdagmorgon. Så det kommer ju att fortsättas att fixas lite extra god mat och fika osv hemma ( dvs av mig, som det brukar bli...)  Men jag tänker förklara för dom och bara be dom att inte fråga mig något om jag inte ska smaka litegrann iallafall osv.
      För nu räcker det! Jag har ätit min beskärda del av godis i mitt liv och nu jäklar ska det ändras!
    Sockerberoende och fulkläder, nu ska de bort!

• Lady Magoo

Här är en till som börjar på lördag. Har nog närmare 40 kg att bli av med. Jag ska mäta mig innan, för det resultatet är roligare =)
    Detta är min 4:e gång, 2 av 3 ggr tidigare har det gått bra.

Min plan är att träna 2-3 ggr/vecka. Sist jag började med CK blev jag så yr, och därför slutade jag. Nu tänker jag ignorera det

• gladare

Lady magoo har läst i broschyrerna att blir man yr ska man dricka lite mer. Jag kör oxå igång på lö o tänkte få bort mycket kilo. Syster c vad kul för dig att dina anhöriga kommer på må o du kommer stå emot alla frestelser denna gång för nu ska allt bort precis som du säger

• Nennr1

Jag är lite nyfiken på CB.
    Går man fort ner i vikt?
    Vad är biverkningarna?
    Är man mycket hungrig mellan målen?
    Vad kostar det i månaden ca?

Ni som lyckats hur lång tid tog det innan ni var nöjda?

Lycka till allesammans

• gladare

Nennr1 Jag har fattat det som att ju mer kilon man har lite snabbare går det,sen beror det på om man går ren kur el kombi kur. Biverklningar vet jag inte men kanske att man går ner i vikt då Första dagarna kan man vara hungrig men när man kommit i ketos så stillar sig hungern o man mår bra igen. Kostar mellan 470-490 kr i veckan i min stad iallafall. Testa vetja o häng med oss vi är några som kör igång imorgon. Jag har skrivit lite om cambridgekuren på min blogg titta gärna in där o läs

• Lady Magoo
    gladare skrev 2010-12-31 00:40:39 följande:
    Lady magoo har läst i broschyrerna att blir man yr ska man dricka lite mer. Jag kör oxå igång på lö o tänkte få bort mycket kilo. Syster c vad kul för dig att dina anhöriga kommer på må o du kommer stå emot alla frestelser denna gång för nu ska allt bort precis som du säger
    Jag dricker nog runt en 4 liter varje dag, men det hjälpte inte.

De ggr i början som suget är som värst, dricker jag cola light eller kolsyrat vatten.

Kolsyran tar bort den värsta hungern *tips*
  • Nennr1

Jag blev ännu mera nyfiken nu. Jag tror jag ska testa faktiskt. Tyvärr blir det efter löning :(
    Är det någon som vet hur länge man kan gå på ren kur?
    Dom flesta andra kurer brukar man ju bara få gå på ren kur i 2-3 veckor.

• gladare

Hej vänner har ni kommit igång? Det har jag men idag har vi lång resväg hem framför oss så jag lär inte komma upp i den vatten mängd man ska el bör, men jag är på hugget o har tagit första påsen Egentligen vet jag inte hur länge man kan gå på kuren beror kanske på om man går på ren kur el kombi kuren o om man har några sjukdommar. Men det hör du med din konsulent när du handlar. Min syrrra körde ren kur rätt så länge ca 6 mån men hon stod under läkar kontakt då för annat

• Mimtoo

Jag hänger med er ockå fast i början av denna vecka kommer jag att köra nurilett  eftersom jag inte fått tag i någon konsulent.  Ni som kör ren kur, kommer ni att  träna ockå ? Vad tränar ni då?

• Chokladflis
    Lady Magoo skrev 2010-12-31 13:09:13 följande:
    Jag dricker nog runt en 4 liter varje dag, men det hjälpte inte.

De ggr i början som suget är som värst, dricker jag cola light eller kolsyrat vatten.

Kolsyran tar bort den värsta hungern *tips*
    Om du dricker 4 liter så dricker du på tok för mycket - även om du går på pulverdiet. Kroppen kan inte ta hand om så mycket vatten och det kan faktist vara skadligt.
    Försök hålla dig till max 3 liter. 
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...