• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LitenMy
    SannaMac skrev 2011-01-11 23:34:42 följande:

Alltså det här med STORLEK på embryot! LitenMy skrev ju att hennes foster är 9 mm långt nu i vecka 5+4 (var det va?) Jag gjorde VUL ikväll eftersom jag var inne på gynakuten med UVI (ja, det var UVI, nu äter jag penicillin)...

Jag är i v 5+5 idag och mitt foster är 3 mm stort. Det sa läkaren var helt normalt (även om han sa att det brukar vara 4 mm man säger att det ska vara). Nu är jag livrädd att det är för litet och att han bara sa att allt såg bra ut för att lugna oss... Han pratade inte alls om nåt hjärta som pickade eller så, sa bara att allt såg bra ut...

Någon som kan göra mig klokare???

Fast de kan ju inte mäta embryot han måste mätta hinnesäcken så tidigt! Finns inget annat och mäta då! Embryot som liggr i säcken kan inte mättas förrens senare....jag såg nu att en tjej gjorde vul 7+2 och då var hinnesäcken 12mm. Så hur kan 9 mm var så hemskt?? Å dessa mm gör mig tokig! Försöker inte tänka nu!
  • hanna elise

Jaha, nu är man i vecka 6 :)
    Fortfarande känner jag inte av grav alls, mår inte illa, brösten är lika små och tomma som alltid, lite trött är jag, men inte mer än vanligt vid den här tiden på året.
    Den enda skillnaden jag märker är att jag är så kåt. VIll ju ha sex minst tre gånger om dagen. Men det orkar visst inte maken med. Han tycker att två får räcka, haha

Nån annan som märkt en förändring i sexlusten? 

• Limpan 83
    hanna elise skrev 2011-01-12 08:07:20 följande:
    Jaha, nu är man i vecka 6 :)
    Fortfarande känner jag inte av grav alls, mår inte illa, brösten är lika små och tomma som alltid, lite trött är jag, men inte mer än vanligt vid den här tiden på året.
    Den enda skillnaden jag märker är att jag är så kåt. VIll ju ha sex minst tre gånger om dagen. Men det orkar visst inte maken med. Han tycker att två får räcka, haha

Nån annan som märkt en förändring i sexlusten? 
    Haha här är det precis tvärtom! När jag blir gravid är det som att all sexlust blir som bortblåst! Har annars en väldigt stor sådan :) Jag är inte alls sugen längre. Sen när illamåendet och kräkningarna börjar är det kanske inte så konstigt heller att man inte är sugen. Förra graviditeten kunde jag spy 6 ggr om dagen :( Jag får dessutom ett luktsinne utom denna värld! Allt luktar väldigt starkt och allt luktar väldigt illa Tungan ute
    Så jag skulle vara glad om jag var du, njut!!!
  • HannaPannas
    Limpan 83 skrev 2011-01-12 09:04:09 följande:
    Haha här är det precis tvärtom! När jag blir gravid är det som att all sexlust blir som bortblåst! Har annars en väldigt stor sådan :) Jag är inte alls sugen längre. Sen när illamåendet och kräkningarna börjar är det kanske inte så konstigt heller att man inte är sugen. Förra graviditeten kunde jag spy 6 ggr om dagen :( Jag får dessutom ett luktsinne utom denna värld! Allt luktar väldigt starkt och allt luktar väldigt illa Tungan ute
    Så jag skulle vara glad om jag var du, njut!!!
    Har precis samma som du, jättebra luktsinne just nu. Och obefintlig sexlust, men jag kommer igåg från förra graviditeterna att den kan komma som en bomb senare..när man är tjock och otymplig..mycket opassande må jag säga =)
  • She is Me
    HannaPannas skrev 2011-01-12 09:14:30 följande:
    Har precis samma som du, jättebra luktsinne just nu. Och obefintlig sexlust, men jag kommer igåg från förra graviditeterna att den kan komma som en bomb senare..när man är tjock och otymplig..mycket opassande må jag säga =)
    hehe.... samma här
    Google is my friend ♥
  • givinglife
    She is Me skrev 2011-01-11 15:43:59 följande:
    ni som provat seaband har det hjälpt???  JAg mår så illa jääämt Gråter
    För mig har det inte hjälpt mycket den här gången, förra gången hjälpte det en hel del...
  • Hannabus

Hellu!

Idag var vi på första besöket och pratade om bebis och kost och motion osv.. Ganska tråkigt egentligen tyckte jag, kändes sådär opersonligt och vår bm var lite skum, fick ingen kontakt. Vi är ju så "nya" på det här så hade varit kul men någon som var glad och positiv, kändes mer som en tråkig föreläsning.

Fick höra att ultraljudet görs i vecka 17!!?? På tok för långt fram för oss... Vi blev framflyttade till vecka 6 + 3 idag med BF 2/9 men det ska verifieras senare (ngn som vet hur man ändrar i listam?)

Nämnde att jag har stickningar och "kramp" i äggstockarna (misstänker jag) när jag ställer mig upp (varje gång) från sittandes/liggandes och att det var jobbigt, då sa hon att jag kanske skulle till en doktor hos dom för o se om allt stod rätt till. Jag tackade ja och helt plötsligt var vi inbokade på VUL 24/1 :D vilket var det enda positiva med detta besök!

Är det någon mer än mig förresten som tycker att allt smakar konstigt? Min mamma hade gjort mat till mig som jag bara älskar och jag fick tacka nej, den luktade inte alls som vanligt. Min mat smakar inte som vanligt. Min favoritsalladsdressing får mig att må illa... Jag hittar inget gott att äta!

Kram på er allihop =)

• miqaw
    Hannabus skrev 2011-01-12 09:37:26 följande:

Hellu!

Idag var vi på första besöket och pratade om bebis och kost och motion osv.. Ganska tråkigt egentligen tyckte jag, kändes sådär opersonligt och vår bm var lite skum, fick ingen kontakt. Vi är ju så "nya" på det här så hade varit kul men någon som var glad och positiv, kändes mer som en tråkig föreläsning.

Fick höra att ultraljudet görs i vecka 17!!?? På tok för långt fram för oss... Vi blev framflyttade till vecka 6 + 3 idag med BF 2/9 men det ska verifieras senare (ngn som vet hur man ändrar i listam?)

Nämnde att jag har stickningar och "kramp" i äggstockarna (misstänker jag) när jag ställer mig upp (varje gång) från sittandes/liggandes och att det var jobbigt, då sa hon att jag kanske skulle till en doktor hos dom för o se om allt stod rätt till. Jag tackade ja och helt plötsligt var vi inbokade på VUL 24/1 :D vilket var det enda positiva med detta besök!

Är det någon mer än mig förresten som tycker att allt smakar konstigt? Min mamma hade gjort mat till mig som jag bara älskar och jag fick tacka nej, den luktade inte alls som vanligt. Min mat smakar inte som vanligt. Min favoritsalladsdressing får mig att må illa... Jag hittar inget gott att äta!

Kram på er allihop =)

Hoppas mitt besök blir bättre för jag har samma känsla som dig, som "nybörjare" vill man gärna bli lite ompysslad...
    Mat är svårt... Har ätit lättkesella till kvällsmat två dagar i veckan senaste halvåret, har faktiskt börjat gilla det och dessutom njuta av krämigheten, men igår, nä nä, det gick bara inte! Testade med knäckebröd och ost istället för att få NÅGOT i magen, och jo, det gick ner men mer än så var det inte... Detta kan bli spännande du!

Hoppas att VUL visar att allt är som det ska!
  • Hannabus

miqa,

jag köpte sån där manna risifrutti i veckan, 2 st. Jag fullständigt älskar det. Öppnade den ena, kändes sur liksom, kastade den o sa till min sambo "den här smakar ju skit, måste vara fel på den". Öppnade den andra- precis lika vidrig. Kastade den också. Slutade med att jag inte åt något kvällsmål o mådde illa istället!

Jag har börjat köpa inlagd typ surgurka på burk :) Wonderful asså.. drog en hel burk häromdagen, 60 cal per burk, kändes så jäkla bra, de kan jag väl unna mig ;) Det är det enda samt peparoni som smakar himmelskt :)

• betula

Vaknade med en enorm oro i kroppen idag. Känns som det är kört, men det är egentligen inget som tyder på det. Brösten har iofs inte ömmat inatt, men illamåendet finns här så det heter duga. De ljust ljust rosa flytningarna har nästan helt försvunnit. Men ändå finns det en obehagskänsla om att nåt inte står rätt till. :(

Angående mat och lukt och smak så blir jag knäpp på mig själv. Ena stunden luktar något peck för att 2 minuter senare lukta himmelskt. Kan äta något som smakar bra, för att 2 minuter senare nästan spy av lukten. :P Det enda som jag är riktigt sugen på är hallonsmothie och lövbiff :D Men än så länge har jag inte behövt spy iaf.

Svar på tråden BF september 2011