• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    DaniellaG skrev 2011-01-08 20:57:14 följande:
    Jag förstår inte hur ni som inte har några symptom VILL ha symptom! Det är inget kul alls att gå och vara trött hela tiden. Orkade inte ens gå till jobbet häromdagen.
    Det handlar inte om symtomen i sig. Hade jag vetat att graviditeten fortgick som den skulle så skulle jag vara tacksam för de få symtomen men nu gör de mig bara nojjig.
  • Frka11
    Flisan79 skrev 2011-01-08 21:04:12 följande:
    Det handlar inte om symtomen i sig. Hade jag vetat att graviditeten fortgick som den skulle så skulle jag vara tacksam för de få symtomen men nu gör de mig bara nojjig.
    jag håller med....men jag mår gärna illa också bara jag får behålla den lilla i magen.. å andra sidan så har jag hemskt ont i brösten nu, trött trött trött anfådd för ingenting men molvärken i magen är inte lika som den va innan...längtar tills jag får prata med en bm, ska då säga att jag vill ha ett tidigt vul m tanke på mitt missfall, oron granger ju....men jag har en bättre känsla denna graviditet än förra gången:)

Tråkigt att läsa om er som fått missfall, jag lider verkligen med er!bara att ta nya tag:)
  • Minnie Mouse

Flisan79:
    Ja hon ska vara på förskola, det blir ju 15 timmar i veckan sen, men det blir ju bra ja egen tid för den lilla samt att även hon får leka med andra barn och inte bara titta på mig och ber mig leka med henne när jag inte har lust :) Men sen när de blir äldre blir det ju jätte bra att de har varandra.
    Som nu dina två.
    Jag hoppas bara att det är nu jag har det jobbigt med tanke på tröttheten. Jag hoppas värkligen att jag inte är lika trött om några veckor.
    Sen tänker jag det är många av mina kompisar som har två och de har överlevt så då börjar jag tänka att även vi kommer nog att klara av det :)
    Så är det väl med nr 3 också heheh:) tycker man.

• k03san

Så tråkigt att höra IZZ!

Jag undrar hur ni ställer er till att vaccinera er mot svininfluensa/influensa? Tydligen prioriteras gravida inom vissa landsting och rekommenderas att ta spruta nr 2, medan andra landsting menar att det räcker med sprutan förra året.

Ha en fortsatt go helg!

• Minnie Mouse

Jag tänker inte ta och vaccinera mig. Det har jag bestämmt mig redan förra året.
    Då var jag på väg jag och min dotter, men fick höra att det skyddar ca 6 månader upp till ett år, jag som trodde det var livstidsskydd. Och nästa alla som fick vaccinen blev sjuka av den efter att de fick den. De fick inte svininfluensan självklart men blev kraftigt förkylda. Jag visas inte så mycket i folkmassor blir knappt förkyld, så jag ser inget positivt med detta. Nej tack säger jag bara :)

• Martinja

För mig blir det definitivt ingen vaccinering. Var anti förra året och är faktiskt det fortfarande. Men upp till var och en såklart.

• betula

Jag har faktiskt funderat på detta m vaccinering. Skulle aldrig få för mig att vaccinera mig om det inte var för att jag är gravid, men vet inte riktigt varför gravida rekommenderas att vaccinera sig?

Jag tror jag låtsas som jag hade svininfluensan förra året och är skyddad från det :D Jag fck iaf värsta influensan, men då jag är lite läkarskygg kontaktade jag aldrig någon för att få den bekräftad som just svininfluensa.

• Jokkan

Jag hade svinflunsan i vecka 26 första grav., inte roligt alls. (Fick det dagen inna jag besultat mig för efter många om och med vaccinera mig) Så vaccin behövs inte i mitt fall!

Usch vad sjuk jag var, låg i Uppsala med dropp men dottern var aktiv i magen när jag var helt borta, haha! Jag var mkt anti men pga mina erfarenheter skulle jag ev. kanske rekommendera andra att vaccinera sig om man har nedsatt immunförsvar som jag hade (var sjuk jämt). Annars inte.

Mvh
    Jokkan

• Hannabus

När berättar ni för familj och chef? Jag o sambon har inte berättat för ngn än, känns konstigt men är bara i vecka sex.. på måndag jobb o jag sover middag varje dag o är genomseg, undra hur de ska gå...

• givinglife
    k03san skrev 2011-01-08 22:42:10 följande:

Så tråkigt att höra IZZ!

Jag undrar hur ni ställer er till att vaccinera er mot svininfluensa/influensa? Tydligen prioriteras gravida inom vissa landsting och rekommenderas att ta spruta nr 2, medan andra landsting menar att det räcker med sprutan förra året.

Ha en fortsatt go helg!

Jag jobbar inom vården och har tagit flunsa sprutan varje år... redan gjort i år, och svininfluensan förra året...
Svar på tråden BF september 2011