• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ellebellebi2010

Betula: Jag har haft ljusbruna flytningar sedan jag plussade, lite, men ändå varje dag. Läste några trådar här på FL o det kan tydligen vara så. En tjej hade haft det i flera veckor o hade en son nu Men visst, jag väntar med att berätta tills de slutat! Eller efter ev. VUL.

• SannaM

Här har det snicksnackats vill jag lova

Började nya jobbet igår, 8-17.30 var jag där, hemma först efter 19 och SÅÅÅÅÅ slut. Shit alltså. Var jätteillamående hela förmiddagen och gick med uppknäppt knapp i jeansen, tur att inte eleverna kommit än då... berättade för mina två närmaste kollegor hur läget ligger, så att jag har någon att klaga med liksom, oavsett hur det går...

...men idag kommer eleverna, och jag är så sjukt trött alltså. Puh, gick och la mig 21 igår och har väl i alla fall sovit dryga 7 timmar, men vad hjälper det?

Bröst har det talats om.. mina är fylligare liksom, jag fyller bättre ut mina uthängda B-kupor nu Ömma på lite olika ställen varje dag, och vänster är definitivt större än höger! Så kan det va!

• SannaM

Förresten: Skitkonstig grej igår, har någon av er varit med om att ha SVÅRT att kissa? Jag drack väl lite mindre igår än jag brukar, men typ en dryg liter vatten under arbetsdagen, var och kissade 3 ggr kanske men hade skitsvårt att få nåt alls. Små små droppar kom det bara, och så var det hela dagen. Hällde i mig vatten när jag kom hem, men inget vattenfall ville ut ändå. Hade lite omt väldigt långt ner i magen under dagen igår, fastdet kändes inget alls när jag kissade... Hmm? Jag som kissat stup i kvarten hela veckan innan!

• Miniapa

Godmorgon alla! Hoppas att vi alla får en toppendag :)

LitenMy: Lycka till och uppdatera oss gärna om hur det gick! Jag måste vänta till nästa torsdag innan vul...ghaa :)

Det lilla illamående som kom försvann lika fort...inget känns i brösten och de är lika slappa som vanligt...tröttheten har börjat försvinna med. Men gravid är jag :) "Bara" en vecka och två dagar kvar till vul!

• N e m i
    Cornellia skrev 2011-01-11 01:22:10 följande:
    Dom hade ingen aning. Men jag är glad iaf
    Kul att höra att det gick bra! Otäckt att blöda under grav! Men du hade inga smärtor i samband med blödningen då?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    SannaMac skrev 2011-01-11 07:20:52 följande:
    Förresten: Skitkonstig grej igår, har någon av er varit med om att ha SVÅRT att kissa? Jag drack väl lite mindre igår än jag brukar, men typ en dryg liter vatten under arbetsdagen, var och kissade 3 ggr kanske men hade skitsvårt att få nåt alls. Små små droppar kom det bara, och så var det hela dagen. Hällde i mig vatten när jag kom hem, men inget vattenfall ville ut ändå. Hade lite omt väldigt långt ner i magen under dagen igår, fastdet kändes inget alls när jag kissade... Hmm? Jag som kissat stup i kvarten hela veckan innan!
    Du har inte fått UVI? När man är gravid kan UVI kännas annorlunda än annars. Lite mer som mensvärk säger min BM. Om det fortsätter, så ring din BM så får du säkert lämna urinprov. Det är inte bra med UVI under grav. Bra att kolla upp för att vara på säkra sidan!!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • syltvessla

Godmorgon... jag har bara lite symtom av varje.. lite trött, lite öm i brösten, lite smått svullen, lite mollvärk...
    Men kan tänka mig att jag får igen det senare...

såg ni pratade lite namn innan.. jag har hittat ett nytt favoritnamn jag måste vänja mannen vid...
    Havanna!

• NornaB

Godmorgon alla!! 

Här händer hur mycket som helst på ett dygn! Undra hur detta ska sluta?

Idag går jag in i vecka 6, så bara 34 kvar! HaHa

Är jätte trött idag, kommer att bli jobbigt att jobba kväll har 3 kvar.. men sen 3 dagar ledigt! Igårkväll hade jag tur! 2 frivilliga(!!!!!) elever va nere och hjälpte till! Vi jobbar själva på kvällen normalt så det va kul med sällskap Men när jag kom hem vid 22 va jag helt slut! Så det blir vila på förmiddagarna denna veckan

Berättade för de flesta på jobbet igår och dom blev glada Speciellt vår timanställda som ska ha mitt vik

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Flisan79
    soosi skrev 2011-01-11 04:16:19 följande:
    Mina bröst är lika små som dom alltid varit, känner ingenting varken ömma eller svullna! E i vecka 7.. E det normalt? Brösten borde väl ändå reagera på hormonerna i kroppen.. Dom måste väl bli större nån gång under graviditeten! Någon som vet?
    Tyvärr så växer inte allas bröst av graviditeten...eller ömmar för den delen. Mina har vuxit drygt en kupstorlek under graviditeterna men det har inte berott på hormoner utan att jag har gått upp i vikt (i fett då altså), däremot så sa det kaboom när mjölken rinner till efter FL och då har jag ökat flera storlekar.
Svar på tråden BF september 2011