• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LillaLilja

Då gör vi ett nytt försök (skriver via telefonen) då inlägget blev postat direkt..

Jag har börjat må lite små illa, framför allt när jag lägger mig och ska sova på kvällarna och när jag vaknar.. Jag är absolut inte så illamående så att jag behöver kräkas!

Angående namn, så har vi innan jag blev gravid, bara haft tjej namn.. Men nu när både min pappa och sambons pappa är övertygade om att de är killar så har vi fått rätt bra med såna

Tjej: Nathalie, Leija, Tindra, Saga
    Kille: Rasmus, Hugo, Alvin, Nomy

På Onsdag ska jag till BM på hälsosamtal, får se vad hon säger angående hur långt gången jag är, enligt min och min mammas beräkning så kommer bebis 26/8 men enligt FL 2/9 så vi får se :)

• MuM2girls

Helloj!!

Mitt illamående är ju värst på morgonen innan jag har ätit, men problemet är att jag blir spyfärdig på allt jag ser. Fick kämpa att lagen en pytteliten macka till frukost med lite kyckligröra på. Något annat pålägg gick inte. Någon som har det så?

GUD VA KUL FÖR DIG CORNELLIA!!!!!!

• Blomman2010

Hejsan!

Tänkte bli en i gänget här... Glad
    Väntar andra barnet 17/9.

• knorrig

Igårkväll började jag få j-ä-t-t-e-ont på vänster sida av tjejmagen, tänkte att jag skulle avvakta och se om det gick över.. men icke. Det gjorde mer och mer ont hela tiden. Ringde rådgivningen vid 01.30 och sjuksköterskan sa: -"Åk in till akuten. Genast!!"  (eventuellt utomkvedshavandeskap).
    Så jag väckte sambon som yrvaken följde med. Ett urinprov, blodtryck och VUL senare så konstaterar dom att allt är bra med lilla fröet och att det sitter där det ska. Tack och lov Hjärta

Vet inte vad anledningen var till att det gjorde så ont, men jag fick mig en rejäl tankeställare och insåg, om möjligt, ännu mer hur gärna jag vill att bebi ska komma till världen :)

• MuM2girls
    knorrig skrev 2011-01-10 12:42:05 följande:

Igårkväll började jag få j-ä-t-t-e-ont på vänster sida av tjejmagen, tänkte att jag skulle avvakta och se om det gick över.. men icke. Det gjorde mer och mer ont hela tiden. Ringde rådgivningen vid 01.30 och sjuksköterskan sa: -"Åk in till akuten. Genast!!"  (eventuellt utomkvedshavandeskap).
    Så jag väckte sambon som yrvaken följde med. Ett urinprov, blodtryck och VUL senare så konstaterar dom att allt är bra med lilla fröet och att det sitter där det ska. Tack och lov Hjärta

Vet inte vad anledningen var till att det gjorde så ont, men jag fick mig en rejäl tankeställare och insåg, om möjligt, ännu mer hur gärna jag vill att bebi ska komma till världen :)

Gud så skönt att det inte var något fel!!! Det ska nog gå så bra:)
  • Renni
    N e m i skrev 2011-01-10 09:48:08 följande:
    Vad spännande! Varför trodde inte BM på ditt ÄL? Skönt att få kika på liten med VUL snart! Jag fick tid 20 jan, men vet inte om jag får göra VUL. Har inte haft mens sen MF 29/11, så vet inte exakt BF än!

Har som du illamående när jag lägger mig. Kan även vakna på natten av illamående och magont (halsbränna). Var dock lite bättre inatt efter en Gaviscon. Mådde inte alls illa med sonen!
    Hon trodde inte att jag kunde plussa 11 dgr efter ägglossningen, men när man läser på FL så verkar inte det var onormalt. Men det ska bli kul o se om det stämmer =)...

Jag har ingen halsbränna...men jag hade problem med det förra graviditeten så jag hoppas jag slipper det denna gången...

För ett tag sen skrev jag att jag tyckte symtomen blev fler & mer för varje dag men idag har jag knappt kännt nånting... =// Knäppt....
    Om vecka blir det VUL....åååå vad jag längtar till dess nu. Fast en liten oro gnager i magen...
  • Kitty 82
    knorrig skrev 2011-01-10 12:42:05 följande:

Fy förstår du blev orolig. Men gud vad skönt att allt var bra med fröet
  • MuM2girls

Då har man ringt till MVC passa på på dotterns ett års dag:D kanske ger lite tur!!

Inskrivning den 11 Feburari, och kubbultraljud den 25 Feburari!! Längtar till dess:)

Svar på tråden BF september 2011