• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Dior

Bf+7 idag då Rynkar på näsan och bebis sover gott i magen, rör sig inte en millimeter.

• Zenobia

Hej hopp

Här ploppade det ut en Edwin i lördags 1 oktober och han kom som en storm. Värkarna kom i fredags kväll kl halv 10 och pang bom med 3-4 minuters intervaller på en gång. Ringde förlossningen som  sa sa till en värktablett och sov men det gick inte. Kl 1 for vi i väg och checkade in kl 2, 20 på natten. Åkte mest in för ja var så trött och yr i huvudet av trötthet och personalen antog det också men hej hopp ja var redan öppen 4 cm.
    Sen fick ja lägga mig i badet och låg där till 8 på morronen med en glassdrink.
    Var sen öppen  5 cm, men det var skönt att få koppla av i badet. Sen gick det fort och vid 7 cm började ja med lustgasen och sen trodde ja att ja skulle dö men kl 13:24 tittade han ut. Tyvärr vart det lite komplikationer och hopplappning sen. Men nu är han är vikten vart 3140gram och 50cm.

• mumia
    Zenobia skrev 2011-10-02 11:48:43 följande:
    Hej hopp

Här ploppade det ut en Edwin i lördags 1 oktober och han kom som en storm. Värkarna kom i fredags kväll kl halv 10 och pang bom med 3-4 minuters intervaller på en gång. Ringde förlossningen som  sa sa till en värktablett och sov men det gick inte. Kl 1 for vi i väg och checkade in kl 2, 20 på natten. Åkte mest in för ja var så trött och yr i huvudet av trötthet och personalen antog det också men hej hopp ja var redan öppen 4 cm.
    Sen fick ja lägga mig i badet och låg där till 8 på morronen med en glassdrink.
    Var sen öppen  5 cm, men det var skönt att få koppla av i badet. Sen gick det fort och vid 7 cm började ja med lustgasen och sen trodde ja att ja skulle dö men kl 13:24 tittade han ut. Tyvärr vart det lite komplikationer och hopplappning sen. Men nu är han är vikten vart 3140gram och 50cm.
    Grattis grattis!!
    Lite svårt att föreställa sig att min grabb vägde 2 kg (!!) mer än din vid utkomsten...jag tycker ju min är liten (men lite tung att bära på )
    Jolina är helt underbar!
  • 83Lovika

OMG Mumia, vilken skräckupplevelse att föda en sån bjässe inne på toaletten hehe. Men vad skönt att allt verkar ha gått bra o GRATTIS! Tycker du kan vara gryyymt stolt över dig själv o din prestation på förlossningen.
    Din "lille" kille väger över 1 kg mer än min 1 månaders dotter hihi 

Grattis till er andra också såklart, underbart att få snusa bebis efter ha haft dem 9 långa månader inuti magen hihi{#emotions_dlg.flower}  

Mamma till en dotter född 2011-08-25
  • Frelin

Mimia: Stort grattis! Helt otroligt att du klarade av o trycka ut en som stor bjäse.
    Min lilla tös som e 2 månader nu väger 4 kg o tycker hon e stor nu :p Svårt o förstå att du tryckt ut en som e större än vad hon är nu. :P
    Hur lång var han?

Zenobia: Stort grattis!

• Jo El

Nu är äntligen Alfred här :) :) Förlossningen var ett helvete men vi mår bra. (han låg med armen fram som superman) 3960g och 52 cm. Endaste är att hörseln på ena örat inte var okej, någon som har erfarenhet av detta? de sa det kunde vara fostervatten så ny kontroll i veckan..

• N e m i
    Mumia Vilken historia du kom med! Förvånad Skönt det gick bra iaf. Och STORT grattis!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Roxanna 11 09 23 ¸.?°´¯) ♥
  • Frelin

Jo el: Stort grattis! har ingen erfarenhet, men hört att det är vanligt att det kan bero på fostervatten. hoppas nästa test bli bättre!

• Dior
    Knitting Angel skrev 2011-10-02 18:24:42 följande:
    Den 29 Sep kom lilla Freja till världen. 3910 gram och 52 cm lång. Kom samma dag som hon var beräknad. Finns mer info i min blogg.

langtanpyret.blogspot.com

Grattis