• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Syster Bettan

Jag märker bara att jag är gravid än så länge på att brösten börjat svullna lite... Skulle behöva vara fri från krämpor då jag precis kommit tillbaka till jobbet från barn nr. 1. Hade varit trevligt att inte behöva outa där så tidigt.. Längtar till v. 12 och till VUL. Förra gången tyckte jag att de var de längsta 12 veckorna i mitt liv.... Ska på stor fest om två veckor med middag innan med mina syskon, de lär ju fatta vad som är på g :) Är nervös för min syrras reaktion då de försökt ett rejält tag att skaffa barn och är nu stressade över det!

• miqaw

Värken i mina bröst är på G bort känns det som, inte alls kul eftersom jag nästan hellre hade haft ont för att veta att allt är som det ska... MEN, molvärken i magen är kvar så det får jag se positivt!
    Har ett kontorsjobb/kundtjänstjobb och ryggvärken är just nu allt annat än bekväm, stå eller sitta, ja ni... Inget av det? Är det ett alternativ? Flört Vet att promenader brukar hjälpa men nej, det är på tok för halt ute just nu...

• sockerslav

Var bor ni alla som får göra VUL??

Jag bor utanför Gbg och mig veterligen får man inget VUL alls. Jag vet inte vad som är normalt för när jag var på läkarundersökningen vid förra graviditeten gjordes ett VUL, men jag vet inte om det var bara för läkaren känner min mamma som hon "bjöd" på det för att vara schysst.

Ska till BM på fredag, men kommer inte ihåg vad vi sa. Blir antagligen bara lite samtal och provtagning skulle jag tro. Vill berätta på jobbet, men jag ska vänta till i alla fall vecka 12.

• Hannabus

Hej!
    Jag bor i skövde och här erbjuds inget VUL minsann! Å jag vill och behöver se den där lilla :) Fanns VUL för 450 kr i Göteborg... nästan värt det.. konstigt att det är så olika inom olika landsting.. Imorn ska jag på "hälsosamtal". Undra om jag ens blir erbjuden KUB i så tidig ålder men men.. vi får se..

• Renni

Anledning till att jag får göra ett VUL är att jag hade ofosterlig graviditet sist... Så det är därför, annars får inte vi heller göra VUL bara för att "titta" på pyret.

Igår kväll mådde jag illa HELA kvällen... Men inte så illa så att jag känner att jag skulle kunna spy utan sån där jobbigt illamående som bara ligger och "pyr".... =) Men jag är glad för de små symtomen som har.

6 dgr kvar till mitt VUL.... önskar jag kunde spola fram tiden.

• Miniapa
    sockerslav: Jag bor i Kungälv och förra graviditeten så var min man orolig och ville se att allt stod rätt till hittills (han har en handikappad storebror) och det gav oss vul. Denna gången får vi det för att vi förlorade vår son i v 21 nu i oktober och vill se och få en bekräftelse att allt ser bra ut.
    Första graviditeten bodde vi i Kärra och då fick jag en blödning i v 6 och fick vul i v 6 och v7.
  • Cornellia
    N e m i skrev 2011-01-11 08:53:25 följande:
    Kul att höra att det gick bra! Otäckt att blöda under grav! Men du hade inga smärtor i samband med blödningen då?
    Nix, ingenting.
  • betula
    Jokkan skrev 2011-01-11 00:04:02 följande:
    ..allt är nog som det ska! =D Illamående är bra, önskar jag hade mer av det.

Mvh
    Jokkan
    Jo ja hoppas det. *suck*
  • Flisan79
    sockerslav skrev 2011-01-11 09:54:51 följande:
    Var bor ni alla som får göra VUL??

Jag bor utanför Gbg och mig veterligen får man inget VUL alls. Jag vet inte vad som är normalt för när jag var på läkarundersökningen vid förra graviditeten gjordes ett VUL, men jag vet inte om det var bara för läkaren känner min mamma som hon "bjöd" på det för att vara schysst.

Ska till BM på fredag, men kommer inte ihåg vad vi sa. Blir antagligen bara lite samtal och provtagning skulle jag tro. Vill berätta på jobbet, men jag ska vänta till i alla fall vecka 12.
    Bor i stockholm och här får man inte heller VUL, gjorde dock privat hos min gyn förra gången i v 8 och kommer nog göra det denna gång med. Kostar som ett läkarbesök, dvs ca 300 kr.
  • betula
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-11 06:59:30 följande:
    Betula: Jag har haft ljusbruna flytningar sedan jag plussade, lite, men ändå varje dag. Läste några trådar här på FL o det kan tydligen vara så. En tjej hade haft det i flera veckor o hade en son nu Men visst, jag väntar med att berätta tills de slutat! Eller efter ev. VUL.
    Jag hade lite brunaktiga flytningar vecka då ja skulle ha mens, men sen har det varit som vanligt (kanske lite rikligare m flytningar). Hade jag haft det hela tiden tror jag det hade känts lugnare... Men men... fortfarande bara ljust ljust ljust rosa och inge magont eller liknande iaf, så jag skall hålla mig lugn :P
Svar på tråden BF september 2011