• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife
    Izz skrev 2011-01-08 14:54:51 följande:
    Nyss hemkommen från akuten, spontant missfall...  så tack och adjö för min del då :( Kommer nog hålla mig borta från forumen ett tag så det här får sjunka in...
    Tänker på dig! Ta hand om varandra, låt sorgen ta sin plats...

I den här tråden finns massor med bevis på att det kan ta sig igen och det snabbt om man vill det.
  • Emelie8409

Jag beklagar också!! =(

Vi har varit i badhuset idag, vilket har resulterat i att jag är så trött så jag knappt vet vad jag ska ta vägen... Min kära man har köpt lite godis till mig så längtar till sonen har somnat så jag kan bädda ner mig i soffan med täcke och kudde och bara MYSA med mitt godis.... ;)

• iMammasMage
    givinglife skrev 2011-01-08 15:43:42 följande:
    Jag har bara pratat med bm, hon säger att de räknar 19 som senaste mensens första dag.... så då skulle jag vara i v7+1 idag.... jag hade ägglossning ca 15 dec så jag är nog bara i v 5+?... det känns lättare att räkna efter bm då går det snabbare till v 12( egentligen inte, men det känns bättre...)

Mina symtom kommer och går lite i styrka... känner av illamåendet nån gång per dag och brösten när jag tar av bh:n. Ibland övertänker jag och tror att det ska ha hänt nåt för att jag inte känt lika mycket illamående eller lika ömma bröst... sen kommer allt i full styrka igen och då blir jag glad igen.
    Inte ofta man är glad o nöjd över illamåendet.
    Jag har nämligen inte ens skrivit in mig än, men pratat med bm å hon tyckte vi ska göra ett ultra för att kunna fastställa vilken vecka jag e i. Men det om kanske 2 veckor för att vara på den säkra sidan. Men det borde ju inte vara mer än vecka 5 som du sa, fast håller med ;) skulle vara härligt att ta sig igenom första trimestern så snabbt som möjligt, för psykets skull ;)

Nu vill man verkligen ha alla symptomen varje dag. Idag har jag knappt kännt ngt. alls så nu ber jag himlarna att ge mig lite symptom på beställning ;) Dom kommer nog tillbaka snart skulle jag tro.
    Kul att ni mår bra och att du njuter av dina symptom ;D

♥ (¯`°?.¸ ♥ kärlekens frö ♥¸.?°´¯) ♥
  • SannaM

Tack ni som svarat om foglossning! Jag hoppas sannerligen inte att mina ljumskstick och -ilningar tyder på det... såhär tidigt liksom, då blir det ingen skojig graviditet! Men huvudsaken är att inte fröet tar skada iaf. Pratade med Vårdguiden i morse och hon tyckte i alla fall inte det lät som nåt farligt, eftersom jag inte har ont hela tiden. Avvaktar helt enkelt...

• dea
    IZZ: Shit va tråkigtGråter ta hand om dig/er nu.......kramar{#emotions_dlg.flower}
  • nasj
    SannaMac skrev 2011-01-08 17:38:19 följande:
    Tack ni som svarat om foglossning! Jag hoppas sannerligen inte att mina ljumskstick och -ilningar tyder på det... såhär tidigt liksom, då blir det ingen skojig graviditet! Men huvudsaken är att inte fröet tar skada iaf. Pratade med Vårdguiden i morse och hon tyckte i alla fall inte det lät som nåt farligt, eftersom jag inte har ont hela tiden. Avvaktar helt enkelt...
    Jag hade exakt samma grej,höll i en vecka,sen blev det bättre,nu har jag det nångång ibland,däremot blev ryggontet ryggskott

Izz;Är verkligen jätteledsen,vet precis hur det känns,ta hand om dig,kram
  • RonjaLi
    SannaMac skrev 2011-01-08 17:38:19 följande:
    Jag har foglossning och sååå jäkla ont i ischias
    Hade grym foglossning när jag väntade sonen! De sista månaderna kunde jag i stort sett inte gå.
    Min kropp har ännu inte läkt ordentligt (sonen är 2 år och 3 mån) så det är nog därför jag börjat få ont så tidigt.
  • SannaM
    RonjaLi skrev 2011-01-08 18:02:07 följande:
    Jag har foglossning och sååå jäkla ont i ischias
    Hade grym foglossning när jag väntade sonen! De sista månaderna kunde jag i stort sett inte gå.
    Min kropp har ännu inte läkt ordentligt (sonen är 2 år och 3 mån) så det är nog därför jag börjat få ont så tidigt.
    Aj!!! Ja, shit då väntar kanske inga roliga veckor för dig?
    Jag har ju aldrig varit gravid förr, så jag vet inte... men har lätt för att få ont i ryggen, har ofta en hel del knutor och värk hit och dit, så visst, det kan ju bli så.

Kissnödigheten har i alla fall kommit igång ordentligt. Två gånger per natt är jag uppe, trots att jag undviker att dricka en massa på kvällen, och på vägen hem idag höll jag verkligen på att explodera trots att jag kissat precis innan jag lämnade vännerna jag var hos. Puuh. DET är dock bara ett trevligt problem
  • Helhjärtat

Hej! Jag följer med er här.
    Min graviditet började lite konstigt häromdagen.

Fick ont i livmodern när jag egentligen förväntade mig äl-värk i onsdags och blev då lite fundersam vad det var. Värken ökade i styrka och jag kunde verkligen inte förstå varför. Hade ju haft mens förra månaden som jag skulle så gravid var jag ju inte.. trodde jag.
    Torsdag kväll började jag blöda, räckte med trosskydd men blev ändå rädd. Gjorde ett gravtest morgonen efter för att vara på den säkra sidan och jo visst blev det ett starkt  Plus, på en gång syntes det. Det första som flög upp i huvudet var missfall.
    Fick tag på en bm igår som sa att det är helt normalt att blöda och ha lite ont i början, så jag litar väl på henne. Men under gårdagen på jobbet hade jag hemskt ont, krampade i magen och strålade liksom ut i sidorna, högg i magen vid varje steg jag tog. Men det avtog under kvällen och idag känner jag mig bara lite svullen och öm i livmodern och med endast spottings.
    Bm sa att det kan vara ägget som fäster i livmodern. Men när tusan hade jag äl dårå?! Jag som brukar känna av den. Det stämmer inte alls med mina beräkningar så nu vet jag inte om jag ska räkna från den här månaden eller den förra. Ska försöka få tid för ett vul/ul för att få svar i nästa vecka.

Jag vågar inte tro att jag är gravid, men grav-testet visar ju något annat, hoppas bara att det inte var missfall jag hade (borde haft värre blödning isf tycker jag). Hjärta Räknar på att ha förlossningdatum mellan 31/8-30/9, beroende på om jag ska räkna från förra eller denna månads mens.

Svar på tråden BF september 2011