• puss

skulle du tillåta detta?

din 4åring vill gå en promenad ute, på 1 km mitt i vintern utan ytterkläder. alltså bara vanlig innetröja och innebyxor.

up yours
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:32
    temperatuern är minus tio grader celcius.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:59
    förklaringen till denna omröstning är att jag undrar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 07:03
    det handlar om att gå en km utan ytterkläder. inte gå fem minuter, konstatera att det är kallt och ta på jacka. gå hela vägen en km utan ytterkläder är det som gäller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 11:21
    eftersom folk har frågat: mössa och vantar räknas som ytterkläder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du tillåta detta?
  • Mrs Statham
    Selfish Geene skrev 2010-12-19 12:19:38 följande:
    Håller med!
    Hur ska vi kunna uppfostra nästa generation lydiga medborgare om de inte lär sig att foga sig i vad auktoriteter bestämmer?

Dagens barn ifrågasätter alldeles för mycket, vad hände med "för att jag säger det"-argumentet??

Ska man inte bemöta sina barn med samma respekt man har för andra i sin närhet?
    Skulle du göra något du inte ville åt din kollega bara för att "han säger det"???
  • Daeminimon
    Selfish Geene skrev 2010-12-19 12:19:38 följande:
    Håller med!
    Hur ska vi kunna uppfostra nästa generation lydiga medborgare om de inte lär sig att foga sig i vad auktoriteter bestämmer?

Dagens barn ifrågasätter alldeles för mycket, vad hände med "för att jag säger det"-argumentet??

• Selfish Geene
    Mrs Statham skrev 2010-12-19 12:25:00 följande:
    Ska man inte bemöta sina barn med samma respekt man har för andra i sin närhet?
    Skulle du göra något du inte ville åt din kollega bara för att "han säger det"???
    bara om han förstår sitt eget bästa (oftast gör dom inte det) dom sprattlar och skriker ett tag men till slut brukar jag lyckas trycka ner mössan över örona på dom och gå vinnande ur striden.

Ibland måste man ta i med hårdhandskarna för att visa vem som bestämmer. 
  • Plutteli
    thissan skrev 2010-12-19 09:55:58 följande:
    Självklart inte!
    Att ta konfllikter ingår i föräldrabiten (kanske något vissa behöver få höra mer än en gång) också att inse att ansvaret för viktiga beslut där barnet ännu inte kan se samband och konsekvenser  ALLTID vilar på den vuxna.
    Herregud, det händer väl var och varannan dag här att någon inte vill klä på sig, men vadå? Jag är starkare så jag klär på dem ändå.
    Göra sina egna misstag? Löjligt, det handlar ombekväma jävla föräldrar som inte  vågar "ta i" när det gäller barnuppfostran.
    Jaha, så hur bra förälder man är handlar om hur duktig man är på att skapa konflikter med sitt barn?
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2010-12-19 12:36:52 följande:
    bara om han förstår sitt eget bästa (oftast gör dom inte det) dom sprattlar och skriker ett tag men till slut brukar jag lyckas trycka ner mössan över örona på dom och gå vinnande ur striden.

Ibland måste man ta i med hårdhandskarna för att visa vem som bestämmer. 
    det gäller förståss bara kollegerna som jag bestämmer över, jag räknar med att mina överordnade talar om för mig när jag fryser
  • Mrs Statham
    Selfish Geene skrev 2010-12-19 12:38:34 följande:
    det gäller förståss bara kollegerna som jag bestämmer över, jag räknar med att mina överordnade talar om för mig när jag fryser
    Aaah, jo men självklart! Flört
  • thissan
    Plutteli skrev 2010-12-19 12:37:37 följande:
    Jaha, så hur bra förälder man är handlar om hur duktig man är på att skapa konflikter med sitt barn?
    Det är ju barnen som skapar konflikterna, jag ser till att ta kontrollen över dem och överlåter den inte till mina barn. Menar du att du gör det? 
  • Tre små grodor

Nej. Inte utan att åtminstone ha med mer kläder.

Svar på tråden skulle du tillåta detta?