• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Miniapa

Denovana: det kommer hem en blankett från Skatteverket automatiskt.

• Dior
    denovana skrev 2011-09-29 11:33:39 följande:
    Jag var hos BM igår och var ganska känslosam för att jag inte vill gå över jättemycket över tiden.. Hon sa att hon skulle ringa FL och fixa en tid åt mig, så jag fick en tid på tisdag för att kolla läget (på min BM-mottagning kollar det inget som helst därnere, inga hinnsvepningar, inga kontroller, ingenting). Om du ringer din BM idag och säger hur jobbigt du har det kanske hon kan ringa FL och fixa en tid åt dig lite snabbare? Det verkar ju jättejobbigt när du dessutom har ett barn du måste ta hand om! 

Tråkigt med ett trist bemötande på FL, det är verkligen ett lotteri vem man pratar med och vilket bemötande man får. Hoppas du får komma in och kolla snart!  

Vilken tur du har som har fått en Bm som verkligen lyssnar på dig. Jag har försökt med min, det var därför som jag själv ringde in idag, jag ska prova ringa lite senare i eftermiddag igen, blir det inget idag så ska jag fortsätta att ringa i morgon.  Jag hoppas innerligt att jag inte får den surtanten som ska förlösa mig när det är dax. Jag fick en hinnsvepning efter lite övertalan men sen gör hon tydligen ingen mer, men vad spelar det för roll med en eller två? Jag blir/är så less på allt.
  • denovana
    Thegran skrev 2011-09-29 11:35:02 följande:
    Välkommen hit! Vi är lika långt gångna :)
    tacktack! Nu närmar det sig (positivt tänkande..)! Det känns lite förmätet att gnälla såhär två dar över tiden, särskilt då jag inte lider av foglossning eller så, men de där fruktade 16 dagarna eller dylikt känns inte så lockande..
    Miniapa skrev 2011-09-29 12:19:09 följande:
    Denovana: det kommer hem en blankett från Skatteverket automatiskt.
    tack för svaret, skönt att slippa tänka på det då. Det är ju så mycket grejer man ska tänka på ändå - med föräldrapenning och sånt!
  • denovana
    Dior skrev 2011-09-29 12:36:09 följande:
    Vilken tur du har som har fått en Bm som verkligen lyssnar på dig. Jag har försökt med min, det var därför som jag själv ringde in idag, jag ska prova ringa lite senare i eftermiddag igen, blir det inget idag så ska jag fortsätta att ringa i morgon.  Jag hoppas innerligt att jag inte får den surtanten som ska förlösa mig när det är dax. Jag fick en hinnsvepning efter lite övertalan men sen gör hon tydligen ingen mer, men vad spelar det för roll med en eller två? Jag blir/är så less på allt.
    Ja, det var skönt att hon lyssnade på mig den här gången. Konstigt att hon inte ringde in och bokade in när du bett henne, ibland kan det tydligen vara lättare att be läkare på MVC att göra det (och det väger också tungt hos FL). Min Bm är annars rätt dålig, jag får alltid komma in minst en kvart sent (igår var det en halvtimma sent) och då man egentligen har en halvtimmes tid får jag alltid nöja mig med typ 10 minuter. Så man får passa på och säga de man vill ha sagt fort! Hon har också glömt att skriva väldigt mycket i min journal samt glömt att ta ex Rh-blodprov m.m. vilket uppdagades då hon var semester och jag fick gå tillfälligt hos en annan bm.. Men jag är så mesig, så jag vågade inte byta. Min FL-plan är också väldigt brisfällig då vi inte hann gå igenom den ordentligt på tio min. 

Ja, fy vad jobbigt att få en surtant på FL, men då Måste man nog ha lite "stake" och byta, för där måste det ju verkligen fungera mellan er! Tråkigt att inte hinnsvepning fungerade också! kanske hjälper om du får komma in till FL och de kan kolla där? Hoppas verkligen att du får komma in imorgon! Måste vara surt också med dina erfarenheter (att ha gått så mycket över tiden förra gången) att inte veta hur det ligger till och om det kan vara nära! 
  • NornaB

Tack alla

Vi kom hem igår och mår bra! Jag vantrivs verkligen på BB på CSK men personalen på förlossningen va underbar!

När vi kom in för bedömning visade det sig att det inte va tillräckligt med fostervatten kvar så det blev igångsättning! Jippi. Men jag va bara öppen 1 cm och tappen satt långt upp och va bakåtlutad. 

Dom satte en påse med postaglandin under livmodertappen, sen va det bara att vänta. Dom satte den vid kvart över elva lite svaga värkar kom på eftermiddagen men inget regelbundet. Hjärtljuden gick ner vid varje värk. Men blev bättre om jag satt eller stog upp. Så höll det på till framåt 22 tiden då började det göra mer ont då va jag öppen 2 cm.. Vid 23 fick jag petidin för att kunna sova lite, men så blev det inte jag kände fortfarande värkarna som blev längre, ondare och tätare! Vid 02 så va jag öppen 4 cm. Satt i duchen nån timme innan jag började med lustgasen. Eftersom hjärtljuden gick ner vid värkarna så va läkaren inne och tog blodprov från hans huvud 2 ggr för att kolla att han mådde bra. Vid 06.00 stod jag inte ut längre och fick spinal! Såå skönt! Sen stog jag på knä i sängen en bra stund innan krystvärkarna började. Men hjärtljuden blev sämre så läkaren fick komma och ta han med sugklocka. Och fy tusan vad ont det gjorde! 

08.41 kom han ut vår Elias! Med en äkta knut på navelsträngen, inte konstigt att hjärtljuden dippade! Han vägde 3940 och va 53 cm lång.  Och världens finaste! 

Idag har vi vatt och gjort PKU testet och han är lite gul, men inte så gul att det behövdes tas blodprov. Testet i pannan visade 225 och skulle visa under 250. Amningen fungerar förvånansvärt bra och han är en snäll och nöjd liten kille. 

Lägger in en blid på han sen

Stort grattis till er som fått! Och lycka till till er som ska ha!{#emotions_dlg.flower}

Söjsan: Det va ju lite kul att vi födde nästan samtidigt! Solig

Rasmus 010318 <3 Isac 040224 <3 Max 060106 <3 Pojke BF 110910
  • skomakarfrun
    Gravid Gravida - Vi som fortfarande väntar!

Vanlig människa BF 8 september
    Mollee BF 15 september
    Jo El BF 19 september 
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72 BF 19 september
    Flingan 80 BF 20 september
    Pendolino BF 21 september 
    Dior BF 21 september 
    Mamma0911 22 September 
    Molly BF 22 september  
    emizz  BF 24 september 
    Söjsan BF 24 september 
    Lelay BF 24 september 
    Louisidora BF 24 september 
    Zenobia BF 25 september
    NessaG BF 26 september
    OanaB BF 26 september
    TessaG BF 27 september  
    knittingangel BF 29 september 
    jeea BF 30 september
    Nelia82 BF 30 september

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Jag plockar bort mig och några fler jag vet fått redan. Lycka till alla ni som är kvar, jag ska följa denna tråden tills den siste fått, spännande ju! Det enda man vet är att de kommer ut tillslut =)
    Undrar vem som blir sisten kvar??
    längtar efter prinsen
  • Snow Crash
    skomakarfrun skrev 2011-09-29 13:02:20 följande:

Mollee BF 15 september
    Jo El BF 19 september 
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72 BF 19 september
    Dior BF 21 september 
    Mamma0911 22 September 
    Molly BF 22 september  
    emizz  BF 24 september 
    Söjsan BF 24 september 
    Lelay BF 24 september 
    Zenobia BF 25 september
    NessaG BF 26 september
    OanaB BF 26 september
    TessaG BF 27 september  
    jeea BF 30 september
    Nelia82 BF 30 september

Jag plockar bort mig och några fler jag vet fått redan. Lycka till alla ni som är kvar, jag ska följa denna tråden tills den siste fått, spännande ju! Det enda man vet är att de kommer ut tillslut =)
    Undrar vem som blir sisten kvar??
    Ja, jag är fortfarande kvar i alla fall... har gett upp allt hopp om en septemberbebis nu, och trots att jag egentligen vet att det inte är så, så känns det inte som om det kommer nån bebis över huvud taget.
    Varje kväll har jag massor av förvärkar, men så somnar jag och då händer det inget mer. Har tid för överburenhetskontroll imorgon, men jag bor ju i ett av "treveckorslänen" så det betyder ju ingenting. Låter kanske hemskt, men nu har jag börjat hoppas på att allt inte ska vara bra på kontrollerna så man finge bli igångsatt.
    Om man jämför med många andra så har ju jag haft värsta glidargraviditeten, så jag undrade liksom bara när bakslaget skulle komma. (Japp, jag är rätt så bitter just nu.)
  • denovana

Mollee BF 15 september
    Jo El BF 19 september 
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72 BF 19 september
    Dior BF 21 september 
    Mamma0911 22 September 
    Molly BF 22 september  
    emizz  BF 24 september 
    Söjsan BF 24 september 
    Lelay BF 24 september 
    Zenobia BF 25 september
    NessaG BF 26 september
    OanaB BF 26 september
    TessaG BF 27 september  
    denovana BF 27 september
    jeea BF 30 september
    Nelia82 BF 30 september

(la till mig själv)
  • denovana
    Snow Crash skrev 2011-09-29 13:17:30 följande:
    Ja, jag är fortfarande kvar i alla fall... har gett upp allt hopp om en septemberbebis nu, och trots att jag egentligen vet att det inte är så, så känns det inte som om det kommer nån bebis över huvud taget.
    Varje kväll har jag massor av förvärkar, men så somnar jag och då händer det inget mer. Har tid för överburenhetskontroll imorgon, men jag bor ju i ett av "treveckorslänen" så det betyder ju ingenting. Låter kanske hemskt, men nu har jag börjat hoppas på att allt inte ska vara bra på kontrollerna så man finge bli igångsatt.
    Om man jämför med många andra så har ju jag haft värsta glidargraviditeten, så jag undrade liksom bara när bakslaget skulle komma. (Japp, jag är rätt så bitter just nu.)
    Vad jobbigt! Men om du vill bli igångsatt och trycker på så kan det kanske gå vägen ändå..? Jag är själv lite tveksam till igångsättning, men vill inte gå mer än två veckor över tiden ändå.. Känns kanske bättre att det sätter igång av sig självt? Fast du har ju gått en bra bit över så det är klart att det känns tröstlöst! Hoppas den sätter igång inatt hörru!  
  • Leilaz
    NornaB skrev 2011-09-29 12:58:35 följande:
    Tack alla

Vi kom hem igår och mår bra! Jag vantrivs verkligen på BB på CSK men personalen på förlossningen va underbar!

När vi kom in för bedömning visade det sig att det inte va tillräckligt med fostervatten kvar så det blev igångsättning! Jippi. Men jag va bara öppen 1 cm och tappen satt långt upp och va bakåtlutad. 

Dom satte en påse med postaglandin under livmodertappen, sen va det bara att vänta. Dom satte den vid kvart över elva lite svaga värkar kom på eftermiddagen men inget regelbundet. Hjärtljuden gick ner vid varje värk. Men blev bättre om jag satt eller stog upp. Så höll det på till framåt 22 tiden då började det göra mer ont då va jag öppen 2 cm.. Vid 23 fick jag petidin för att kunna sova lite, men så blev det inte jag kände fortfarande värkarna som blev längre, ondare och tätare! Vid 02 så va jag öppen 4 cm. Satt i duchen nån timme innan jag började med lustgasen. Eftersom hjärtljuden gick ner vid värkarna så va läkaren inne och tog blodprov från hans huvud 2 ggr för att kolla att han mådde bra. Vid 06.00 stod jag inte ut längre och fick spinal! Såå skönt! Sen stog jag på knä i sängen en bra stund innan krystvärkarna började. Men hjärtljuden blev sämre så läkaren fick komma och ta han med sugklocka. Och fy tusan vad ont det gjorde! 

08.41 kom han ut vår Elias! Med en äkta knut på navelsträngen, inte konstigt att hjärtljuden dippade! Han vägde 3940 och va 53 cm lång.  Och världens finaste! 

Idag har vi vatt och gjort PKU testet och han är lite gul, men inte så gul att det behövdes tas blodprov. Testet i pannan visade 225 och skulle visa under 250. Amningen fungerar förvånansvärt bra och han är en snäll och nöjd liten kille. 
    Flört
    Lägger in en blid på han sen

Stort grattis till er som fått! Och lycka till till er som ska ha!{#emotions_dlg.flower}

Söjsan: Det va ju lite kul att vi födde nästan samtidigt! Solig

Ja bild vill vi se!

Var lika med första sonen för mig, för lite vatten kvar på BF +17 = igångsättning!

Jobbigt med sugklocka, har haft tur att klara mig från sånt alla 3 gånger. Skönt att allt gick bra trots knuten och allt!

Jaså har SÖJSAN fått också Glad. Var så många trådar att kolla igen när jag kom hem så det hade jag missat...

Grattis igen alla!

Och vanligmänniska har väl fått så henne kan ni nog plocka bort från listan...?