• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LillaLilja

Har läst att vissa blir frågade om KUB, varför? Har det med ålder och tidigare grav att göra eller??

Har även läst att autism och down syndrome och liknande tillstånd är vanligare om mamman inte är ung, har jag fel här eller?

Är ju helt ny inom denna front så jag har lite dålig koll ;)

• She is Me
    miqaw skrev 2011-01-10 14:31:19 följande:
    Den info jag fick var att man gör KUB direkt på inskrivningen... Men antar att det är från landsting till landsting
    Ja det är nog olika, jag är ju bara i v 7 nästa vecka 6+5 så det är ju förtidigt att både ta blodprovet och KUB,  får väl vänta och se helt enkelt
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    wanted skrev 2011-01-10 14:40:28 följande:
    Har läst att vissa blir frågade om KUB, varför? Har det med ålder och tidigare grav att göra eller??

Har även läst att autism och down syndrome och liknande tillstånd är vanligare om mamman inte är ung, har jag fel här eller?

Är ju helt ny inom denna front så jag har lite dålig koll ;)
    Hos oss blir man erbjuden KUB om man är 33 år eller äldre,  detta för att risken för down syndrom och ryggmärgsbråck  ökar markant när man är i den åldern.... Att det skulle finnas någon samband mellan Autism och liknande har jag dock inte hört att det ska vara ålders relaterat. 
    Google is my friend ♥
  • MuM2girls

Här erbjuds alla kubb, de som vill får tacka ja!! bor i östergötland! tror inte många tackar nej när man erbjuds att titta på den lille!!

• miqaw
    MuM2girls skrev 2011-01-10 14:45:07 följande:
    Här erbjuds alla kubb, de som vill får tacka ja!! bor i östergötland! tror inte många tackar nej när man erbjuds att titta på den lille!!
    Har hört samma sak, för BM jag talade med sa bara att jag skulle fundera på om jag ville göra det eller ej och har inte passerat 33- årsstrecket Flört
  • She is Me
    She is Me skrev 2011-01-10 14:44:26 följande:
    Hos oss blir man erbjuden KUB om man är 33 år eller äldre,  detta för att risken för down syndrom och ryggmärgsbråck  ökar markant när man är i den åldern.... Att det skulle finnas någon samband mellan Autism och liknande har jag dock inte hört att det ska vara ålders relaterat. 
    bor i skåne
    Google is my friend ♥
  • Flisan79

Här erbjuds alla över 35 (stockholm) men man kan få remiss från bm. Jag berättade att min syster förlorat ett barn i v 22 pga DS så då var det inga problem. Hoppas det går lika smidigt denna gång.

• Limpan 83

Hej tjejer!

Hoppar in här, BF 17/9 så det är allfelsed färskt :) När ska man kontakta MVC? Gör man det på en gång?
    Har redan börjat må illa till och från under dagen.. suck..

• miqaw
    Limpan 83 skrev 2011-01-10 16:10:45 följande:
    Hej tjejer!

Hoppar in här, BF 17/9 så det är allfelsed färskt :) När ska man kontakta MVC? Gör man det på en gång?
    Har redan börjat må illa till och från under dagen.. suck..
    På vårt landsting står det att man ska kontakta så snart som möjligt, så det är bara att slänga sig på telefon när de har telefontid

GRATTIS förresten!
  • Sarro

Hej här :) idag va jag på första mötet med min bm :) Pratade lite om alkhol, tobak och matvanor mm. Inget långt samtal med direkt när man klev in i det bekanta rummet så kändes det verkligt på nått sätt :P man kom och tänka på hur man under förra graviditeten gick in där med större och större mage varje gång :P Är i vecka 5+4 och känner mej redan jätte gravid ibland :D känner ni så? typ jätte svullen och så :P hehe..

Svar på tråden BF september 2011