• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • knorrig
    Rozensliv, wanted & Kitty 82 >>    Ja, det var en riktig lättnad att det såg bra ut  Solig 

Hoppas också att allas graviditeter fortsätter och slutar lyckligt !
  • Renni
    knorrig skrev 2011-01-10 12:42:05 följande:

Igårkväll började jag få j-ä-t-t-e-ont på vänster sida av tjejmagen, tänkte att jag skulle avvakta och se om det gick över.. men icke. Det gjorde mer och mer ont hela tiden. Ringde rådgivningen vid 01.30 och sjuksköterskan sa: -"Åk in till akuten. Genast!!"  (eventuellt utomkvedshavandeskap).
    Så jag väckte sambon som yrvaken följde med. Ett urinprov, blodtryck och VUL senare så konstaterar dom att allt är bra med lilla fröet och att det sitter där det ska. Tack och lov Hjärta

Vet inte vad anledningen var till att det gjorde så ont, men jag fick mig en rejäl tankeställare och insåg, om möjligt, ännu mer hur gärna jag vill att bebi ska komma till världen :)

åh vad skönt att allting såg bra ut.. =)
    Hoppas du slipper få så ont hädanefter.. Man blir ju trots allt orolig för det lilla pyret..
  • She is Me
    MuM2girls skrev 2011-01-10 14:06:47 följande:
    Då har man ringt till MVC passa på på dotterns ett års dag:D kanske ger lite tur!!

Inskrivning den 11 Feburari, och kubbultraljud den 25 Feburari!! Längtar till dess:)
    Fick du tid till Kub så direkt ?! jag ska på inskrivning, den 18...  hoppas jag får tiden då, vill ju veta när man ska göra KUB-UL  och hoppas på positivt besked med förståss...
    Google is my friend ♥
  • MuM2girls
    She is Me skrev 2011-01-10 14:16:52 följande:
    Fick du tid till Kub så direkt ?! jag ska på inskrivning, den 18...  hoppas jag får tiden då, vill ju veta när man ska göra KUB-UL  och hoppas på positivt besked med förståss...
    Jepp de boka direkt i sitt datasystem. Kändes skönt!!! Gissar på att de bokar det vanliga UL på inskrivningen för mig!!
  • miqaw
    MuM2girls skrev 2011-01-10 14:26:24 följande:
    Jepp de boka direkt i sitt datasystem. Kändes skönt!!! Gissar på att de bokar det vanliga UL på inskrivningen för mig!!
    Den info jag fick var att man gör KUB direkt på inskrivningen... Men antar att det är från landsting till landsting
  • MuM2girls
    miqaw skrev 2011-01-10 14:31:19 följande:
    Den info jag fick var att man gör KUB direkt på inskrivningen... Men antar att det är från landsting till landsting
    Okie, här bokar de på inskrivningen gör man blodprovet de behöver till kubbet och ett par veckor efter så gör man själva kubbultraljudet.

De skulle skicka hem info om inskrivningen, kost och kubb till brevlådan:)
  • MuM2girls
    MuM2girls skrev 2011-01-10 14:35:18 följande:
    Okie, här bokar de på inskrivningen gör man blodprovet de behöver till kubbet och ett par veckor efter så gör man själva kubbultraljudet.

De skulle skicka hem info om inskrivningen, kost och kubb till brevlådan:)
    Mena man bokar när man ringer, och man gör blodprov på inskrivningen blev lite konstigt där:)
  • IdaElinLivia040611
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:23:35 följande:
    Nu kan jag äntligen uppdatera hur det gått för mig efter blödningen i torsdags.

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Vi har vårt lilla gryn kvar!

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.
    Åhhhh gud vilken lättnad för er. Grattis!!!!!!
Svar på tråden BF september 2011