• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Cornellia

Jag är hungrig HELA TIDEN, men så fort jag äter så blir jag illa mående och får ont i magen.

Dessutom är jag så gott som död hemma, kommer hem vid 4 och då går jag och lägger mig, maken får fixa middag och sånt när han kommer hem, går upp och äter, sen är jag kanske vaken nån timme innan det är gonatt igen. Sover nog 14 timmar om dygnet, det är helt sjukt.

• Svalan8

Känner igen det där med sova och illamående. Skulle kunna sova hela dagen om man bara fick:) mår illa från och till hela dagen och direkt när jag vaknar. Men har bara behövt spy 2 ggr så det är skönt. Man ska inte gnälla för det är ju positivt men jag skulle inte tacka nä till att bli lite piggare iaf:)

• sockerslav

Idag var jag såååååå trött när jag kom hem från jobbet. Hade glömt bort att jag bokat in mig på ett Afropass på gymmet och när jag kom på det var det för sent att avboka så det var bara att masa sig dit.

Shit, vilken energi jag har nu! Jag är så glad att jag gick dit. När jag kom hem åt jag fruktsallad med rostade hasselnötter. Om jag inte hade gått dit hade jag säkerligen vräkt i mig något betydligt onyttigare.
    På torsdag blir det afro, fredag spinning och lördag MRL.  Trodde verkligen inte jag skulle ha nån energi för såna här "stolleprov" när jag snart går in i v. 8.

(Vid förra graviditeten var jag på tre promenader och ett body pump-pass på 40 veckor! Snacka om slappt!) 

• SannaM

Alltså det här med STORLEK på embryot! LitenMy skrev ju att hennes foster är 9 mm långt nu i vecka 5+4 (var det va?) Jag gjorde VUL ikväll eftersom jag var inne på gynakuten med UVI (ja, det var UVI, nu äter jag penicillin)...

Jag är i v 5+5 idag och mitt foster är 3 mm stort. Det sa läkaren var helt normalt (även om han sa att det brukar vara 4 mm man säger att det ska vara). Nu är jag livrädd att det är för litet och att han bara sa att allt såg bra ut för att lugna oss... Han pratade inte alls om nåt hjärta som pickade eller så, sa bara att allt såg bra ut...

Någon som kan göra mig klokare???

• Flisan79
    SannaMac skrev 2011-01-11 23:34:42 följande:

Alltså det här med STORLEK på embryot! LitenMy skrev ju att hennes foster är 9 mm långt nu i vecka 5+4 (var det va?) Jag gjorde VUL ikväll eftersom jag var inne på gynakuten med UVI (ja, det var UVI, nu äter jag penicillin)...

Jag är i v 5+5 idag och mitt foster är 3 mm stort. Det sa läkaren var helt normalt (även om han sa att det brukar vara 4 mm man säger att det ska vara). Nu är jag livrädd att det är för litet och att han bara sa att allt såg bra ut för att lugna oss... Han pratade inte alls om nåt hjärta som pickade eller så, sa bara att allt såg bra ut...

Någon som kan göra mig klokare???

I boken ett barn blir till (lennart nillsons bok) står det att ett embryo på 24 dagar är 4 mm. Det är räknat sen ÄL. Om lutealfasen är 14 dagar (cykel 28 dagar)innebär det att man är i v 5+4 men det beror ju som sagt på cykeln.Sen kan det ju diffa lite då ägget kan fästa lite senare tex. Örk...det är för sent för mig för att tänka klart.

När emryot är 28 dagar är det 6 mm så det går undan. 30 dagar 7 mm, 39 dagar 12 mm osv
  • Flisan79
    Flisan79 skrev 2011-01-12 00:43:35 följande:
    I boken ett barn blir till (lennart nillsons bok) står det att ett embryo på 24 dagar är 4 mm. Det är räknat sen ÄL. Om lutealfasen är 14 dagar (cykel 28 dagar)innebär det att man är i v 5+4 men det beror ju som sagt på cykeln.Sen kan det ju diffa lite då ägget kan fästa lite senare tex. Örk...det är för sent för mig för att tänka klart.

När emryot är 28 dagar är det 6 mm så det går undan. 30 dagar 7 mm, 39 dagar 12 mm osv
    Juste, det står att dag 22 börjar hjärtat pumpa så det var nog för tidigt att se. Vad jag vet så brukar det vara svårt att se innan v 7.
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-12 00:43:35 följande:

Men vad svamlade hon om på gyn för mig i måndags?
    Då kan det inte var superkonstigt att embryot "bara" var 6 mm 28-30 dagar efter ÄL.
  • Flisan79

Jag igen men från telen i sängen. Läste just i " mammapraktika" att i v 6 är emryot ca 2-4 mm. Perfekt med 3 då vill säga

Bra med många gravböcker hemma

• Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-12 00:55:20 följande:
    Cornellia: nej det låter ju som att det skulle stämma
    Tur då kan jag sluta oroa mig för det oxå, på henne lät det som om embryot var för litet för att det skulle vara normalt, har oroat mig lite över att det kanske inte växer som det ska.
Svar på tråden BF september 2011