Cambridge för viktminskning...
tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.
tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.
Mimtoo kul att du med kör igång nu ju fler vi är ju mer stöd kan vi få. Svar på din fråga jag har inte tänkt så mycket på motion just nu mer en att lägga in mer naturlig motion. Man kanske slipper yrheten om man fördelar de 3 litrarna över hela dagen? Istället för att ta mycket vatten sällan?
Jag kör på itrims pulverdiet med soppor och shakes, för mig är det dag 5 idag.
Jag är utbildad träningsinstruktör på Friskis & Svettis och har alltid varit väldigt intresserad av kost och träning så är det något ni undrar över så kan ni alltid fråga så svarar jag om jag kan, annars frågar jag kollegorna :)
Det är helt ok att maila också om ni av någon anledning inte vill skriva här.
Jag gör detta då jag ska börja leda gruppträning på väldigt hög nivå och då vill minimera skaderisken och ta bort lite av mina överflödiga kilon och detta fort, så jag testar itrims diet kombinerat med fortsatt hård och tung träning, främst i gym med styrkelyft.
De första 3 dagarna var värst, idag känns det bättre. Igår, dag 4, kändes väldigt bra, jag var nästan lite euforisk - något som ofta händer när man går in i ketosfas.
Det konstiga var att när jag testade mig (jag har köpt ketosstickor på Apoteket, ett hett tips om ni vill testa om ni befinner er i ketos) så visade de på normalläge. Men det kanske visar sig på stickan idag :)
Jag hänger på här i tråden, känns som man behöver lite peppning!
Däremot är jag himla stolt över att jag klarade mig utan fusk igår, det var riktigt tufft med så mycket god mat ^
Frågan kanske är dum men va tusan är ketosfas???
Chokladflis: Visst kan 4 liter vara för mycket, men är man vaken som jag är, mellan sex på morgonen och tolv-ett på natten är det ganska lagom
Idag var dag ett, och det har gått så bra. Ska snart ta sista påsen, och har även snart fått i mig nästan 3 liter.
På måndag börjar träningen. Tänkte köra på 40 minuter på cykel, och 1 Zumba pass i veckan. Sen blir det mer träning när jag kommer igång och äter.
Har ju en gång i tiden vart en träningstjej, och tränade mig ner 30 kg under ett år. Och åt bra också.
Kroppen talade om när jag behövde äta mer/mindre.
Så trots att jag är ganska duktig och kunnig vad det gäller både kost och träning så har jag gjort allt tvärtom
Men nu e jag på G
Nu är dag 1 av 31 klar! Huvudvärken börjar komma nu på kvällen ,men annars har det gått bra. Höll mig i princip nykter under vårt firande igår för att jag inte skulle vara sugen på "bakfyllemat" idag. Funkade!
Fast när resten av familjen skulle äta lunch idag tog jag en promenad och vid middagen gick jag och duschade.
3 liter vatten har jag fått i mig och kissar gör jag hela tiden....
Bekymrar mig lite för hur det ska gå när jag jobbar - jobbar natt- men är ledig de första 9 dagarna av kuren nu, så jag hinner nog få in snitsen innan dess hoppas jag!
HEJJA OSS allihop!
Mitt nyårslöfe är att under 2011 ta bättre hand om mig själv och att njuta mer av livet.
Lady Magoo: Oj, med så mycket vaken tid kan du absolut behöva mer vatten. Som sagt, allting är ju personligt och vad som passar perfekt för en person passar inte alls för en annan. Huvudsaken är att, som du säger, lyssna på kroppen.
Syster C: Hur drack du? Drack du en liter och sedan väntade ett tag eller portionerade du ut det under dagen? Yrsel och huvudvärk är nämligen det vanligaste tecknet på att man dricker för lite även om det självklart kan bero på något annat.
Prova att dricka lite ofta och drick ännu mer än 3 liter då, du kanske är som Lady Magoo och måste dricka massvis :)
Experimentera lite med vattnet, motion osv för att hitta den kombination av faktorer där du mår bäst.
Själv har jag avklarat dag 5 och känner väl lite att jag blir trött på att jag enligt mina stickor inte befinner mig i ketos än. Jag tuggar dock sockerfria tuggummin, ska höra om det kanske kan vara orsaken till detta eller om det helt enkelt tar längre tid för mig att sätta kroppen i ketos.
Kan ju också vara så att då man dricker väldigt mycket så sänks halten ketoner i urinen, så får nog prova att mäta på morgonen istället då man sovit hela natten :)
Är det någon mer än jag som tycker att det är grymt jobbigt när folk omkring en gör kantarelltoast osv?! Haha, jag sniffade lite på den iofs och det hjälpte faktiskt lite men oj så sugen jag blev...
Jag glömde fråga min konsulent vad som krävs för att komma ur ketos. Jag dricker kaffe på morgonen o på em o ha nu dragit ner på mjölken så pass att man knappt märker på kaffefärgen att jag har mjölk i, jag ska sluta med mjölken helt i är tanken men har inte fixat det ännu, kan det påverka ketosen tror ni? Det rör sig om lite mjölk. Chokladflis testa stickorna på morgon det sa apotekspersonalen till mig när jag köpte dem