• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

Jag känner mig inte alls gravid, inte svullen alls. Men illamående som sjutton, det har jag inte varit med mina andra så det känns inte som ett symtom;) trött oxå som fasen! Det känns igen iofs... Inskrivning om en vecka här. Gillar alla delmål, då blir det inte lika lång väntan... Eller jo det blir det;)

• Ellebellebi2010

I min kommun får man tydligen minsta möjliga, dvs ett UL i vecka 18-19 bara. Vet inte om de kan gå med på ett VUL på sjukhuset som ligger i annan kommun, men man kan ju fråga Vill gärna se bebben innan jag berättar på jobbet!

Mina bröst är nu en E-kupa, kan inte knäppa jackan snart.. Och jag är i vecka 7, 6+1, var ska detta sluta, haha! Min man är NÖJD, miiinst sagt ;)

• Syster Bettan

Hoppar in här. Vaknade idag med samma känsla som sist! Barn nr. 2 i magen. BF 18 sep. så riktigt tidigt...Har inga krämpor och hoppas på att denna gång slippa illamåendet. Känns dock alldeles pirrigt inom mig, bara jag och pappan vet om det och känner att denna gång vill jag nog hålla på det, kanske även för att vårt första barn kommer vara 19 mån när detta beräknas, nervös över hur människor omkring mig kommer ta det hela...

• MuM2girls
    Syster Bettan skrev 2011-01-10 17:33:19 följande:
    Hoppar in här. Vaknade idag med samma känsla som sist! Barn nr. 2 i magen. BF 18 sep. så riktigt tidigt...Har inga krämpor och hoppas på att denna gång slippa illamåendet. Känns dock alldeles pirrigt inom mig, bara jag och pappan vet om det och känner att denna gång vill jag nog hålla på det, kanske även för att vårt första barn kommer vara 19 mån när detta beräknas, nervös över hur människor omkring mig kommer ta det hela...

Grattis:)

Kul att du får barnen rätt tätt:) Min dotter kommer vara 19-20 månander när mitt andra är beräknat:) så rätt lika där:)

• LillaLilja

Det där med E kupa känner jag igen :) Tror nog jag t o m passerat E nu, då BH'n jag har på mig är E och den är för liten, är i  v7+1 Förvånad
    Får se hur det går :)

Idag har jag haft som små kramper i livmodern, känns typ som magknip men ändå inte..
    Hoppas att det inte är någon fara, men det känns inte som om det borde vara det..

Kan vara oro/saknad också, då sambon jobbar 30 mil härifrån och är borta hela veckorna och jag är såå rädd att det ska hända nått när han inte är hemma...

• Majmamma1984
    wanted skrev 2011-01-10 14:40:28 följande:
    Har läst att vissa blir frågade om KUB, varför? Har det med ålder och tidigare grav att göra eller??

Har även läst att autism och down syndrome och liknande tillstånd är vanligare om mamman inte är ung, har jag fel här eller?

Är ju helt ny inom denna front så jag har lite dålig koll ;)
    Jag är 26 och vårt barn hade DS...1 av 1400 kvinnor i min ålder får barn med ds. Så det är inte helt ovanligt. Är man äldre så är det ännu vanligare, minns inte den siffran dock.

Det stämmer alltså att fler äldrekvinnor får barn med ds men det flöds fler dsbarn av yngre kvinnor.
    Detta pga att kub inte är rutin för yngre och det därför inte upptäcks. Vid RUL har många av markörerna vuxit bort så det upptäcks ofta inte förrän vid födseln.
  • MuM2girls

Gud vilka bobbisar ni har:=O, själv är jag glad att jag nu börjar fylla ut en B, haha.

• Majmamma1984
    Limpan 83 skrev 2011-01-10 16:10:45 följande:
    Hej tjejer!

Hoppar in här, BF 17/9 så det är allfelsed färskt :) När ska man kontakta MVC? Gör man det på en gång?
    Har redan börjat må illa till och från under dagen.. suck..
    GRATTIS!!!  jag visste det =)
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2011-01-10 19:27:35 följande:
    Gud vilka bobbisar ni har:=O, själv är jag glad att jag nu börjar fylla ut en B, haha.
    Haha, tänkte samma sak . De blev iof E när mjölken rann till men det är ju mjölkfyllning som försvinner sen.
  • LillaLilja

Haha.. Dessa boobisar, men jag är inte GLAD över dessa, för de gör ont i axlar och de är i vägen redan och jag vill inte veta hur det blir sen...

Svar på tråden BF september 2011