• Impartial

Cambridge för viktminskning...

tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
    Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.

• Svar på tråden Cambridge för viktminskning...
  • Chokladflis
    Freja07 skrev 2011-01-05 12:56:03 följande:
    Blir ju riktat mot mig när du citerar eller hur?

Tro mig jag VET allt det där du skrivit, bara för att man är överviktig är man inte dum och jag kan gissa att flera av oss lusläser allt om kost och näringslära. 
    Jag vet varför jag gick upp nu denna månad, men HUR många av sveriges befolkning har inte gått upp över helgerna? Jag är omöjligt ensam och med tanke på att jag endast ätit 470 kcl i 20 veckor vore det väldigt knasigt om jag inte gick upp med tanke på hur jag ätit. Kroppen strävar efter att att nå ursprungsvikten. Jag vet allt detta!
    Jag sa redan innan att på jul ska jag äta, det jag vill ha. För jag vet att risken är stor att man överkonsumerar annars. jag var inte mentalt inställd på att lägga av när jag fick gallsten men jag blev jävligt rädd eftersom det kunde bero på för snabb viktminskning och jag mådde ej bra på massa mediciner och ingen "mat". jag började upptrappning i nästan 3 veckor..En "normal" upptrappning är betydligt kortare men eftersom jag ätit så länge rent rekommenderade "huvudkontoret" mig att trappa upp 1 v med protein, 1 v med proetin/ grönsaker och sen tillsätta kolhydrater.
    Dock så är december en svår tid att motstå allt och det kunde inte jag..Så tro mig jag vet varför jag gått upp.
    Föresten blir man inte lyckligare för att man är smal..
    Självklart går man upp och ned i vikt, det var inte det jag reagerade på utan att du gått på dieten så länge och sedan fått läggas in på sjukhus.
    Jag vet själv precis hur det är att vara överviktig och försöka gå ned i vikt utan resultat, då jag hela min uppväxt varit överviktig.
    Det var först när jag började på Friskis och Svettis och hittade en träningsform som jag verkligen ÄLSKADE som saker och ting blev bättre och träningen äntligen föll på plats.

Varför jag reagerar så starkt är för att du fick läggas in på sjukhus.

Det var aldrig min mening att bli såhär privat här inne men min mormor som hade varit överviktig hela sitt liv påbörjade en väldigt extrem diet för ågra år sedan, fullföljde den alldeles för länge och efter 6 månader på den dieten så blev hon inlagd på sjukhus för njursvikt och avled av en följdsjukdom till detta.
    Detta har gjort mig ännu mer medveten om riskerna med att experimentera med kosten och vilka följder det får. Jag kommer aldrig få tillbaka min mormor, hur gärna jag än vill.

Så min skarpa ton beror enbart på att jag inte vill att du ska råka illa ut eller bli sjuk. That's it. Så även om det var felaktigt eller klumpigt uttryck av mig så grundar det sig i enbart välmening.
  • Chokladflis
    Syster C skrev 2011-01-05 13:03:16 följande:
    Detta är en pepptråd för oss som valt att testa detta ett tag.
    Alla här inne har ett eget ansvar för sitt eget liv och sin egen kropp.

Andra kommentarer än uppmuntrande undanbedes vänligt men bestämt!

( f.ö är jag på 5e dagen och har just gått en lång promenad i snön. Hade jag aldrig fixat på dag 2 , så det känns kanon att det vänder nu!)

HEJJA ALLA OSS!!
    Så om det bara är en pepptråd så får man inte göra folk medvetna om riskerna med sådana här extrema dieter?
  • Chokladflis
    gladare skrev 2011-01-05 14:12:47 följande:
    Syster c gillar ditt inlägg 106 detta är en pepptråd. Jar hade lite otur så jag har varit på akuten med min son i snart ett dygn så blev att äta igår o idag men imorgon blir det bara ckpåsar igen. Hur löser ni de situationerna? Borde jag kanske inte ätit? Nåja jag gjorde det nu. Min syster åt ren ckkur i 6.5 månader o hennes läkare o konsulent sa att ck är den enda vlcd man kan äta länge om man är frisk! O jag tror att vi alla är medvetna om att nån form av livsstillförändring behövs göras till man börjar äta normalt igen. Om du är emot detta varför går du själv på itrimdiet? Släpp det själv för du blir inte trovärdig att gå på din pulverdiet o klanka ner på andra sen. Freja jag tycker du är otroligt duktig o är ett föredömme för du fixat det så länge o visst får även vi överviktiga gå upp under jul o nyår precis som alla andra Ni är enormt duktiga alla
    VAR har jag sagt att jag är emot detta?

Det enda jag påpekar är att tonen härinne mer och mer börjar likna en hets att gå på ren kur så länge man kan, Tänk med vad ni har mellan öronen, hur bra tror ni att ni kommer må av att gå på kur i 6 månader?

Och vad tror ni egentligen att en konsulent har för utbildning?
    Jag valde itrim för att de har mest forskning i ryggen och att Livsmedelsverket har godkänt dem. Jag gick även till min läkare (som jag gått till ända sedan barnsben då jag HÖR OCH HÄPNA även har varit överviktig!! Så sluta tro att jag fördömer dig eller andra överviktiga) som godkände den.

Jag är extremt tveksam till pulverdieter, men istället för att bara tro så provar jag.

Och VAR klankar jag ner på andra? Och VAR säger jag att det inte är ok att gå upp ibland? Essensen av det jag säger är att man INTE ska gå på en diet som är såpass extrem som dessa pulverdieter för länge. Har jag någon sagt att man inte ska äta riktig mat? Nej just det, jag poängterar att man ska göra motsatsen.

Syster C: Var står det att den här tråden enbart är till för positiva upplevelser och peppning i trådstarten? Vill du ha en tråd om pulverdieter som liknar Pro Ana-forum så be my guest. Men starta då en sådan tråd och säg inte åt mig att hålla inne med risker när det är uppenbart att deltagare här inne går på dieten på tok för länge.

Jag tänker inte gå med i er kör och glorifiera de som går på diet väldigt länge. Det kanske fungerar för vissa men andra kan råka riktigt illa ut. Jag är inte så som person att jag kan stå vid sidan av och titta på med gott samvete när andra mår dåligt eller riskerar att må dåligt.
  • gladare

Chokladflis jag tänker med det "jag har mellan öronen" är en väldigt klippsk människa ska du veta det är min syster med ska du veta trots att hon kura så länge. O hör o häpna bra mår hon med idag inga njurproblem hos henne inte. O nej inga andra sjukdommar heller o jag måste säga att jag tror mer på läkare o konsulenter säger o ja jag har full koll på vad konsulenter har för utbildning har du? Min konsulent är väldigt högutbildad inom detta område O vet du min syster använder oxå det "hon har mellan öronen" är oxå väldigt klippsk o snabbtänkt trots så lång tids kurande.

• Lady Magoo

Dag 5 är ÄNTLIGEN över. Jag var så hungrig idag, att jag hade kunnat äta rått kött.

Det är 3:e gången jag kurar som sagt, och 5:e dagen är alltid ett rent helvete. Jag hoppas ketos infinner sig i morgon. Tror nämligen inte jag är där än.

Man blir ju extremt pigg efetr ett par dagar på kuren (eller är det bara jag?), och det som är värst nu är att jag kan vakna 05 på morgonen och känna mig pigg. INTE top notch

Hur har ni andra det?

• Freja07

Hej på Er!

Nu är det en ny dag och nya möligheter, låt oss starta dagens skriverier med lite glaaaada tonerSkrattande

Var och en ansvarar för sitt eget liv och cambridge kuren är faktiskt lälartestad,gå in på hemsidan och se.

Föresten skulle jag ha fått gallsten oavsett trodde doktorn men viktraset hade påskyndat. Goggla på gallsten, där står det riskfaktorer bla kraftig viktminskning eller viktökning..

Igår ska jag vara ärlig hade jag en dålig dag, blev låg på eftermiddan så jag åt middag och även mumsade torrkött och nån kaka. MEN jag gräver inte ner mig för det..

Hoppas Det går bra för er andra där ute! Kram och ha en trevlig Trettondag!

Freja 070515 My 081208
  • FreeForAll
    Mimtoo skrev 2011-01-05 19:07:36 följande:
    Hej tjejer !
    skulle ni kunna gå in och rösta, så jag vet vad jag ska köpa för smak imorgon!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m56480758.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m56480666.html
    Kan du inte köpa en av varje och prova?

Jag börjar imorgon! Riktigt taggat är jag. Men här (UK) finns det fler smaker än i Sverige (verkar det som) så det blir mycket nytt att prova.
    Dessa kan jag välja mellan: Banana, Butterscotch, Chocolate, Chocolate Mint, Fruits of the Forest, Strawberry, Toffee and Walnut, Vanilla, Chocolate Orange, Cappuccino, Chicken and Mushroom, Oriental Chilli, Spicy Tomato, Vegetable, Mushroom, Leek and Potato.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Lady Magoo skrev 2011-01-05 22:30:33 följande:
    Dag 5 är ÄNTLIGEN över. Jag var så hungrig idag, att jag hade kunnat äta rått kött.

Det är 3:e gången jag kurar som sagt, och 5:e dagen är alltid ett rent helvete. Jag hoppas ketos infinner sig i morgon. Tror nämligen inte jag är där än.

Man blir ju extremt pigg efetr ett par dagar på kuren (eller är det bara jag?), och det som är värst nu är att jag kan vakna 05 på morgonen och känna mig pigg. INTE top notch

Hur har ni andra det?
    Åh, jag längtar tills jag blir morgonpigg! Så mycket mer jag skulle hinna med under dagen då.
    Det ante mig.
  • gladare

Ambassadör önskar dig riktigt lycka till med dina start imorgon

• FreeForAll
    gladare skrev 2011-01-06 09:29:45 följande:
    Ambassadör önskar dig riktigt lycka till med dina start imorgon
    Åh, tack! <3
    Det ante mig.
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...